שלום אורח
שגרירים של רצון טוב

טיול משפחתי באגם גארדה ובצפון איטליה

שלומית | תאריך עדכון 12/08/2009

צפייה במפת הכתבה | + הצג את כל היעדים שמוזכרים בכתבה זו (7)

מספר צפיות: 47339   |   מספר תגובות: 17     לתגובות

הדפס שמור למועדפים שלח לחבר

צפון איטליה ידועה בנופים עוצרי הנשימה שלה, אך בנוסף היא מציעה אוכל מצויין וקניות מוצלחות. לפניכם מסלול טיול עם ילדים שכולל בנוסף למידע על אטרקציות מומלצות גם המון טיפים טובים על מסעדות שלא כדאי לפספס, דרכי הגעה ממקום למקום ושווקים פתוחים שהביקור בהם מומלץ.

בכתבה זו:

על ההכנות, האזור והמלון

טסנו לאיטליה בתאריכים 23.05.07 עד 30.05.07. יצאנו 2 משפחות, עם 4 ילדים בגילאים 9, 10, 16, ו- 18. את סידורי הטיסה עשינו דרך חברת גוליבר, דרכם קיבלנו את כרטיסי הטיסה, החדר במלון והרכב השכור. בדיעבד זאת היתה טעות, כיוון שהזוג הנוסף שנסע עמנו הזמין את כרטיס הטיסה, הרכב השכור והחדר במלון כל אחד לחוד ויצא לו אותו המחיר עם רכב משודרג יותר וגם החדר במלון היה משודרג יותר (אחרי תחנונים במלון קיבלנו גם אנחנו חדר משודרג). לפני הנסיעה אספתי חומר רב מאינטרנט, רצוי לציין שהאתר שנעזרתי בו הכי הרבה היה האתר "למטייל", לכן החלטתי לכתוב את כל מה שלמדתי, קראתי וחוויתי, באתר זה, ואני מקווה שמידע זה יתרום גם לכם ותוכלו לעשות בו שימוש.

אגם ``לה-גארדה`` (Lago di Garda): שוכן בחבל ורונה שבצפון איטליה, הוא אגם צר וארוך (50 ק``מ אורכו ורוחבו נע בין 3 ל-18 ק``מ), שחלקו התחתון מתרחב ומקנה לו מראה הדומה במעט לגיטרה. האגם נוצר בעידן הקרח האחרון והוא הגדול באגמי איטליה. מימיו מתנקזים בסופו של דבר לנהר הפו. סביב אגם גארדה מתקיים שוק (יותר נכון שוקון), בכל יום בעיירה אחרת לפי היום בשבוע (בהמשך מפורט יותר):  יום ב` - פסקרייה; יום ג` - דסנזו; יום ד` - Lazise; יום ה` - ברדולינו; יום ו` - העיירה גארדה. לכל המקומות שנסענו אליהם השתמשנו ב-GPS – דובר עברית - מומלץ לכם בחום, זה הרבה יותר נוח מאשר לנווט עם מפות, ולי אישית נתן תחושת בטחון.

על המלון - גארדה וילג` ( The Garda Village): כפר הנופש יושב בתחילת הלשונית של סירמיונה. בכפר ישנה תחושה אמיתית של רוגע ושלווה ואין שמץ של פעלתנות דביקה שכופה עצמה על האורחים. הכפר נבנה בצורת עיירה (דומה לקיבוץ). משפחה המתארחת בכפר מקבלת דירת נופש בעלת 2 חדרים, מרוהטת, ובה כל מה שנחוץ לשהייה: מטבח מצויד בכלי אוכל ובישול, מקרר, תנור בישול, טלויזיה, ומזגן. אפשר לאכול בפינת האוכל או לצאת למרפסת, המאובזרת בשולחן וכסאות. לנו נאמר שיש להביא מהבית מגבות ונייר טואלט – המידע היה מוטעה - קבלנו מגבות, מצעים ואפילו ``נייר טואלט``. מה שכן כדאי להכיא מהבית סוכרזית, סוכר, מגבונים לחים וכד`

הכפר מציע בריכות שחייה, מיני גולף, מסלול אופניים, חוף ים פרטי (לטעמי הוא לא מתוחזק היטב), שירותי כביסה, מסעדות, מינימרקט (רמת המחירים סבירה בהחלט) ועוד. בערבים ישנה הופעה נחמדה (לא יותר) של צוות הבידור בכפר ליד כפר הנופש ישנה רשת של סופר מרקט מאוד זולה בשם Penny, ששם אפשר להצטייד בבשר, גבינות, ירקות, וכו`. המחירים בבתי הקפה, בגלידריות ובסתם פיצריות באיזור הם סבירים לחלוטין (כוס קפה בסביבות ה-1 אירו שזה בערב 5.6 ש"ח - יותר זול מהארץ).

ימים 1-2: ורונה וסיור סביב אגם גארדה

יום רביעי: בבוקר נחתנו בורונה. הקדשנו חצי יום לסיור בעיר - ביקרנו בכיכר המרכזית, בארנה (אמפי תאטרון רומי מרשים, בו מוצגות אופרות, בעיקר בקיץ - כניסה לארנה עולה 4 יורו), וכמובן בבית של יוליה עם המרפסת המפורסמת, ציורי הגרפיטי והמסטיקים הדבוקים על הקירות עם פתקים המייחלים לאהבה גדולה. אל תפספסו את הפיצה הכי מדהימה בעולם! היא קיימת בכניסה לעיר העתיקה של ורונה (ברחבת הכניסה פונים שמאלה, כ- 150 מטר) הפיצה נקראת פיצה ``דוגה`` ונמכרת על פי משקל. מומלץ בחום לקנות פיצה ``4 הגבינות`` פיצת תרד או פיצה מרגריטה- אל תוותרו, לכו לשם! בשעות אחה``צ הגענו למלון דרך כביש שמספרו 22A זהו הכביש המוביל בסופו של דבר לאגם גארדה

יום חמישי -  יום סיור מסביב לאגם גארדה: סביב לאגם גארדה עיירות ציוריות הטובלות בצמחייה, נקודות תצפית מרהיבות על האגם וכבישים נופיים, חלקם חצוב בסלעים, עם מנהרות רבות. התחלנו את הטיול על הכביש ``הירוק`` 249 מצדו המזרחי של האגם. לכל אורך הדרך ישנן עיירות ציוריות שאפשר לעצור בהן: ברדולינו (Bardolino) המפורסמת בחנויות היין ומוזיאון שמן הזית שחנותו לממכר מוצרי השמן זולה להפליא. המוזיאון עצמו, אגב, לא מרתק במיוחד, אבל הדבש, השמן וממרח הפסטו מצוינים ( Museo dell`Olio d`Oliva, Via Peschiera 54, Cisano di) .

משם המשכנו למאלצ`נסינה (Malcesine). זוהי עיירה עתיקה השוכנת ממש על ההר. רחובותיה הקטנים מרוצפים בחלוקי נחל, בתיה עתיקים ויפים ומכל פינה מציצים אל המבקרים עציצי חרס, עצי לימון ופרי. העיירה משופעת בחנויות ומסעדות קטנות, גלידריות וגלריות לרוב. האטרקציה המרכזית בעיירה היא המצודה הגבוהה והעתיקה שבה, החולשת על נוף אלוהי באמת. ממאלצ`נסינה פועל רכבל להר באלדו (Monte Baldo). עלינו ברכבל לפסגת ההר המתנשא לגובה 2218 מטר. המחיר לרכבל אומנם די גבוה (48 יורו לכרטיס משפחתי - 2 מבוגרים ו-2 ילדים- ילדים מתחת ל-1.40 מטר לא משלמים), אך זו אחת החוויות המהנות ביותר בטיול. בפסגת ההר ישנם מספר מסלולי הליכה בתוך כל הירוק והלבן וגם בית קפה המשקיף לנופים מדהימים. אחרי שלוש שעות על ההר, חזרנו לכביש 249 והמשכנו לכיוון העיירה ריוה דל-גארדה, העיירה הצפונית ביותר באגם גארדה. קילומטרים ספורים משם נעצור במפלי ורונה (Cascade de Verone), שם בסיומה של הליכה נינוחה בגן בוטני קטן, הגענו לפתחו של מפל מרשים, הזורם בתוך נקרות הסלעים (דמי כניסה: 5 יורו לאדם).

המשכנו בנסיעה לאורך צידו המערבי של האגם. עצרנו בעיירה לימונה, עיירה קטנה מאד הבנויה על צלע הר היורד ישירות אל האגם. הכל מיניאטורי כאן וכך גם הנמל הזעיר ובתי הקפה שמסביבו. העיירה קרויה על שמם של הלימונים הרבים הגדלים בה. כמו בכל העיירות שלאורך האגם, גם לימונה מלאה בבתי קפה, גלידריות ומסעדות. הדרך ממערב לאגם פנורמית ועוברת במנהרות חצובות בסלע. עיירות נחמדות נוספות לעצירה בדרך הן סאלו (Salo) - סאלו היה שמה של רפובליקת החסות הקטנה שהקים הרודן הפשיסטי בניטו מוסוליני בצפון איטליה ב-1943 לאחר כיבושה של איטליה בידי גרמניה הנאצית. דזאנדו (Desenzano Del Garda) - המקום שימש כאתר נופש עוד בימי האימפריה הרומית עבור משפחות עשירות מוורונה הסמוכה. במרכז העיר כיכר גדולה ובה tpar ליהנות ממבחר חנויות, בתי קפה ובארים. ממעגן הסירות יוצאות מספר הפלגות ביום סביב לאגם. לפנות ערב (רצוי אחרי שבע ) עשינו סיור בעיירה סירמיונה – ראינו את המבצר העתיק, שוטטנו בסמטאות היפות ונהנינו משלל החנויות המוכרות פיצות וגלידות.

מסעדות מומלצות בסירמיונה
רוטונדה (La Rotunda) - מסעדה מעולה, בעל הבית מקסים, המחיר מעט גבוה - עלה לכל משפחה 300 ש``ח.
Ristrgimento - הנמצאת בפיאצה קרדוצ`י 5. בסופי שבוע מומלץ ממש לא להתקרב לאיזור, אלא אם אתם מוכרחים.
AI Nuovo Cavallo - מסעדה מעולה ליד סרמיונה, השרות, האוכל והמחיר - נהדר. היא ממוקמת בלוגנה די סרמיונה, שזו עיר הצמודה לסרמיונה, ונמצאת על הכביש שמקיף את האגם, כך שמאד קל למצוא אותה. (בנוסף מוצב פסל אבן של סוס בכניסה). מתאימה מאד גם לילדים, בגלל האוירה הלא רשמית.

• הכתובת: Via Verona, 138-37019
    Lugana di Sirmione
    tel: 030 919127

ימים 3-4: דולומיטים וגארדה-לנד

יום שישי - יום טיול בדולומיטים באיטליה: הדולומיטים הם רכס הרים גבוה בצפון איטליה הנתחם מצפון וממערב ברכס האלפיני. גובה הפסגות הגבוהות הוא למעלה מ- 3000 מטר. האזור נמצא בין העיר Bolzano במערב ועד מזרחה מ- Cortina d’Ampezzo. הנוף מתאפיין בגושי הרים מצוקיים ותלולים ומתחתם מדרונות מיוערים בעצי מחט ועצים אחרים. אוכלוסיית האזור הינה בעלת זיקה אוסטרית חזקה שכן האזור היה בעבר הלא רחוק, חלק מאוסטריה. התושבים מדברים בדרך כלל גרמנית ואיטלקית ושפות אלו מופיעות אף בכל תמרורי הדרכים. הנקודות המעניינות ביותר הן: עמק גרדנה, העיר אורטיסי, מעבר סלה, קנצאי (Canazei) ופסגת המרמולדה.

התחלנו באיזור המזרחי - טיפסנו לכיוון: קורטינה - קורטינה ד`אמפצו נחשבת לבירת הדולומיטים בצפון איטליה, היא שוכנת בלב הרי הדולומיטים, נמצאת בגובה של כ- 1280 מטר, והיא נחשבת לאחד מאתרי הסקי היוקרתיים באיטליה. במרכז העיירה ישנו מדרחוב עם חנויות יוקרה של אופנה, מרכז קניות ועוד.... המחירים של הבגדים גבוהים ביותר. האוויר באזור צלול ביותר והנופים מרהיבים. משם נסענו בדרך הדולומיטים, טיפסנו על רכס המרמולדה, נסענו לאורך האגם, לרוחב הרכס, עצרנו בבולזנו וטיפסנו עם הרכבל לעבר יער האבן. משם עברנו לחלק המערבי של הדולומיטים לכיוון מדונה די קאמפליו. עצרנו בעמק נון באגם טובל (Lago di Tovel) - אתר מדהים שפשוט אסור להחמיץ בשום אופן! אין אפשרות להגיע עם הרכב עד האגם אך יש הסעות - בלי הסעה מדובר בהליכה של כרבע שעה עד האגם. ביקרנו גם במנזר הראשון באירופה שנמצא ליד קלס, המשכנו צפונה דרך המעבר לכיוון מארנו, וחזרנו דרך מדונה די קאמפליו - אפשר לשתות שם גרפה מהמשובחים שיש בכל איטליה.

טרנטו
 (Trento) אזור מפגש של התרבות האוסטרו-גרמנית עם זו האיטלקית. טרנטו זכתה לפרסומה ההיסטורי בעקבות הוועידות שערך בה האפיפיור במאה ה-16, כחלק ממסע ההתנגדות של הכנסייה הקתולית לתנועות הפרוטסטנטיות. אתריה היפים של טרנטו הם פיאצה דל דואומו (Piazza del Duomo), שבאגפיה כמה מבנים מונומנטליים, העירייה, הקתדרלה בסגנון הרומנסקי הלומברדי, בית המשפט ומזרקה מעוטרת. הכיכר ושוליה עוצבו במאות 18-16. משם חזרה לאגמים. המון, המון, המון טבע ונוף, עיירות קטנות שבחורף משמשות לסקי ובקיץ לטיולים רגליים ואופניים.

כבישים מומלצים לנהיגה: הכביש שעולה למדונה די קמפיליו ויורד מהצד השני (כביש 239) הוא אחד הכבישים היפים ביותר, עם עיירות ציוריות מתוך גלויות, פשוט חוויה. עוד כביש מומלץ במיוחד לנוסעים לאגם גארדה ממדונה די קמפיליו הוא כביש 240. אל תסעו כמו כולם בכביש הרגיל שיוצא אל riva del garda (כביש 45bis), עדיף לנסוע עוד כמה ק``מ דרומה על כביש 237 מהעיירה tione di trento דרך העיירה storo ולפנות משם לכביש 240 לכיוון מזרח - אל אגם גארדה. הכביש הזה מדהים, ב-30 ק``מ הוא חולף על פני יערות, תצפיות, אגם מקסים וישובים כפריים ציוריים. בסיום הכביש יש מנהרה ארוכה שמחברת את העמק הנפלא הזה עם אגם גארדה.

טיפים:
- כדאי לקנות כרטיס הלוך חזור.
- כדי לצאת מהחניון התת קרקעי של הרכבל, צריך לשלם בדלפק ממנו קניתם כרטיסים לרכבל עצמו.

אוכל : קאנואוורלד - ארוחת אבירים - מופע אבירים בקנווה. מומלץ להזמין יום קודם בטלפון. ממוקם בצמוד לפארק - Caneva World. המופע הוא חוויה משגעת, כולל ארוחת ערב מלאה. אוכלים בידיים ושותים מרק מהמרקיה. בירות וקולה חופשי. המופע מתקיים גם ב-19:30 וגם ב-21:30. כדאי לבקש מקומות טובים ממול ולא בצד. מי שלא אוכל עוף אז לבקש מנה צמחונית. הכרטיס עולה 25 יורו למבוגר ו-15 לילד- בשישי. ביום רגיל כרטיס לילד עולה 12 יורו ילדים עד גובה מטר לא משלמים. הילדים נכנסים לאווירה וצועקים יחד עם כולם. בסך הכל מרשים ומיוחד. המנות יפות מאוד: פוקצ`ה, מרק ירקות, לחמניה, ציפס, עוף/קציצה צמחונית ולקינוח גלידה ופאי תפוחים- לא יוצאים רעבים.

יום שבת - גארדה-לנד: לא נופל מהסטנדרטים של דיסני / אפטלינג ואחרים ברמה בינלאומית. ממוקם בדרום אגם גארדה, בין סרמיונה וורונה. הפארק מעוצב וצבעוני, ויש גם מופעים. הפארק מתפרש על שטח עצום, אז לבוא עם הרבה כוח. יש מופע החלקה על הקרח, מופע קסמים, מופע דולפינים, ה-D4, ובית הרוחות... שימו לב שמופע הדולפינים הוא בתשלום נוסף - 3 יורו לאדם. כדאי לקחת חוברת של המקום ולעיין בה לפני, כדי לדעת בדיוק מה רוצים לעשות ויותר נכון מה לא רוצים לפספס. צריך להשתדל להגיע מוקדם כי יש פקקים לכיוון. הפארק נפתח ב-9:30, כרטיס עולה 20 יורו למבוגר ו-24 יורו לילד. למחיר הכניסה יש לשלם גם 4 יורו עבור חניה. טיפ: לבקש הנחה מהמלון לגארדה-לנד!

הדפס שמור למועדפים שלח לחבר

תגובות שהתקבלו

תודה

25/07/12 02:22 Regina3215053

הסבר מדהים, כל הכבוד על המאמץ

טיפים

13/05/12 10:43 miri.kvr

המון תודה על הטיפים: כל הכבוד על הרצון הטוב, ההשקעה בכתיבת
הטיפים והרצון לחלוק ולעזור לאחרים ללא תמורה.
מירי.

ישר כוח

20/08/11 04:46 leonet

כל הכבוד ותודה רבה!

מדהים

05/09/10 12:10 noaznoaz

כל הכבוד על ההשקעה. בתור אחד בהחליט לעשות את הטיול באופן עצמאי שאבתי המון מידע!!! תודה תודה תודה!

עדכון לגבי גארדה

27/07/10 11:39 cohanan

טיילנו ב יולי 2010 באזור גארדה . המחירים התעדכנו מאז 2007 בכ 25%וההנחות לילדים גם כן. שימו לב להשתדל לא לנסוע סביב האגם בימי ראשון , אז יש פקקים כי כל האיטלקים מגיעים בהמוניהם.

טיול בצפון איטליה בפסח 2010

11/02/10 07:14 idochka

האם כדאי לנסוע לחופשת פסח 2010 עם ילד בן 5 לצפון איטליה אגם גרדה בכפר נופש - חבילה רגילה - לא סקי? אנא תגובתכם בהקדם האפשרי, כי אנו צריכים להחליט האם כן?

אידה

טיולים איטליה וגרמניה

13/10/09 05:32 shoshanatal

הכתבות הן טובות מאד ומועילות - תמשיכו כך
כל טוב

הרבה מידע לא מדוייק

09/10/09 12:17 eborer

לקחתי אתי הדפסה של הכתבה לאיטליה ומתברר שלמרות כשרון הכתיבה יש הרבה מידע לא מדוייק שגרם לי לביזבוז זמן. יש לקחת את הסיפור בערבון מוגבל.

אחלה כתבה! לכל מי ששאל על GPS בעברית

23/09/09 11:26 spnitzac

היום, להבדיל אפילו מלפני כמה חודשים, יש המון אפשרויות.

אם תחפשו בגוגל: "GPS עברית" תמצאו כמה חברות שמשכירות GPS דובר עברית, חלקם אפילו יקפיצו אותו אליכם הביתה!
יש אפשרות להשכיר גם בשדה התעופה למי שלא נערך מראש,
בטרמינל הרגיל של כל הטיסות.

יש אפשרות לקנות בדיוטי פרי GPS עם מפות של ישראל וגם, במבצע, מפות של מערב אירופה או ארה"ב.
יש כל מיני דגמים, החל מ 200$, לפי מה שראיתי.
הכל בבאג בדיוטי פרי - שהחליפה את סקאל.

לפי מה שבדקתי, השכרת GPS בחו"ל לא מומלצת, בדר"כ לא ניתן לוודא שיהיה מכשיר כזה בסוכנות ההשכרה, ואם יש לא ניתן לבחור בין פירמות המכשירים (למי שמעדיף דגם מסויים או רגיל אליו) והמחיר גבוה הרבה יותר.

תזכרו תמיד לקחת את ה GPS איתכם ולא להשאיר אותו ברכב אפילו לא לכמה דקות לבד, כי זה אחד הדברים הנגנבים ביותר...

פנטסטיקו של כתבה-תודה

09/09/09 12:29 dordan

יוצאים בעוד שבוע לאגם גארדה, אעזר בכל מילה, עשית עבודה נהדרת, המון תודה.

ישר כוח עבודה לענין

22/09/08 01:33 חיים

נסיון מעולה למצות ולתת רקע להכנת טיול, אני נוסע עוד שבוע ומתכוון להשתמש בהמלצות. ישר כוח, חיים.

הודעת הוקרה

20/09/08 09:49 עוזי ארד

משקיען הבן אדם.כל הכבוד.השקעת זמן בהכנת הכתבה לטובת האחרים. גם אני כך: מקבל מידע מהאתר וגם רושם מידע חשוב לאחר חזרתי מטיולים.

GPS בעברית

ניתן להשיג את המכשיר בנתב``ג לפני היציאה לטיסה

אגם גארדה

24/03/08 10:59 ורד בכש

נסענו זוג הורים + 2 ילדים לשבוע בכפר הנופש ``בלה איטליה`` הממוקם על שפת האגם.האגם היה מאכזב, צמחיה רבה בתוך המים (מזכיר את ימת הכנרת), מים מעט עכורים. אי אפשר היה לשחות באגם. הכפר היה עמוס בנופשים כך שקשה היה למצוא כסא פנוי בבריכת השחיה.המלצתי היא אם כבר לנסוע לאגם גארדה, לקחת בתי מלון קטנים בעיירות שמסביב עם בריכת שחיה ולהנות מיופי המקום.המלצה נוספת, לנפוש סביב אגם מג`ורה שהוא פחות המוני ויותר נעים

GPS דובר עברית לנסיעה לחו``ל

22/03/08 08:22 אלונה זכאי

האם משהו יודע כיצד משיגים GPS להשכרה דובר עברית לנסיעה לחו``ל?