טיול עם ילדים בבלגיה

לפניכם כתבה על חוויה משפחתית בבלגיה. עיירות הארדנים במזרח, אוסטנד וברוז' במערב, ובדרך טיול עם שני ילדים קטנים ופירוט על האטרקציות שעושות את הטיול למוצלח.

גולש אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול עם ילדים בבלגיה - תמונת קאבר

בכתבה זו:

מדינאנט לנאמור

חזרנו מבלגיה הירוקה מטיול של 12 יום עם ילד בן 5.5 וילדה בת שנה ותשע. נחתנו מוקדם בבוקר יום שישי בשדה התעופה, קיבלנו את הרכב (דיזל- 1 ליטר=1.055 יורו) ומיד נסענו לדיננט (Dinant). החנינו את הרכב בחניה ללא תשלום (יש הרבה חניות ללא תשלום בבלגיה), טיילנו ברחוב הראשי ועלינו ברכבל למצודה. מלמעלה הנוף מקסים! הילדים נהנו לשחק בגן משחקים נחמד. משם טיילנו עם הרכב בדרך מאוד יפה לכיוון האסטייר לאורך הנהר, והגענו לכפר הנופש דומיין דה בונסאי.

יום שבת- נמור (Namur)
התחלנו את היום בגני אנוואה (Jardins d`Annevoie) - גנים יפים עם מזרקות, והמשכנו לנמור למבצר. הפעם עלינו עם הרכב בכביש תלול ומפותל, כשהמראה מלמעלה מאוד מרשים. הגיע גם תהלוכה עם תזמורת, חצוצרות ותופים. התחיל לרדת גשם, אבל אח``כ הפסיק והתחמם. טיילנו בעיר נמור ברחובות הראשיים. יש לציין שבכל בלגיה החנויות והסופרים נסגרים בדיוק בשש, למרות שיש אור עד עשר בלילה! לנו לקח זמן להתרגל לזה... חניה מקורה בנמור (ליד תחנת אוטובוס) במרכז העיר עלתה 5 יורו ל-3 שעות.
יום ראשון- בויון
בדרך עצרנו בסופר ענק GB והצטיידנו. מחירים כמו בארץ וגם יותר זולים. המבצר בבויון ענק ומרשים. מלמעלה רואים את נהר סמואה וכל הירוק... הייתה הדרכה בצרפתית (בכל הארדנים מדברים רק צרפתית) והיה מופע של ציפורים ענקיות כמו קונדור ונשר. הבן שלי נהנה מאוד. כניסה עלתה רק ל- 2 מבוגרים 11 יורו. ילדים עד גיל שש לא משלמים.נסענו מבויון לפי המלצה של פספורט דרך כפרים קורביון ורושהוט. הנוף פשוט מדהים! אסור לפספס! רואים מלמעלה גבעות ירוקות ונהר מתפתל ויערות, ציורי ומדהים!
יום שני- דורביי
נסענו למבוך. כניסה למבוגר 8 יורו (ילד עד גובה 1.50 לא משלם) המבוך קשה לילדים קטנים. הוא ענק והרבה פעמים טועים וחוזרים, והוא ארוך ומתמשך... אפשר לבלות בו יום שלם, העניין הוא שהדמויות שנמצאות בתחנות השונות של המבוך (שדוברות צרפתית בלבד) יוצאות להפסקת צהריים לשעה באחת בצהריים.המשכנו לעיירה דורביי. עיירה קטנה ונחמדה.
יום שלישי-
מרימבורג- רכבת העמקים
חוויה לילדים. רכבת קיטור שנוסעת חצי שעה לכל כיוון עם עצירה במוזיאון דגמי רכבות מכל העולם (יש ייצוג גם לישראל). 25 יורו לשני מבוגרים וילד כולל המוזיאון.
חזרנו לדיננט לרח` אדולף סקס לראות אותו מואר בלילה במנורות סקסופון.

מערת האן סור לס עד אוסטנד

יום רביעי- האן סור לס
הילד בן 5.5 התלהב, הילדה הקטנה בת שנה ותשע רצתה ללכת לבד וזו הייתה קצת בעיה, כי היו הרבה מדרגות.נוסעים עם רכבת לפתח המערה. יש הדרכה בצרפתית או הולנדית. הסיור אורך כשעה וחצי. בכפר הנופש הציעו לנו כרטיס משולב ל-4 דברים: מערה, ספארי, מוזיאון ומשחקייה לילדים ב- 15.5 יורו למבוגר ו-8.5 לילד. מיותר לחלוטין. רק המערה והספארי שווים. המוזיאון קטן ומשעמם ובמשחקייה יש סרט קצר ולא שווה במיוחד ומעט מאוד משחקים לא משהו. במערת הנטיפים ההליכה קלה יחסית, יש בסוף מחזה אורות על הנטיפים ואח``כ שייט ליציאה מהמערה. בסיום השייט הושמעה יריית תותח חזקה. לגדול הסברנו ולקטנה סתמנו את האוזניים. ביציאה מהמערה יש מסעדה עם ספגטי טעים במחיר סביר. הספארי יפה וגם בו כמובן הילדים נהנו מאוד. אוטובוס פתוח נוסע למרחבים ירוקים ובו חיות שונות.בין המערה לספארי יש מתחם דשא ענק עם מתקני שעשועים שווים במיוחד גם לקטנים וגם לגדולים. מומלץ!

יום חמישי- לה רוש אן ארדן, מלמדי ורוברטוויל. לה רוש אן ארדן עיירה ציורית ויפה. גם בה יש מבצר עתיק שעולים אליו ברגל במדרגות. (בדרך על הכביש הראשי מהסטייר יש סופר גדול GB ולידו חנות צעצועים ענקית ומדהימה! מכל נושא יש בה שפע של דברים. הרבה יותר שווה מטויס אר אס ומשמעותית יותר זולה! שווה!)מרוש אן ארדן המשכנו למלמדי ומשם לרוברטוויל שם יש סכר גדול שיצר אגם וארמון עתיק ענק אליו הולכים ברגל במסלול ירוק כרבע שעה.
יום שישי- עזבנו את כפר הנופש ונסענו לבריסל. ירד מבול בדרך, והדרך לתוך בריסל עם כבישי הטבעת היתה לנו קצת מסובכת וטעינו מס` פעמים (כדאי כנראה GPS ).
בסוף מצאנו חנייה מקורה שעלתה לנו 10 יורו ל-4 שעות. סיירנו בעיר העתיקה, בכיכרות, מנקן פיס ועוד, והמשכנו לברוז` לצימר המדהים (המלצה עליו בטיפ קודם).
הגענו לצימר ועשינו סיור ערב בברוז` המדהימה.
יום שבת- ברוז`
שוטטנו ברגל ברחובות ובסמטאות, הגענו לחנות השוקולד המפורסמת פרלינט וצפינו בעשיית השוקולד וכמובן גם קנינו... אכלנו ארוחת ערב באחת מיני המסעדות הרבות (הפעם מסעדה איטלקית).
יום ראשון- בלקנברג- אקווריום ואוסטנד
האקווריום בבלקנברג כעשרים דק`נסיעה מברוז`. כניסה לשני מבוגרים וילד- 31 יורו וחניה 5 יורו. באקווריום סוגים שונים של דגים ויש מופעי האכלה של סרטנים, כלבי- ים, פינגווינים ולוטרות.
המשך יום ראשון-
אחרי האקווריום המשכנו לאוסטנד. עיר עם טיילת ענקית על הים עם המון תיירים. אפשר לקחת מכונית קטנה עם פדלים או אופניים לכל המשפחה ולנסוע לאורך הטיילת. רחוב ראשי נוסף עם כיכרות,מסעדות ןחנויות.
יום שני- שייט לדאם.
את השייט לוקחים מחוץ למרכז של ברוז`. הסירה יוצאית כל שעתיים עגולות ויש לשים לב שהסירה האחרונה שחוזרת יוצאית ב- 17:20 . השייט אורך חצי שעה בדרך ירוקה וציורית. דאם עצמה קטנה וניתן לסייר בה כשעה. אנחנו אכלנו משהו מיוחד: במסעדה ליד הכיכר הראשית יש פנקייקים מתוקים ומלוחים. אכלנו פנקייק בצלחת (כמו לאפה) במילוי עוף ואורז עם קארי. מאוד טעים ומיוחד! ומרק עגבניות. חזרנו לברוז` שמאוד אהבנו אבל בגלל המבול החזק נאלצנו לחתוך ולחזור מוקדם לצימר.
יום שלישי- נסענו לבריסל למיני יורופ.מומלץ! מאוד נהננו וגם הילדים. כל האתרים החשובים באירופה בקטן, ובכל תחנה יש כפתור שניתן להפעיל מוסיקה ודברים זזים.
משם נסענו לשדה תעופה.

טיפים

בטיול עם ילדים קטנים- לא להעמיס בכל יום ולרוץ. לבנות תוכנית מרווחת שאפשר יהיה לחזור לפעמים מוקדם לכפר נופש ולאכול ארוחת ערב בנחת, לעצור לפעמים ולנוח על שפת הנחל וכו`.
מזג אויר- ביולי ובכלל בקיץ, אם יש מס` ימים חמים תמיד יגיע אח``כ גם הגשם והמעלות יורדות. צריך לקחת גם בגדים קצרים כי חם, וגם בגדים ארוכים. הכי טוב לקחת בגדים עליונים שאפשר ללבוש מעל הקצר, מעיל גשם ומטריה. אפשר להמשיך לטייל גם בגשם קל וכשמתחזק הגשם להיכנס לחנויות, או למוזיאון. לתכנן טיול לפי מזג אויר, למשל מערה וספארי מתאים ליום גשום. שווה לישון בברוז` ולהקדיש לה מספיק זמן ולטייל בה בנחת ולחזור גם בערב. יצא לנו להיות בברוז` ביום העצמאות, ובגלל שהלכנו למרכז ברגל, לא הייתה לנו בעיה. היו שירים בכיכר והרבה אנשים והיה שמח. בבוקר יום העצמאות עברה תהלוכה עם חצוצרות ותופים.