מסלול טיול באוסטרליה (מסלול ארוך בסידני)

שים לב לתאריך שבו נכתב הטיפ, דברים יכולים להשתנות. רוצה לקרוא טיפים חדשים בנושא?
לכל הטיפים על סידני >>

שבנו מירח דבש של חודשיים אותם חילקנו ל-3 שבועות באוסטרליה, חודש ושבוע בניו זילנד ועוד 3 ימים בהונג קונג.

1. סידני - ישנו בהוסטל רחוק מהמרכז כי היה סילבסטר, כך שאין סיבה לישון שם בערב רגיל. שילמנו 100$. לעשות שם את ה-Must -גנים בוטאניים, בניין האופרה, גשר, מגדל טלביזיה. הזמנו שם דרך האינטרנט (יותר זול ממה שיתנו בסוכנות) רכב מהרץ - 50$ ליום, קטן, אוטו`, כל הביטוחים, אפשר להחזיר איפה שרוצים. מסתבר שמעל 10 ימי שכירות, לא משלמים תוספת לביטוח מקיף.
  2. מסידני צפ` מערבה להרים הכחולים (מומלץ!) על כביש 69 לכל אורכו, ודרך יקבי האנטר וואלי. לינה במוטלים באיזור סינגלטון. מחוץ לסידני העיירות קטנות ונסגרות מוקדם - רצוי מאוד להתקשר למוטל, להזמין מקום, ולבדוק מתי הם סוגרים את הקבלה!
  3. צפ` לאורך החוף (לשים לב - ההייווי (1) הופך לחד מסלולי ולכן אי אפשר למהר), לינה במוטל בפורט מקווירי.
  4. צפ` דרך קופ`ס הארבור, מז` על כביש 78 לפארק הלאומי דוריגו (יער גשם יפהפה, ללבוש ארוך, יש עלוקות לא מזיקות אבל מעצבנות) המשך מז` ולינה בארמידייל.
  5. צפ` על כביש 15, מז` בכביש 44 לליסמור ולינה ב-``מורווילומבה``.
  6. נסיעה בשמורות ההרריות הסמוכות בורדר, הר וורנינג ונייטקאפ. נסיעה צפ` לאורך החוף לבריסביין. עיר חמודה מאוד, הסתובבנו והלכנו לגלגל ענק. 2 לילות ב``בריסביין בק`פאקרס ריסורט``, סביר בקושי, רק כי יש חניה. באזור מסעדה גאנ`שופ קפה - נהדרת. במרכז יש מסעדת וואגאמאמה טובה. עשינו טיול מאורגן של יום בנורת` סטראדברוק איילנד עם דייב (סטראדי קינגפישר טורס). עלה 75$ בלי המעבורת. הוא אחלה ביותר, ומכין גם צהרים על האש. האי נחמד, האטרקציה היא אגם בצבע אדום בגלל מגנזיום בעצים מסביב. יכול להיות שעדיף ללכת לפרייז`ר איילנד, אומרים שיש שם אגם תכלת יפהפה.
  7. צפ` לרוקהמפטון. בריסביין כבר שייכת למדינת קווינסלנד, כך שפה החוק מתיר להחזיק קואלה (ולא רק ללטף), אז צפ` לבריסביין נכנסנו לאיזה פארק והצטלמנו מחזיקים. מעבר לכניסה צריך להוסיף 15$ על התמונה, אבל היא גדולה ויפה, וישר שלחנו אותה בדואר למשפחה. לילה ברוקמהפטון, בבסט ווסטרן ב-110$ והיה סבבה. אכלנו בקופי האוס והיה יקר אך מעולה! סטייק קנגורו מצויין (מזכיר יען).
  8. נסיעה לאיירלי ביץ`. הזמנו שיט של 3 ימים (2 לילות) דרך סוכנות וויטסאנדאי בוקנינג`ס והם גם סידרו לנו לינה במוטל הצמוד שלהם (100$, חדר שווה ביותר!). אוניה קטנה (סיסקה) והיה כיף מאוד. כל המחירים די דומים בכל הסוכנויות אבל הם הכי נחמדים וישרים. האיים יפים, החול לבן והמים תכלת, אבל זה לא תאילנד, אולי כי הים היה קצת גלי. אסור גם סתם להיכנס לחוף מנק` מסוימת (ברסיביין בערך) וצפ` למים בלי חליפות גלישה בגלל מדוזות שקופות, קטנות וקטלניות. בכל זאת לא היינו מוותרים. למחרת (דרל אותו סוכן) שיט של יום במעבורת סי-פלייט של קרוז וויטסאנדאיס, לנק` בגרייט ברייר ריף. עדיף לפצל מלעשות בשייט אחד הכל - ספינות גדולות יותר, מז``א וכו`. הקימו שם תחנה גדולה באמצע הים ואפשר לעשות שנורקל, מסוק, צוללת, לצלול, סתם לנוח. חבר`ה ממש ממש נחמדים.
  9. כשחזרנו התקדמנו צפ` ל-``איר`` (זה השם) וישנו במוטל של רשת גולד צ`יין (כדאי להשיג חוברת שלהם בהתחלה!). הגענו מאוחר (ב-2000!) אז הם השאירו מפתח והדבר היחיד לאכול היה ברשת הענקית איגל בוי פיצה (לא נורא כ``כ).
  10. ניסינו להגיע מז` חצי יבשת אבל הדרך היתה חסומה כבר חודשים בגלל שטפונות ולכן נסענו 11 שעות ביום, 3 ימים לאדלייד בדרך פנימית (מטילדה הייווי), בלי חוויות מסעירות. המרחבים מאוד מרשימים וזו חוויה בפני עצמה. עדיף בכל זאת לבדוק ולתכנן יותר טוב לפני.
  11. אדלייד יפהפיה, ישנו בקומפורט אין ברח` נורת` TCE בתחנה האחרונה של החשמלית חינם, 100$ לחדר מפואר. יש גם YHA, שהיה מלא. יש שם שוק יפה ומסעדה Nu thai מצויינת. הגענו במקרה לגברת jen מקאנון סטריט טראוול, בחיפוש אחר טיסה ממלבורן לאיירס רוק. היתה מקסימה וחיפשה איתנו באתרים של חברות התעופה. החלטנו על טיסה ישירות לאיירס רוק ולא לאליס ספירנגס אבל זה דרש טיסה לסידני לפני (רק ממעט מקומות יש טיסה ישירות לשם). רצינו לעשות טיול שקיעה וטיול שקיעה (70$ בערך לכל טיול) ולילה באכסניית נוער שם (אחרי הנחת YHA יצא 36$ לאדם בחדר של 4, אבל נתנו לנו חדר לבד). יש שם מונופול שמחזיק הכל שם כך שאין הרבה ברירות. הכל יצא 1500$ וחוץ מלהזמין מוקדם יותר, או מסידני, כדי להוזיל, לא היינו משנים כלום.
  12. מאדלייד נסענו ל``וורנמבול``, עיר סבירה בה מתחיל ה-Great ocean road. ישנו במוטל נחמד ואכלנו ב-``בוג`אגנל`ס`` ארוחה איטלקית טעימה.
  13. בכביש המפורסם עצרנו בתצפיות העיקריות שמסומנות בכביש, לקח יום. ישנו במלבורן במלון אנטרפרייז (רחוב ספנסר 44) 100$ והיה נחמד. ליידו מלון רנדוו יותר מפואר והיה מוכן באותו מחיר אבל כבר היה מאוחר מידי. למחרת התחיל טורניר הטניס והמחירים קפצו אז עברנו ל-``אלברט פארק מנור`` מלון קטן וחמוד על רחוב סנט קילדה, 10 דק` הליכה מהמרכז. 95$ והוא גם היה אחלה. מלבורן יפהפיה, נחמדה וכייפית. רובע פיצרוי מגניב וצעיר (רח` בראנסוויק נדמה לי). לא לוותר גם על סיינט קילדה שם רחוב פיצרוי מגניב. גם שם יש חשמלית חינם שמסתובבת סביב העיר. ממלבורן נוסעים 3 שעות דר` לפיליפ איילנד, שם רואים פינגווינים ממרחק נגיעה. מדהים, לא לוותר. להביא המון ביגוד חם, גם אם ביום נדמה שחם. ישנו בסאן רמו, בבאדג`ט צ`יין ב-101$ (!), ממש מחוץ לאי, שם המחיר יורד בחצי, פשוט כי זה מעבר לגשר.
  14. ממלבורן טסנו לאיירס רוק (ראו פירוט למעלה), חזרה ולכרייסטצ`רץ`. חשוב להביא לשדה תעופה לטיסה ל-NZ את תדפיס הטיסה (e-ticket) חזרה מ-NZ אחרת לא יתנו לכם לעלות למטוס.