שבועיים בנורבגיה- איי לופוטן והפיורדים המערביים (מסלול בן שבוע-שבועיים באיי לופוטן)

שים לב לתאריך שבו נכתב הטיפ, דברים יכולים להשתנות. רוצה לקרוא טיפים חדשים בנושא?
לכל הטיפים על איי לופוטן >>
יום 1- טסנו בטיסת קונקשיין לבריסל ומשם לאוסלו. יום 2- טיסה פנימית לשדה התעופה נארוויק/הרשטה שליד איי לופוטן. קיבלנו המלצה מחברה שגרה בנורווגיה לבקר בכפר הדייגים ניקסן (nyksund) שנמצא באיי וסטרלן. הנסיעה לשם מדהימה ועוצרת נשימה. המקום הוא כפר דייגים פצפון ומיוחד במינו. אחד המקומות היפים בטיול. לינה בכפר. יום 3- יום זה מוקדש לנסיעה לסבולבר שנמצא באיי לופוטן. בדרך סטינו קצת מהמסלול ונסענו לסטו (Stø). כפר דייגים קטן עם נוף מדהים לים, בהחלט מומלץ.קיבלנו המלצה לעשות את הדרך לסבולבר דרך כביש מספר 82 עד stomarknes ומשם ליסוע דרך כביש מספר FV881. בהחלט דרך מדהימה. כאשר הגענו למלבו לקחנו מעבורת לאיי לופוטן והמשכנו ליעדנו- סבולבר. לינה בסבולבר. יום 4- בבוקר נפרדנו מסבולבר היפה והמשכנו להנינגסבאר (Henningsvær). הכביש לכפר הוא כביש עוצר נשימה עם נופים חוליים ומי הים בצבע כחול טורקיז, ההרים הירוקים מזדקרים מהים והכביש נמצא ממש על קצותיהם. מכנים את הנינגסבאר "ונציה של האיים"- קצת הגזמה. הכפר מאוד יפה. עצרנו ברחוב הראשי כדי לספוג את האווירה ואת אוויר הים. אפשר ללכת על המזח ומשם לעבור לרחוב הראשי שם יש חנויות מזכרות, מאפיות וסופר קטן. שווה עצירה. באותו זמן שמענו שיש פסטיבל ויקינגים במוזיאון הויקינגים בבורג (Borg). הפסטיבל היה מאוד נחמד אך איננני יודעת לגבי המוזיאון עצמו. משם המשכנו לעיירה ריינה והלכנו לישון. יום 5- באותו יום ביקרנו בכפר הדייגים Å. הכפר הוא בעצם מוזיאון שמספר את החיים במקום. נראה לנו מוגזם לשלם על כניסה למוזיאון 200 ש"ח אז החלטנו לוותר. עדיין אפשר להכנס לכפר ולהתרשם מהמקום. למען האמת אני לא מבינה את הסיפור הגדול סביב הכפר. הוא נחמד ויפה אך לא מצדיק את כל ההמולה סביבו. משם נסענו לכוון נוספיורד (nusfryod). לאורך הדרך יש הרבה מקומות עצירה עם שלוחנות מעץ, אז קנינו ארוחת צהריים במכולת ועצרנו במקום קסום שמשקיף על החוף. הגענו לנוספיורד שהוא גם מוזיאון פתוח ויקר בטירוף. החלטנו לוותר. נסענו לכיוון Ballstad- כפר יפה שם עצרנו לשתות קפה. חזרנו לצימר בריינה והלכנו לישון. יום 6- היום נסענו חזרה למלון ליד שדה התעופה נרוויק/הרסטד. בדרך עצרנו באגום (Eggum) שם יש מבצר ישן שממנו משקיפים על הים, אך מכיוון שהיה יום גשום וסגרירי הראות לא הייתה טובה. המקום מומלץ לעצירה למרות הגשם. משם נסענו לסבולבר לארוחת צהריים ונסיעה עד לעיירה Evens. יום 7- טסנו לברגן דרך אוסלו. הטיסה לאוסלו ארכה כשעה וחצי ומאוסלו לברגן ארכה פחות משעה. התמזל מזלנו והיה יום בהיר ויפה (יחסית נדיר בברגן). ישר הלכנו מהמלון לנמל. הלכנו דרך שוק הדגים הממוסחר שנמצא תחת קורת גג ודרך שוק הדגים עם הדוכנים. משם הלכנו לבתי העץ העתיקים ודרך סמטאות העץ בינהם. הנמל הומה באנשים שחוגגים את צאתה של השמש עם בירה על היאכטות המפוארות. אין ספק שברגן היא אחת הערים האירופיות היפות ביותר שביקרתי. לינה בברגן. יום 8- היום טיילנו בברגן ובצהריים נסענו לעיירה ווס. נסענו לכנסיית עץ מחוץ לברגן שהייתה יפה ודי קטנה. משם חזרנו לברגן ושבנו לנמל ומשם נכנסנו לרחובות ברגן. היה יום ראשון אז רוב החנויות היו סגורות. הלכנו לפארק עם אגם ומשם לרחוב הראשי. בערך בשעה שלוש בצהריים התחלנו ליסוע לווס (voss). העיירה ווס היא אחת עיירות הסקי המומלצות בנורבגיה. יום 9- ביום זה נסענו לכיוון קופנאגר (kaupanger). בדרך עצרנו במפלי Tvindefossen ומשם המשכנו למלון שטלייהם העתיק. מחצר המלון ישנה תצפית מדהימה על הפיורד ועל העיירה underadal. מומלץ מאוד. משם ניתן לקחת מסלול של 700 מטר לצפייה על מפלים ענקיים. משם נסענו לפלום ולקחנו את הרכבת המפורסמת למירדל (myrdal). אין ספק שהנוף מהרכבת יפה אך הוא לא שווה 900nok שנאלצנו לשלם. שילמנו על הרכבת כדי לראות עוד נוף, מה שאפשר לראות כל הטיול. בנוסף רבע מהדרך עוברים במנהרות ואי אפשר לראות כלום. אחרי הרכבת מפלום נסענו בטעות בדרך הכי יפה בטיול. הג'י פי אס הנחה אותנו לדרכים לא ראשיות ועלינו על כביש הנוף היפה שנקרא "כביש השלג"- כביש מספר fv243. חובה חובה חובה! במקום ליסוע במנהרה שאורכה 25 ק"מ ולא לראות שום דבר במשך חצי שעה הרווחנו את אחת הדרכים היפות בטיול. אם תיסעו דרך כביש זה אין ספק שכדאי לוותר על הרכבת. הכביש מתחיל בעלייה פתלתלה על ההר ובסופה נראה נוף מדהים על הפיורד. משם הכביש ממשיך לפסגת ההר שם אפשר לעצור ולגעת ולשחק בשלג. בכל הכביש ראינו רק עוד שני מכוניות. בהחלט שווה. דבר אחד שכדאי לשים לב הוא שבסוף הדרך צריך לקחת מעבורת. אנחנו לקחנו מעבורת בעשר בלילה. שימו לב לכך כדי שלא יהו מקרים לא נעימים! לינה בקופנאגר. יום 10- יום נסיעה ליירנגר (Geiranger). עצרנו בקרחון Bøyabreen שם הלכנו כ-500 מטר עד לקרחון. שווה עצירה. המכשנו לעיירה אולדן, ממנה מתחיל כביש מדהים עמוס אוטובוסים של תיירים לקרחון בריקסדל. הכביש עובר בין הרים ואגמים בצבע טורקיז. החלטנו ללכת 3 ק"מ עד לקרחון. המסלול יפהפה ומאוד מומלץ. המשכנו לעיירה Hellesylt ממנה יוצא השייט המפורסם בפיורד יירנגר המכונה מלך הפיורידם. השיט מאוד יפה ומאוד מומלץ. יירנגר היא עיר מאוד ציורית ויפהפיה. היא מלאה במלונות. אנחנו מצאנו מלון יותר זול מחוץ לעיר ולכן נסענו דרך כביש מס' 63. לינה בפולבן (folven). יום 11- נסיעה לתצפית דלסניבה (Dalsnibba). תצפית מדהימה שמשקיפה על כל הפיורד יירנגר. נסיעה דרך כביש הנשרים לעיר וואלדל. באמצע צריך לקחת מעבורת. אכלנו צהריים על על הנמל. משם נסענו לדרך הטרולים. מאוד מומלץ אך אך הנסיעה לא קשה כפי שכולם אומרים. הכביש חדש ורחב יחסית ואין סיבה לפחד. לינה בHøvringen. יום 12- נסיעה לאוסלו כל היום. יום 13- יום באוסלו. הליכה מהרחוב הראשי, לבניין העירייה, למזח, לגן הפסלים לקניון oslo city. ניתן לקבל עוד רעיונות בלובי המלון. אוסלו היא עיא יפהפיה ואנחנו ממליצים עליה בחום. קראנו בכל מיני טיפים ובספרים שאוסלו היא עיר די משעממת אך הופתענו לטובה.