אוסטריה קיץ 2011

הטיול של משפחת הלפרין, מינכן ואוסטריה , יולי 2011

הערה: כל המחירים המצוינים הם למשפחה.
היכן שכתוב "סיגלית" הכוונה לעמודים בספר של סיגלית בר על אוסטריה והיכן שכתוב "לונלי פלנט" הכוונה למדריך אוסטריה שלהם ואותו דבר היכן שכתוב "פספורט".
היכן שמצוינת אות עם מספר הכוונה לקואורדינאטה במפה.
מה שמודגש בצבע וורוד אלה אתרים שהם חינמיים למחזיקי כרטיס זלצבורג.
מזג אויר: משוגע. צריך לבוש קצר, ארוך, מטריות וכובעים ורצוי מעילי ניילון לימים גשומים במיוחד.
צימרים דרך אתר tiscover.com
משך החופשה: שבועיים מלאים.
יום מס' 1 11.7.11 יום ב'

הגעה למינכן בשעה 18:30, נסיעה למלון והתארגנות.
יום לפני להזמין במייל את ההסעה 60€ משדה התעופה אל המלון. להזמין את ההסעה של המלון.
הייתה חברת מוניות ששלחה את הנהג שלה שנשא שלט עם שמנו. שימו לב כשאתם מבקשים הצעה ,שיבינו שזו לא הזמנה שלא יחכו לכם בשדה התעופה כמו שעשו לנו שרק ביקשנו הצעת מחיר . היה קצת לא נעים מהם אבל לא אישרנו להם את ההצעה ולא היתה בידיהם הזמנה שלנו סגרנו איתם אלא עם נהג אחר (ישראלי לשעבר, יעקב נחום).

מלון הולידיי אין ברחוב לאופולד, נקי, מסודר, ברמה טובה. שילמנו 315 € לשלושה לילות ללא ארוחות. חדר אחד גדול עם שתי מיטות כפולות, טלויזיה, מייבש שיער,מזגן וכלי לקרח. בקומה הראשונה יש מכונת קרח לשימוש חופשי. (היה חם). המלון קרוב לתחבורה ציבורית (חשמלית וממנה אל רכבת תחתית).

יום מס' 2 12.7.11 יום ג'
לקנות partner ticket 9.8אירו לאיזור לבן או 12.8 אירו ללבן וירוק אם מגיעים לדאכאו כרטיס טוב לקבוצה של עד 5 נוסעים.
סיירנו במחנה הריכוז דכאו. זה לא מחנה "קשה" אבל ממחיש טוב את תעשיית המוות של הנאצים. הנושא היהודי די מוצנע שם ומדובר על "אסירים". ביקור שאני רואה כחשוב שכן דכאו היה המחנה הראשון שהיווה דוגמא למחנות שקמו אחר כך.

חזרנו למרכז מינכן למריאנפלאץ לשופינג קטן, קנינו פטל טעים וחזרנו למלון.

יום מס' 3 13.7.11 יום ד'

סיור באליאנס ארנה . עולה 30 € מומלץ בשעה 13:00 כי אז יש סיור מודרך באנגלית. פתוח מ- 9:00 בבוקר ואפשר לסייר עצמאית.
הליכה ארוכה מתחנת הרכבת אל האצטדיון עצמו. הסיור באנגלית מוצלח. האצטדיון מרשים אבל אין בו מוזיאון של הקבוצה או אוספים של גביעים ומדיה על ההיסטוריה של הקבוצה כמו למשל בקאמפ-נו בברצלונה. מבחינה זו הוא מאכזב והביקור עם הסיור המודרך סובב סביב נושא בניית האצטדיון והעלויות והכמויות האדירות של מה שהושקע בו. מדהים לראול ולהרגיש את יריעת הפלסטיק שמצפה את החלק החיצוני של הארנה, הלבן /אדום/כחול. זה פלסטיק דק מאוד, פחות מחצי מ"מ עובי.
75דקות אורך הסיור המודרך.

סיור בכפר האולימפי .
U3 לכיוון MOOSACH יורדים בתחנת OLIMPIAZENTRUM
ההליכה מהתחנה אל הכפר האולימפי עוברת בתוך פארק נחמד שמוביל גם למוזיאון bmw .
ערכנו סיור קצר בכפר, סוג של טעימה ואז עלינו למגדל. 18€ .
מהמגדל יש תצפית יפה על כל מינכן. יש בו גם מסעדה יוקרתית.
בדרך חזרה לתחנה ביקרנו במוזיאון bmv, הכניסה ללא תשלום. אפשר להיכנס למכוניות (לאלה שחלונותיהן מורדים). בסה"כ מקום מפואר והביקור נחמד.
א"כ טיילנו לקארלפלאץ , אכלנו והסתובבנו שם קצת וחזרנו למלון.
יום מס' 4 14.7.11 יום ה'
לוקחים את האוטו בבוקר ונוסעים אל אוסטריה.
8:00 בהשכרת רכב
9:00 עוזבים את מינכן
10:00 נוסעים על A8 לעיירה prien שם קונים מדבקה לאוטו בשביל הכניסה לאוסטריה.
מחפשים את רציף המעבורות ומשם לוקחים שייט על אגם חימזיchiemsee)() סיגלית 92 פספורט 212-213.
מבקרים באי האדונים וטירת לודוויג המשוגע . כ- 40€.
בעקרון לא וואו, נחמד ולא יותר בייחוד אם לוקחים בחשבון את העובדה שנוסעים לאיזור האגמים של אוסטריה .
אצלנו במשפחה אין הרבה סבלנות למוזיאוני אמנות (אנחנו 50-50 בעניין) ובטיול הזה, עם הנוער , החלטנו בלי מוזיאונים. לכן בטיול הזה אנחנו לא נכנסים לתוך הארמונות למיניהם אלא מסתפקים בגנים היפים שמסביב וכך היה גם פה באי האדונים.

נסיעה אל mondsee.
לינה בצימר של verena שהיא אישה נחמדה ולא מעיקה. צימר מצויד במה שצריך מבחינת מכשירים אבל ללא שום דבר אחר (בלי שמפו, סוכר, קפה, שמן וכיו"ב. מלח ופלפל- יש). יש מכונת כביסה אבל כדאי להצטייד במעט אבקה.
בצימר שני חדרי שינה נפרדים ואיזור משותף של מטבח ופינת ישיבה עם טלויזיה. יש חיבור לאיטרנט. אנחנו לקחנו את המחשב הנישא איתנו.
יש חצר נחמדה עם פינת ישיבה ואפשר לאכול בה ובסמוך עובר ערוצון גינתי קטנטן.
כדי למצוא את הצימר צריך למעשה לצאת מ-mondsee ולהמשיך בערך ק"מ אחד למעלה וזה שם.
קישור לצימר:

העיירה עצמה מקסימה והיא צמודה לאגם באותו שם.
קניות בסופר עד 18:00.
יום מס' 5 15.7.11 יום ו'
ארוחת בוקר בצימר
8:00 נסיעה לכיוון האלשטאט (50 ק"מ)
9:00 רכבל דכשטיין 25 € ליחיד-תצפית 5 האצבעות ומערות הקרח בדכשטיין (סיור אחרון יוצא ב- 16:30) - 114€. לונליפלנט 237, סיגלית 101, פספורט 71-73.
אנחנו לא עלינו עד למעלה לתצפית חמש האצבעות כי אי אפשר היה בגלל ראות לקויה , היה יום גשום וערפילי.
סיירנו רק במערת הקרח שהיא מקסימה. וויתרנו על מערת הממותה שהיא אותו דבר רק בלי קרח.
העליה אל מערת הקרח הייתה ברכבל וא"כ עליה די רצינית נוספת ברגל. כדאי להגיע בכושר.

11:00 סיור בעיירה האלשטאט וביקור במוזיאון הגולגלות פספורט 71-72, סיגלית 97-99. לונליפלנט 235-236.
העיירה והאגם מקסימים וגם הנסיעה לאורך האגם.
מוזיאון הגולגלות מצריך עליה אל הכנסיה העתיקה יותר והוא די מזוויע לטעמנו.
אגם גוסאו סיגלית 105 ועליה ברכבל sc 122- תצפית יפה מהרכבל. המשכנו למעלה לעלות ברגל אל המסעדה ושתינו מרק טוב ואכלנו עוגות תפוחים טעימות.
יום מס'6 16.7.11 יום שבת
מגלשה אלפינית ב- abtenau סיגלית 83. נחמד מאוד, גלישה בגובה הקרקע על כרי העשב האלפיני.

עוזבים לכיוון golling ומבקרים במפלים. מסלול לא קל הכולל עליה בהרבה מדרגות. המפלים יפים מאוד והמאמץ שווה.
ביקור בנקיק lammerklamn. סיגלית 74 ליד העיירה scheffau sc109- נקיק יפה , לשים לב שיש בכניסה מסלול קצרצר ימינה ומסלול הרבה יותר ארוך שמאלה מהכניסה.
ביקור בקן הנשרים: תצפית גבוהה מאוד שרואים ממנה את כל הפסגות באיזור. מקסים ביותר וזה היה ביום יפה. למעשה אחרי התצפית הזאת וויתרנו על כל שאר הפסגות כי בעצם המראה הוא די דומה.
אין בקן הנשרים שום דבר הנוגע להיסטוריה של המקום, למלחמת העולם או לדייר. זו תצפית ולא יותר אבל תצפית מדהימה ואפשר לשהות שם הרבה זמן ולטייל ברגל ולאכול במסעדה.
יום מס' 7 17.7.11 יום ראשון
ביקור בזלצבורג:
ארמון הלבורן סיגלית 51,פספורט 54-55, פתוח 9:00-10:00. מהלבורן לעיר זלצבורג קו 25.
הארמון והגנים יפים ואהבנו את שעשועי המים שהיו במקום כי נפלנו על יום חם.
השארנו את האוטו בחניה של הארמון ומשם יצאנו באוטובוס 25 אל זלצבורג ואל grodig שם יש תצפית מדהימה מראש ההר אליו מגיעים ברכבל.
התאכזבנו מזלצבורג עצמה. יש לדעתנו ערים יותר יפות. (אולי לא ראינו טוב אבל יחסית לשמה שיצא למרחקים התאכזבנו). גם נפלנו על יום א' והכל היה סגור (כמעט הכל).
נסענו לצימר ב-taxenbach.
זהו צימר בחווה . מצויד טוב, נקי , מסודר ונעים.
הצימר נמצא על ההר מעל עמק האין .כשנוסעים בכביש המוביל לאינסברוק יש הרים משני צידי הכביש. הצימר על ההר והנוף הנשקף ממנו פשוט יפהפה. מהחצר האחורית רואים את הנהר למטה ועוד בתים יפים שמנקדים את צלע ההר.
הצימר הזה די מנותק. כדי לקנות משהו בסופר צריך לרדת מההר ולנסוע כמה ק"מ עד לסופר הקרוב.
קישור לצימר:
יום מס' 8 18.7.11
מרחצאות בבאדהופגנשטיין. מקום ברמה גבוהה עם מספר מתחמים (ספורט, משפחה, רגיעה, טיפוח נשים,עיסויים למיניהם וכיו"ב )ובריכה חיצונית עם נוף להרים. מהנה מאוד. היינו 4 שעות וזה הספיק.

נסיעה לעיירה BAD GASTEIN N23 במפה 30ק"מ מהצימר מפל שחוצה את העיירה- יפה, גישה נוחה עם האוטו, ככה על הדרך .
יום מס' 9 19.7.11 יום ג'
רפטינג בנהר האין שיוצא מהעיירה taxebach .
חוויה נהדרת, מדריך נחמד. יוצא מנקודה בעיירה שצמודה לכביש הראשי. רואים את סירות הגומי מהכביש.
יום מס' 10 20.7.11 יום ד'
עוזבים את הצימר.
קפרון , הסכר והקרחון סיגלית 67-70.
ירד שלג, היה קר מאוד למעלה והגישה באוטובוס-פוניקולר-אוטובוס , ונסיעה במנהרות שקירותיהן סלע- מהנה ומרתק.
היה קשה לטייל למעלה כי היה מאוד קר. שוקו חם ומנחם במסעדה עם עוגת תפוחים טובה.
הגעה לצימר ב-mieming. קישור לצימר:
למעשה מדובר בפנסיון קטן ונחמד בחווה. הרמה של הדירה גבוהה הן מבחינת נקיון והן מבחינת אבזור. קיבלו אותנו במשקה קל ועוגה ושוקולדים על הכריות.
נפרדו מאיתנו עם שי קטן של דבש מתוצרת עצמית.
הנוף הנשקף כמובן מקסים וזה אומר הרים עם פסגות מושלגות ועננים מול המרפסת.

יום מס' 11 21.7.11 יום ה'
בעיירה פיס –פארק sommer fun park סיגלית 146. הפארק בפירוש מיועד לילדים קטנים אם כי יש בו אטרקציות בודדות לגדולים: המגלשה האלפינית והאירופאן. החוייה על האירופאן מדהימה. נקשרים לכבל בשכיבה על הבטן ונוסעים אחורה במהירות 40 קמ"ש לאורך כ- 350 מ' וחוזרים ב- 80 קמ"ש. כל זה בגובה 47 מ' מהקרקע ועושים את זה ברביעיה. הרוח הקרה מרביצה בפנים וזו בהחלט חוויה.
למגלשה האלפינית לא הגענו כי היה תור של יותר מ- 300 איש. כיאה לישראלים החלטנו שאנחנו יורדים חזרה לקופה למטה ואומרים שאין לנו שעות לבזבז על המתנה. זה עבד וקיבלנו את ההחזר הכספי היחסי, כלומר גבו תשלום רק על האירופאן.
במקום זה נסענו לעיר imst שם יש את המגלשה האלפינית הארוכה ביותר שמגיעים אליה ברכבל ספסלים. נהנינו מאוד. סיגלית 143-144.
מפלי שטובין סיגלית 145-146 .מסלול של 15 דקות מהעיירה niederthai או מסלול של שעה מהכפר otzidorf . לקחנו את המסלול של העצלנים. יורדים מהאוטו, הולכים בשביל שיש ממנו תצפית יפה על המפל וזהו. לנו זה הספיק.

יום מס' 12 22.7.11 יום ו'
טירת נונשווישטיין בפיוסן.- יחסית לתורים הארוכים הסיור המודרך לא משהו בכלל. גם קצר וגם אנגלית במבטא גרמני שקשה להבין.
להזמין כרטיסים באינטרנט לטירת נונשוונשטיין בפיוסן-זה נותן כניסה מסודרת יותר לסיור המאורגן.
קרוב לצימר בכפר mosem(m11 במפה) הפעמון הגדול בטירול. סיגלית 148. בדיוק כשהגענו הפעמון צלצל ( בחמש אחה"צ) ונשקף משם נוף יפהפה.

יום מס' 13 23.7.11 יום שבת
העיר אינסברוק סיגלית 119- לטייל לפי מסלולים. עיר יפה, טיילנו קצת העיר העתיקה בלי להכנס ממש לאף מבנה. שעתיים הספיקו. יש בעיר גם מרכז קניות גדול ומודרני.
גשר אירופה סיגלית 127-128 בעיר PATSCH (m13) במפה. הגשר מרשים בגובהו, אפשר לטייל עד לקצהו (ולא לאורכו, זה חסום) .שווה עצירה מה גם שיש שם מקדונלד ותחנת דלק והמקום הומה.

יום מס' 14 24.7.11 יום א'
עולם הקריסטלים של סברובסקי סיגלית 124 כניסה אחרונה ב- 17:30.- לדעתנו נחמד אבל לא יותר מזה. לא מצדיק את כל הרעש. שעה הספיקה כדי לעבור את כל התצוגה ועוד קצת לחנות שלא קנינו בה דבר. יפה אבל לא מצדיק את המחיר של 32 אירו למשפחה (לאחר שהילדים בני 16 קיבלו מחיר מוזל).
יום מס' 15 25.7.11 יום ב'
עוזבים את הצימר לכיוון קופשטיין סיגלית 129 פספורט 152. הטירה יפה, מספקת תצפיות מקסימות על העיר והסביבה. אפשר לעלות ולרדת במעלית, אנחנו עלינו ברגל (קצת ספורט אחרי כל עוגות התפוחים והשוקולד) וירדנו במעלית.
ביקור במפעל לייצור כוסות יין – שווה. ביקור מעניין וקליל הכולל סיור בחדרי חושך לחידוד החושים. כמובן שאי אפשר לקנות כלום(טיסה, זה שביר מאוד...)
מקופשטיין נוסעים לארדינג, עיר מרחצאות ליד מינכן ומשם לנמל התעופה, הביתה.

THERMAL ERDING GmbH
Thermenallee 2
D-85435 Erding
Telephone number: +49 (0) 81 22 / 22 700

מתחם נחמד שפתוח עד 10 בלילה והמחירים מ-12 עד 25 אירו,תלוי כמה זמן בוחרים להישאר. אפשר להשאיל מגבות תמורת תשלום של 3 אירו ומפקידים סכום כסף תמורת מגבות כערבון שמקבלים ביציאה. המתחם ברמה גבוהה ומספק את הצעירים במשפחה מבחינת מגלשות, אבובים ויש גם בריכת relax למי שרוצה שקט.
Erding קרובה מאוד לשדה התעופה , ק"מ בודדים והתאימה לנו לבילוי השעות שנותרו לנו עד הטיסה המאוחרת של 23:00

רוצה לעקוב אחר הבלוג של bold63?