איטליה מרומא עד צפון- מסלול מומלץ

איטליה מרומא לצפון- מסלול מומלץ
איטליה, מגוונת ומרתקת הכי בעולם. על הטיול הזה עבדנו המון זמן. אספנו מכל מה שיש בספרים ובאתרים, ירדנו לרזולוציה של מספרי כבישים ומקומות חניה בכדי להקל אח"כ את הטיול בשטח. באזורים היותר רחבים ומסובכים כמו טוסקנה והדולומיטים קיבלנו יעוץ מקצועי והרי לפניכם טיול באיטליה, טעימות מייצגות ממרכז עד צפון ועוד אחרי תיקון טעויות. איטליה מגוונת מכל היבט, על כל צעד ושעל תזכורת להיסטוריה, תרבות, מלחמות, טבע, כרמים אין סוף, וגם שדות של חמניות.
* חשוב לקחת בחשבון שזמני הנסיעה הם ארוכים כי איטליה פשוט ארוכה ומדובר בשעות, גם בכבישים המהירים וגם שם יש פקקים.
* מוזיאונים סגורים בימי שני.
* לא לתכנן פרקים לימי שבת וראשון, העומס כל כך גדול שיש סיכוי שתישארו בחוץ.
* אם יש לכם עוד יומיים כדאי להתחיל את הטיול בדרום, לבקר בסורנטו ולנסוע על כביש החוף הכי יפה בעולם, לשוט לאי קפרי ולבקר במערה הכחולה. אח"כ לרומא, טוסקנה וצפון.
בכתבה זו:
1. נחיתה, מלון מיגדל פאלאס ברומא, הותיקן וערב ראשון בפיאצה נבונה.
2. כל אתרי החובה ברומא ההיסטורית מרוכזים במסלול אחד.
3. טוסקנה- אורבייטו, סן- ג'מיניינו, מונטג'ינו וסיינה.
4. פירנצה, פיזה ומצפינים לגארדה.
5. כפר נופש על אגם גרדה, פרק סרוגוטה ועיירה בורגטו.
6. פרק קאנבוורלנד- מים, סרטים, מיצג אבירים וארוחת מלכים.
7. הדולומיטים כולל הר המרמולדה, מעבר הרים סלה ועמק גרדניה.
8. ונציה, יחידה ומיוחדת במינה.
9. מסביב לאגם- מלצ'סינה, מפלי וורונה ואגם טנו.
10. סרמיונה, ורונה וחזרה הביתה.
יום ראשון- ותיקן:
1. נחיתה בנמל תעופה לאונרדו דה וינצ'י בפיומנצינו. 32 ק"מ מרומא. לשכת תיירות בטרמינל C לטיסות בינלאומיות. משם בהעברה לרומא, מלון מיגדל פאלאס 06-69301742. רחוב Corso vittorio emanuele 173.. אנחנו לא ידענו אבל המלון הזה הוא גלאט כשר וזה אומר שאפילו טלויזיה לא היתה בחדרים. לעומת זאת החדרים חמודים, ארוחת בוקר בסיסית אבל טובה, השרות מצויין והכי חשוב הוא נמצא במרכז רומא, 5 דקות מפיאצה נבונה, מרחק הליכה מכל האתרים החשובים.
* נסיעות ברומא- כמה אפשרויות: כרטיס יומיBIG לכל אמצעי התחבורה (אוטובוס, חשמלית, רכבות עירוניות ותחתיות). יש להחתים כרטיס לפני נסיעה ראשונה. ניתן לרכוש בקיוסקים של ATAC, חברת התחבורה העירונית ובדוכנים בתחנות רכבת תחתית. 3 יורו. אפשרות שניה- כרטיס לאוטובוסים בלבד למשך שעה וחצי בעלות 1 יורו. קו 116 חולף בכל אתרי העיר. למכירה בדוכני העיתונים וחנויות טבק. אוטובוס תיירים- כרטיס פתוח לכל האתרים ליום או יומיים. ניתן לרכישה בתחנה המרכזית של מטרו בטרמיני, רציף 10. 13 יורו ליום, 18 ליומיים.
2. ותיקן- רצינו משהו קצר אחרי טיסת לילה, הותיקן, לפחות 5 שעות. יום ראשון האחרון בחודש הותיקן פתוח מ-9.00 עד 14.00 וללא תשלום. (שאר ימי א' סגור, ימי ב'-ו'- 9.00-18.00)). כניסה מרחוב ויאלה דל ותיקנו. מקבלים מפה בקופות ויש להצמד לאחד מ-4 המסלולים או פשוט ללכת אחרי כולם. התחושה היא כאילו שנכנסים לעיר אמנות ענקית, מכל כיוון בניינים, פסלים, בתוך המוזיאונים עצמם אוסף תמונות, פסיפסים על הקירות והתקרות,מפות ופסלים שהנשימה פשוט נעתקת. הכל הרבה וגרנדיוזי ולכן צריך להתמקד.
מוזיאונים- גלריית תמונות פינקוטקה, מוזיאון פיו קלמנטינו, חדרי רפאל, גלריית מפות עם תצפית לגנים. קפלה סיסטינית עם התקרה המצויירת של מיכאלאנג'לו.
3. יציאה מחומות ליאו הרביעי וימינה לבזיליקת סן פייטרו פתוח בשעות 7.00-19.00 ב-12.00 מיסת אפיפיור, כדאי להתרחק מההמון, בכיפה תצפית, מיותר לרדת למערות). ביציאה מהבזיליקה, כיכר סן פייטרו.
הותיקן במבט מבחוץ
4. פיאצה נבונה- אחרי מנוחה החלטנו לצאת לכיכר המפורסמת ביותר ברומא. רחבה ענקית מוקפת בתי קפה ומסעדות, במרכז מזרקת הנהרות שמייצגת את ארבע כנפות תבל. מסביבה אמנים שמציגים עבודות. בערך ב-21.00 כל ערב יש הופעה לקהל הרחב, מקונצרטים ועד הופעות רוק קלות. אוירה צעירה וצבעונית, ממש כיף. למקרה ואתם רעבים, ברחובות מסביב לפיאצה טרטוריות שהמחירים שם יקרים אבל יותר סבירים מהמסעדות שעל הכיכר.
פיאצה נבונה
יום שני- רומא:
כל אתרי החובה ברומא ההיסטורית מרוכזים במסלול אחד, המעבר בין אתר לאתר קצר ופשוט ואפשר ללכת ברגל. אל תוותרו על שום אתר!
1.פנתאון- 9.00-18.00- מקדש האלים. היכל גדול, קירות מעוטרים, המראה פחות מרשים מאשר המשמעות שלו- מקדש כל האלים והאיטלקים באמת מאמינים בזה.
פנתאון
2.כיכר ונציה- בקצה דרומי של הרחוב המרכזי ויה דל קורסו.כיכר עם אנדרטה של המלך ויטוריו עמנואלה, מולה מרפסת ירוקה של אימו של נפוליאון, ומבנה לשימוש האפיפיור בנאומיו. הרומאים סולדים מהכיכר כי היא נבנתה עבור תיירים במיוחד. הם קוראים לה עוגת חתונה לבנה והיא באמת נראית כך אבל הרעיון לבנות כזה מבנה ענק ומרשים, עם שני לפידים בוערים בצדדיו, משמר כבוד לחייל האלמוני נראה לנו יפה. אפילו לשבת לא נותנים שם מפאת כבודם של המתים.
כיכר ונציה
3.הפורום הרומאי- רחוב שהוא אתר ארכיאולוגי, היה מרכז חיים פוליטיים, כלכליים, חברתיים ודתיים. התקיימו בו אסיפות ומשפטים. פתוח א'-ו' 8.30 עד שעה לפני שקיעה. בתשלום משותף עם קולסאום. נראה כמו חפירה ארכאולגית ענקית. קשה ללכת ביום קיץ חם כמו שלנו היה אז חיפפנו במהירות.
4.שער טיטוס- בקצה הפורוםוממש ליד הקולוסאום, לאורך ויה נובה, שער אבן עם תמונות מסותתות מאירועי חורבן בית המקדש. חשוב לראות, לנו כיהודים. מרגש כאילו נוגעים בפיסת היסטוריה אמיתית. הילדים מאוד התרשמו ולא הפסיקו לצלם כנראה בגלל שגם לומדים על זה בב"ס.
שער טיטוס
5.קולוסאום- פתוח כל יום מ-8.30 ועד שעה לפני שקיעה. 06-39967700. בתשלום. כרטיס תקף ליומיים ומשמש גם לפורום הרומאי. רח' ויה דה פוריו אימפריאלי מחבר עם הפורום עד כיכר ונציה. אמפי לקרבות גלדיאטורים. פשוט ענק, היסטורי ומרשים עד מאוד.
הקולוסאום
6.פונטה די טרוי- רח' ויה דלה מוראטה. מזרקת המשאלות. מזרקה ענקית, מקסימה ושוקקת חיים. מסביב גלדריות.לא לשכוח לעמוד עם הגב ולהשליך מטבע ביד ימין לכוון צד שמאל וכמובן לבקש משאלה בדרך. פשוט מקום חמוד.
מזרקת המשאלות
7.המדרגות הספרדיות- מחברות בין כיכר ספרד לכיכר טריניטה דיי מונטי. 165 מדרגות, מובילות למעין מרפסת ענקית. וזהו. ממול מפעל לפסטה, יוצא בצד שמאל של הרחוב שמול המדרגות. פסטה לקחת, בעל בית אנטישמי אמיתי.
יום שלישי- טוסקנה:
1.לקיחת רכב מהרץ בותיקן (כתובת via gregorio vii 207, טל'- 045-8619042, פתוח משעה 9.00) ולטוסקנה. נסיעה לאורך נהר טיבר לכוון צפון. יציאה מס' 10 לאוטוסטרדה A1 לכיוון פירנצה. שעה וחצי נסיעה. רוב הכבישים הבינעירוניים באיטליה, האוטוסטרדות, הם בעצם כבישי אגרה. הסימון שלהםהוא צירוף של האות A ומספר. בכניסה לכבישצריך לקחת כרטיס (ממכונה אוטומטית לפני מחסום, שימו לב שהמסלול עם שילוט לבן מעליו ולא מה שנקרא "טלפס" עוברים בלי כרטיס ואם אין מנוי מגיעים ליציאה ומשלמים 50 יורו קנס) ואת האגרה משלמים ביציאה מהכביש. אפשר לשלם במזומן או כרטיס אשראי, עדיף לשלם במזומן לקופאי, יותר פשוט.A1אוטוסטרדה לאורך איטליה. A4 אוטוסטרדה לרוחב איטליה. בכל הצמתים בדרכים המהירות רשת "פוד וילג" מוכרת אוכל טוב וצידה לדרך בעלות ממוצעת. אחרי רומא ההיסטורית שמחסירים בגללה פעימה, טוסקנה היא התגלמות הטבע, פשוט ואמיתי. מרחבים בלתי נגמרים, כפרים כמו בסרטים הישנים, עיירות שנראות כמו אוסף טירות מסרטי אבירים, פסק זמן מהעולם המודרני. חייבים G.P.S כי הרבה דרכים בטוסקנה אינן ראשיות וצריך לנווט בין הכפרים.
2.אורבייטו- ORVIETO- יציאה מאוטוסטראדה לכוון מערב לעיירה. כיכר הרפובליקה היא הכיכר המרכזית שם כנסיית סנט אנדריאה ו- 2 ארמונות עתיקים. חוצים את הרחוב המאונך הראשי של העירייה- corso Cavour וממשיכים ב-via del duomo 5 דקות עד לדומו כיכר מרכזית עם קתדרלה. מקום חמוד, מתחילים להבין שמה שהולך להיות עכשיו כאילו טיול בארץ אחרת לגמרי.
3.חזרה לאוטוסטראדה לכיוון פירנצה. יציאה בגלוצו צ'רטוזה- galluzzo certosa ומשם יורדים דרומה למלון פרק הוטל קיאנטי, רחוב- loc pontenuovo בטברנלה ול די פסה- tavarnelle val di pesa .טל'- 055-8070106. המלון קטן וחמוד, הפתיעו אותנו בבריכה ושרות מצויין, גם ארוחת הבוקר אמיתית ומגוונת, בלי קמצנות אירופאית. עשינו צ'ק אין ולטיול.
4. סן ג'ימיניאנו- SAN GIMIGNANO, נסיעה לכוון דרום ומערבה לעיירה העתיקה מוקפת חומות, ארמונות ומגדלים מבוצרים. כניסה בשער סן ג'ובני הולכים בדרך סן ג'ובני עד הכיכר הראשית- piazza dell cistern ו- duomopiazza dell . הרחוב הראשי מלא חנויות פאר, שילוב של המודרני בתוך החומות של ימי הביניים, בסוף הרחוב מגיעים למרכז עם באר ומסביב מגדלים, מעל גרם מדרגות קתדרלה עם ציורי קיר וקפלת סנטה פינה. זהו המקום הכי מיוחד שראינו בטוסקנה וחוץ מזה גלידה טובה בכיכר, כדאי פשוט לשבת ברחבה להתבונן וללקק גלידה, שעות ולא תשתעממו.
סן גמיניאני- העיירה הכי יפה באיטליה
5.בחזרה לכביש לכוון דרום מזרח בדרך לסיינה. מונטריג'וני- MONTERIGGIONI- עיירה כמו מוזיאון פתוח. ממוקמת על הר גבוהה, מוקפת חומה, 14 מגדלים בתים קטנים מסביב לכיכר ומסעדות קטנות ומזמינות. שוב אותה תחושה של אבירי ימי הביניים באמצע ה- 121.
6.סיינה- SIENA- 10 קמ' דרום מזרח למונטריג'וני, עיר המרכזית בטוסקנה. לנסוע לכוון כיכר הקאמפו- piazza del camop, כיכר עם ארמון גותי= פלאצו פובליקו, מגדל תצפית = מאנג'ה עם 400 מדרגות. (בתשלום) מוזיאון אמנות לילדים(חינמי, לא חובה) bambimus כתובת: piazza del domo 2. אנחנו הגענו לעיירה בערב, היתה שקיעה אדומה ואחרי הליכה ברחובות עתיקים עם חנויות בגדים הגענו לרחבה בגודל אצטדיון כדורגל, מלא צעירים שיושבים בתוך הרחבה, פיצריות מסביב, כדאי לשבת בחוץ, המבוגרים נחים והילדים מתרוצצים ברחבה. חופש אמיתי.
7.חזרה צפונה בדרך היין, משולש קיאנטי, לעבור בקסטלינה אין קיאנטי- castellina in chianti. אם יש זמן וכוח אפשר גם בראדה אין קיאנטי וב- בגרבה אין קיאנטי. שלשה יקבים מפורסמים. אנחנו לא הספקנו. בדיעבד היינו צריכים לקחת עוד לילה בטוסקנה פשוט כדי לשוטט במרחבי הטבע שלה.
יום רביעי- פירנצה, פיזה ולכפר נופש בגארדה
נוסעים לפירנצה. בערים מתחילות בעיות החניה, דרך למטייל מצאנו את החניה הבאה שהקלה עלינו את כל העניין וחסכה לנו הרבה זמן.
חניה מומלצת חינם- יש ממנה תצפית מרהיבה ביופיה על העיר כולה וכן ירידה אלהעיר העתיקה (מרחק הליכה של 10 דקות עד גשר פונטה וקיו). החניון נמצא בפיאצהמיכאלאנג'לו (Piazzale Michelangiolo. Viale Michelangiolo), שבמרכזה תוכלולראות העתק של פסל דוד. החניון פתוח במהלך כל היום. אם ה-GPS לא מזהה, כוונו אותו ל-Viale Galileo Galilei. משם הדרך לעיר היא בירידה. אם אתם מתעצלים ללכת עובר במקום אוטובוס תיירים שעושה סיבוב עם תחנות בכל פירנצה.
1. כיכר הדואמו- PIAZZA DUOMO, קתדרלת דואמו, ולידה מגדל פעמונים ואגן טבילה. תורים ענקיים אבל שווה לחכות. הקתדרלה פתוחה 10.00-17.00, כניסה חופשית, טל'- 0552302855. להקיף, לכיפה מובילים 463 מדרגות תצפית על פירנצה. ביציאה מהדואמו שמאלה למגדל פעמונים, עוד 400 מדרגות אם נישאר לכם כוח, פעמונים ישנים ודלתות עם ציורי תנ"ך.
2. לפנות מול מגדל הפעמונים במורד מדרחוב קלזיולי - calzaiuoli עד לדרך ספזיאלי שמסתיים בכיכר הרפובליקה, אתר מודרני עם חנויות, בתי קפה, שוק וקשת הניצחון. להמשיך בקלזיולי עד כיכר סניורה- piazza della signoria. בכיכר נמצא המוזיאון הגדול ביותר לאמנות רנסנס, פסלים וציורים.- plazzo degli Uffizi שהיה הארמון של משפחת מדיצ'י. משפחה עשירה וראוותנית ששלטה בפירנצה. פתוח 8.30-18.30 טל'- 055-2388651.
3. בסוף המדרחוב נהר ארנו- arno וגשר פונטה וקיו- ponte vecchio, הגשר היחיד שלא הופצץ ע"י הנאצים, נוף וחנויות. ניתן לחצות, להמשיך בגיוצ'רדיני עד לארמון פיטי- plazzo pitti. חזרה לחניה בשיטוט דרך ויה דה טורנבוני רצופת כנסיות וארמונות.
פירנצה
4. פיזה- 75 ק"מ מערבה- שעה נסיעה לפיזה, כביש פירנצה-ליבורנו או אוטוסטרדה A11 . להגיע לכיכר הדואמו ב- piazza dei miracoli. קתדרלה, בית טבילה ומגדל פעמונים נטוי. חניה ברחובות העיר מסביב. הרבה אמרו לנו שבשביל לראות מיגדל נטוי לא שווה לנסוע כל כך הרבה וזה לא נכון, לא כדאי לפספס פלא כזה וחוץ מזה המתחם הזה פשוט מעורר חיים, צבעוני ויפה.
פיזה
5.נסיעה לילית ומעייפת מפיזה לגרדה. מתחברים לאוטוסטראדה A4 ביציאת דזנזנו לכוון מערב (דרום אגם גארדה). ביציאה קניון גדול מול אילאונה (אריה מוזהב) ושם סופר גדול וזול בו ניתן להצטייד באוכל לשבוע בכפר נופש. משם לפדנגה סול גרדה- כפר נופש רילה סנט אמליוני= relais sant'emiliano, רח' lungolago Marconi 99. אזור של כפרי נופש. אפשר להזמין ישירות ולא דרך סוכנויות בארץ שלוקחות הרבה יותר כסף ומחייבות מינימום 6 לילות.
יום חמישי- גרדה דרום
1. ולג'יו סול מינציוvaleggio sul mincio- - פארק סיגורטה = sigurta.it, זהו גן בוטאני גדול עם מרחבי דשא ושבילים מטופחים וצמחייהמהממת. נמצא 20 קילומטר דרומית מאגם גארדה. במקום יש גם רכבת שלוקחת את המבקרים לסיור מסביב לגןאפשר קלנועיות לארבעה + אפניים. להערך לפיקניק. אנחנו התאכזבנו קצת מהפרק הבוטני הזה. בארץ יש הרבה יותר גדולים ומרשימים ובמיוחד נוכח העלות הגבוהה.
הגעה: מאוטוסטרדה A4 (מילאנו- ונציה) יורדים ביציאת Peschiera ונוסעים בכביש SS249 לכיוון ולג'יו (Valeggio). כ- 8 ק"מ מלווים בשילוט לפארק, מיד לאחר הכניסה לכפר פניה חדה ימינה לחניון הפארק. טל- 39045631033, פתוח:9:00-18:00.
פרק סיגורטה
2. בורגטו- borghetto-הכפר בורגטוהוא כפר ציורי וקטן, יושב ממש על המים, על נהרהמינצ'יו. כנסיה, מסעדות ובתי קפה, טרטוריה שם הומצא הרביולי ומומלץ לאכול שם, או במסעדת אנטיקה לוקנדה מינסיו. לידהמסעדות יש טורבינה של תחנת כוח המופעלת מכוח המים. על הנהר מסתובבים ברווזים, להסתובב בסימטאות ולתצפת על הנהר, כמה דקות של שלווה. הגעה- על כביש 249 מולג'יו לרדת מערבה לכיוון הנהר, מתחת שרידי גשר, ק"מ אחד אחרי ואלג'יו.
בורוגטו
5. בשעה 18.15- יציאה פרק קאנבוורלנד= canevaworld. 10 דקות מכפרי הנופש ליד לאציזה- lazise מיצג אבירים כולל ארוחת ערב בשרית, מתחיל ב-19.00 בדיוק. קניה מוקדמת של כרטיסים לא חוסכת כסף או זמן כמו שכתוב בכל מיני ספרים. המיצג מיוחד, מין מופע של אבירים על סוסים אשר נלחמים על לב הנסיכה. הקהל מחולק ל- 4 קבוצות לפי צבעים כשכל קבוצה מעודדת את האביר שלה ובדרך אוכלים עוף בגריל עם ציפס ומקנחים בגלידה.
בדיעבד היום הזה לא היה כל כך מוצלח, אם אתם לא מתעצלים לנסוע 2-3 שעות סעו לאגם קומו ואת מיצג האבירים אפשר לעשות מחר או ביום שבו ממילא אתם בפרק קאנבוורלנד.
יום שישי- פרק קאנבוורלנד= canevaworld.
10 דקות מכפרי הנופש ליד לאציזה- lazise. עיר סרטים, פרק מים, פתוח 10.00-19.00. כדאי להגיע על הבוקר לפרק מים אחרת לא יהיה מקום וכסאות. פרק מים- מלא מיגלשות מכל מיני סוגים, כדאי להביא אוכל בגלל תורים ומחירים וגם מספרים שחוטפים שם חופשי קילקולי קיבה. אח"כ לללכת רגלית לעיר הסרטים הסמוכה שם אין תורים. מופעים כמו האחים בלוז, מבוך מפחיד, צוללת, סיור ספארי, מופעי פעלולים, ריקודים על הקהל שמצולימים לסרט, אטרקציות מדהימות כמו בית האימה, חוויה מצחיקה לכל המשפחה.
יום שביעי- דולומיטים
1. מערב דולומיטים- אגם תובל- נסיעה ב- A22 לכיוון ברנרט בצפון. עוברים את טרנטו, יוצאים מהכביש המהיר ביציאה מצוקורונה צפונית לטרנטו ופונים מערבה, שעה נסיעה וממשיכים בכביש 43 עד טואנו ומשם עם השילוט לאגם תובל= tovel, בשמורת הטבע בעיירה פינזולו. האגם מדהים ביופיו, פלא טבע. עם זאת קחו בחשבון שתוכלו להגיע אליו רק אם יוצאים מאוד מוקדם בבוקר ולא בכדי לשבת שם כי אח"כ הדרך לדולומיטים לוקחת כ- 4 שעות ואם תתקעו בפקקים כמונו יקח לכם עוד איזה שעה שעתיים ולמרות שנוסעים בכביש מהיר.
2. מזרח דולומיטים- חזרה לכביש A22-E45 לכוון בולזנו= Bolzano, ומזרחה בכביש SS241 לדרך הדולומיטים, 110 ק"מ. נוסעים בצורת טבעת מכיוון דרום למזרח, צפון ומערבה חזרה לכביש הראשי. הדרך עוברת ליד העיירה נובה לבאנטה, אגם קארזה= lago di carezza , מעבר הרים קוסטלונגה, עיירה ויגו די פאסה, כביש 48 צפונה עד העיירה קנזי= canazei. לא היה לנו זמן לבקר בה אז רק תצפתנו עליה דרך המכונית. בהמשך הדרך מלאה רכבלים קטנים לשניים ואינם מוגנים, מעין רכבלי סקי. להמשיך לכפר מאלגה צ'יאפלה =malga ciapela, שם תחנת רכבל להר מרמולדה. רכבל גדול, מקצועי וממוגן שלוקח הכי גבוה שאפשר לנקודת תצפית על כל צפון איטליה ודרום אוסטריה.מראה מרשים ואין מילים... שימו לב שבספרים, כולל ב"משפחה המטיילת" שמאוד הומלץ לנו וסמכנו עליו, כתוב שהרכבל נסגר ב- 17.00 אנחנו הגענו ב- 16.00 ובדיוק נסגר, היינו צריכים להתחנן לאוסטרים האנטיפטים שיתנו לנו להכנס. אחרי החוויה הזו ממשיכים בכביש 48, 5 ק"מ מקנזי התפצלות דרכים, לוקחים שמאלה לכוון צפון, כביש ss242 למעבר הרים סלה ולעמק גרדניה, מרחבים של טבע ענק ועוצמתי שנותן להרגיש כמה אנחנו קטנים, באמת חובה ולא לוותר למרות הדרך הקשה וזמן נסיעה ארוך. חזרה דרך SS242 ולכביש הראשי דרומה לכפר הנופש.
דולומיטים
יום שמיני- ונציה
אין כמו העיר הזאת בעולם כולו! מכפרי הנופש, כביש A4 לכיוון מזרח, עוברים את ורונה ופדובה עד לונציה. שעתיים נסיעה. אפשרויות חניה- פיאצלה רומא=piazzale roma- בכניסה לעיר, לעיתים פקוק, חניון סגור, יותר מ-20 יורו. חניון טרונצ'טו= tronchetto- לחצות גשר מוביל לונציה ולעקוב אחרי שילוט, יש מקום אך מעבורת לונציה עמוסה. לחנות בעיר סמוכה כמו מסטרה= mestre ולתפוס רכבת או אוטובוס לפיאצלה רומא. ההמלצה היא לחנות ולקחת אוטובוס לעיר. . Mondial Park זאת חניה במחיר ארבעה יורו לכל היום. חנו וקחו מהאחראי פתק צהוב עם כתובת המקום, חזרו בהליכה לכביש הראשי, אל אוטובוס 4L. תוך 7 דקות אתם בעיר. מחיר הנסיעה יורואחד. בנסיעה לכיוון העיר לא משלמים, בחזרה תקנו כרטיס לפי המיקום שאומר הפתקהצהוב. איך מגיעים לחניון: כאשר אתם יורדים מהאוטוסטרדה לכביש R11 המוביל לעיר, הסתכלועל הכביש. כאשר תראו גשר מפלסטיק שקוף גדול החוצה מלמעלה את הכביש, גשר להולכי רגל, האטו והצמדו לימין. כ - 100 מטרים אחרי הגשר, ישנו שלט P ובנוסף, יש סימן לאוטובוסיתיירים וכיתוב "אזור תעשייה - Indostrial Zone. היכנסו ימינה, המשיכו קצת ותראו אתשלט החניון.
כשתנחתו בפיאצלה רומא תראו את כל התיירים והכייסים ותבינו שמתחם הזה צריך קצת לפקוח עיניים. עולים על גשר ומחילים לצעוד בסמטאות כ- 40 דקות לכיוון כיכר סאן מרקו. שלטים צהובים מורים את בדרך. הדרך עצמה חוויה, בתים קטנים, חנויות יפות, מזרקות קטנות, בירזיות, מתחמי קפה, הכל צר וחשוך ומסתורי. חנויות הזכוכית המפורסמות מציעות מגוון עשיר של מוצרים ותכשיטים, כדאי לקנות, לא יקר ושווה.
בכיכר סאן מרקו לבקר בבזיליקה=
basilica di san marco. פתוח ב-ש 10-17, א 14-16. משם ממשיכים לארמון הדוג'ים שם ישבה הממשלה בתימ"ש וכלא מבחוץ. אחרי כיכר סן מרקו והארמון גשר האנחות= ponte dei sospiri של קזנובה משם הובלו אסירים להורג. גשר ריאלטו בסאן פולו, תחנת ואפורטו, ליד הכיכר= ponte di rialto. חזרה באוטובוס מים- vaporetto מס' 1 עדיף. קו 82 קצר. בכל מקום כתוב שהמקום יחידי בו כדאי לאכול בונציה הוא מקדונלדס וכך גם עשינו.
ונציה
יום תשיעי- גארדה מזרח- צפון:
נסיעה על הגדה המזרחית של אגם גארדה לכיוון צפון. 43 ק"מ סה"כ. חזרה באותה דרך עדיפה שכן בגדה המערבית כביש מינהרות וניתן להתקע בפקקים.
1.מלצ`סינה (Malcesine) פועל רכבללהר באלדו (Monte Baldo). שפיסגתו מתנשאת לגובה 2218 מטר. שעות פתיחה: 8:00-18:45, להגיע עד 10.00 אח"כ תורים ארוכים. חניה במתחם הרכבל. לקנות כרטיס משפחתי הלוך חזור עד הפסגה. מתחנתהבסיס במלצ`סינה יש שתי תחנות, ניתן לעצור גם בתחנה האמצעית ולרדת לטיולים רגלייםבמדרון ההר, או להחליף לרכבל המסתובב תוך כדי נסיעה ולהמשיך לתחנה האחרונה ברכס ההר, מידי פעם קר גם בקיץ. רכבל כל 30דקות עגולות. כשמגיעים לפסגה ניתן ללכת כחצי שעה לתצפית. פונים שמאלה ולאחר עליה קצרה יש דרך מישורית. הדרך הובילה לתצפיתנוף מדהימה. כל המסלול עובר דרך נוף יפהפה של אגם גארדה. אפשר פשוט לעמוד שם על ההרולראות את כל האגם עד סירמיונה היושבת בדרום. מדהים. נוף מקסים של האגם, ההרים, הצמחיה. פשוט חוויה. בדרך מסתובבים פרות ושאר בע"ח. רק לקוות שתהיה ראות. לאחר הירידה מההר סיור במלצ`סינה, רחובות קטנים וצרים, בתים עתיקים ואוירת כפר. הרחוב המרכזי בעיירה זה המדרחוב Castello . מרחוב זה מגיעים למצודה המפורסמת של העיר, מצודת סקאליג'ירו, לא צריך לטפס למגדל. בסופו של המדרחוב מגיעים לאגם. גלידה מומלצת בשם לה דולצ'ה ויטה ברחוב קורסו גריבלדי.
2. מפלי וורונה(Cascata Verone), נמצאים כשלושה ק"מ צפוניתלאגם, לנסוע על כביש 249 לפי השילוט מריבה דל גרדה. זהו מפל מים ענק, שיצר ערוץ צר מאד דמוי מערה בסלעים. כדאי להתחיל בביקורבמערה בתחתית הערוץ ולאחר מכן לטפס די הרבה לחלק העליון של המפל. שעות פתיחה: 9:00-19:00 כל יום. הכניסה למקום בתשלום בסך 5.5 אירו לאדם. חניה חינם. נרטבים. כתובת: רחוב: 12, Parco Grotta Cascata VaroneParco Grotta Cascata VaroneVia Grotta Cascata, Tenno, TN 38060, Italy.
מפלי ורונה
3. אגם טנו- משם, בנסיעה לא ארוכה (8 ק"מ) ובכביש נופי ופתלתל-SP37, הצפנו לאגם טנו(Lago di Tenno). ליד אגם גארדה, כ-10 ק"מ צפונית מערבית לעיירה ריבה דל גרדה,החניה ליד האגם היא במלון Lago di Tenno - יורדיםבמדרגות כ-50 עד 100 מטר ופתאום מגיעים לשפת האגם. אגם בהיר בצבע טורקיז מדהים ומעליו הרים מתנשאים. ניתן לשבת לאכול ולהירגע. אפשר טיול של חצי שעה מסביב האגם. אפשר להכנס למים למרות שמלא דגים. חויה מפתיעה והילדים נהנו מכל רגע.
אגם טאנו

יום אחרון- סרמיונה, ורונה, שד"ת
1. סירימיונה-Sirmione שלטים בכניסה לעיר מכוונים למגרש חניה מרקו פולו. ומשם כניסה לעיר העתיקה. האתר המרכזי בעיר הוא רחוב ויטוריו עמנואל, מדרחוב צבעוני עם אוכל, דוכנים, בתי קפה וחנויות. כיכרראשונה היא פיאצה קסטלו ומימין מצודת סקאליג'רה- rocca scaligera. פתוח 8.30-19.00. מיד אחרי המצודה לפנות לרחוב דאנטה ומשם מכוון השילוט לשביל הליכה פנורמי שבקצהו חוף מוסדר. עיירה קטנה וחמודה. מהשביל ניתן להגיע למערות קאטולו grotte catullo – שרידי וילה רומית. פתוח 8.30- 19.30.
ורונה
2. ורונה- Veron. התחלה בכיכר Braהמוקפת בארמונות מפוארים, ארנה(Arena) אמפיתיאטרון רומי עתיק. מול שער הכניסהלאמפי (עם הגב אליו)מתחיל מדרחוב Mazzini, שמוקף בבתים עתיקים, חנויות וגלידת מזיני. המדרחוב מסתייםברחוב Cappello משם מגיעים לשני אתרים: ימינה ברחוב קאפלו לביתה ופסלה של יוליה, רחוב קאפלו 23. בחצר פנימית תוכלו לבקר בפסלה של יוליה. כולם מצטלמים שם עם היד על ציצי שמאל של הפסלה כסגולה למזל באהבה. בכניסה לחצר תבחינו בכתובות הגרפיטי הרבות - מדובר במשאלות בתחום האהבה, שלפי האמונה אמורות להתגשם. אם תפנו שמאלה ברחוב קאפלו תחלפו על פני כיכר ארבה(Erba) השוקקת, כיכר תבלינים עם מזרקה ופסל אריה. משם לכיכר סיניורי(Signori), המוקפת בארמונות. אם רוצים להמשיך- סימטת Via della Fogge, שלכל אורכה פזורים בתי קפה. מבצר קסטלווקיו על נהר האדיניה, כנסיית סנטה אנסטסיה.
שתי עיירות קטנות, מלאות קסם ומאפיינות את היופי והשמחה של איטליה, פשוט תענוג, לא לוותר!
בדוכני רחוב ניתן לרכוש מזכרות ומתנות במחירים סבירים, לנו היום הזה היה סיום הכי מוצלח.

שיהיה בהצלחה, תבלו ותהנו, טלולס ושות'

רוצה לעקוב אחר הבלוג של טלולס?