ביקור באתרי הילדים של קליפורניה

קליפורניה היא אחד מאתרי התיירות הפופלאריים ביותר למשפחות, ובצדק - היא מציעה מגוון אטרציות שקשה להתחרות בו. משפחת לב נוסעת עם שלושה ילדים ומספרת מה היו הפארקים הכי שווים, איפה עלול להיות מפחיד מדי, איך אפשר להמנע מתורים ועוד. כל המידע בכתבה שלפניכם.
סימה לב
תמונה ראשית עבור: ביקור באתרי הילדים של קליפורניה

הפארקים של דיסני

עוד בארץ קנינו כרטיס קליפורניה סיטי פאס שמקנה 3 ימים כניסה לדיסני (כולל יום אחד כניסה מוקדמת), יום ביוניברסל, יום בעולם הים ויום בגן החיות או הספארי בסן דייגו.

החלטנו להתחיל את הביקור בפארק קליפורניה אדוונצ`ר ולצפות במופע של אלאדין. המופע היה מקסים. למרות שמדובר בהצגה קצרה של כ- 40 דקות, היתה השקעה בתפאורה ובפרטים וזה היה מאוד מרשים. בצהרים לאחר סיום המופע, חזרנו למוטל לנוח (בכל זאת עברנו מעל 24 שעות ללא שינה). התכנון היה לישון כשעתיים ובערב לחזור לפארק ולראות את מופע פנטסמיק המומלץ, שבעונה זו מתקיים רק בימי ראשון. תכנית טובה, רק ש... התעוררנו בשעה 9 בערב.

למחרת היתה לנו אפשרות לכניסה מוקדמת לפארק דיסנילנד. כניסה מוקדמת זה דבר נחמד מאוד, רק שלא כל האזורים בפארק פתוחים. מה שהיה פתוח זה ארץ פנטזיה ועולם המחר. החלטנו לעלות למתקן של פיטר פן ולאחר מכן הלכנו להמתין ליד ארץ ההרפתקאות כדי להכנס ראשונים למתקן של אינדיאנה ג`ונס. מתקן מדליק אבל מפחיד. חלק ממנו עשיתי בעיניים עצומות אז קצת פספסתי את התפאורה של המתקן שכל כך מדברים עליה. שיר (6 וחצי) פחדה. כשיצאנו ביקשה שנלך עכשיו למתקן לא מפחיד, אז הלכנו לשיט בגו`נגל (ג`ונגל קרוז). בגלל התקופה גם לא היו תורים כמעט בכלל. אהבנו את אינדיאנה ג`ונס, הפירטים של הקריביים, ג`ונגל קרוז, ספלאש מאונטן, המתקנים של פנטזיה שמתאימים לילדים קטנים, את Innoventions שבו תצוגה של כל מיני מתקנים טכנולוגיים מדליקים וכמובן בבאז לייטר שעליו עלינו 3 פעמים פעם אחר פעם רק כדי להגדיל את הניקוד שלנו. הבנות אהבו להצטלם עם הדמויות השונות.

למחרת הלכנו לפארק קליפורניה אדוונצ`ר. לא ציפיתי ממנו להרבה כי חלק ממנו הוא בעצם לונה פארק עם רכבות הרים שלא כל כך מתאימות לנו. כן עלינו על המתקן של ריחוף מעל קליפורניה, שהוא מתקן מקסים: הכסאות מתרוממים ואז מרגישים שאנו מרחפים מעל אתרים מוכרים של קליפורניה. אחרי המתקן הזה הלכנו לגריזלי ריבר שזה מתקן אבובים. זה היה מתקן עוד יותר מדליק, המים די סוערים, יש ירידות ואפילו אחת גדולה. ונרטבים... ממש נרטבים. שיר נבהלה וכבר הודיעה שבעולם הים היא לא עולה על האבובים. שווה לבקר בפארק רק בשביל המתקנים האלה. בנוסף היינו בסרט תלת מימד "קשה להיות חרק" ו"מופע החבובות", שניהם נחמדים. באזור החרקים יש מתקנים שמתאימים לפעוטות. באזור הלונה פארק יש גלגל ענק.

יוניברסל סטודיוס

מיד כשנכנסנו לפארק שאלו אותנו אם נהיה מוכנים לענות על סקר קצר. מאחר ואני לא יודעת כל כך להגיד לא, הסכמתי. בתמורה קיבלנו כרטיס עוקף תורים לסטודיו תור, וזה היה מצויין מאחר וכבר היה שם תור ארוך. אז התחלנו עם הסיור בסטודיו. עולים על אוטובוס שלוקח אותנו בין כל מיני אתרים של סרטים ואנו רואים את הפעלולים בהם משתמשים בסרטים כדי לתת תחושה של מציאות. לדעתי זהו המתקן הכי מעניין בפארק. את מתקן המומיה ופארק היורה לא עשינו כי היו מפחידים מדי. שני (9) וזוהר עלו על המתקן של פארק היורה, אבל אחרי שהתיישבו לשני "כאבה הבטן" אז הם ירדו מהסירה. אהבתי גם את המתקן של טרמינטור שמשלב סרט תלת מימד עם הופעה אמיתית ואת מופע עולם המים. מופע החיות היה נחמד אבל קצר, סרט 4 מימד של שרק היה נחמד. המתקן של הכבאים היה יפה אבל מאכזב כי עוברים כמה שלבים עד שמגיעים להדגמה שנמשכת בערך דקה. גם כאן הבנות אהבו להצטלם המון עם דמויות שונות כמו הסימפסונים ושרק. יש גם אזור של מתקני מים לילדים. טיילנו קצת בסיטי ווק ומצאנו חנות מדליקה של תחפושות מפחידות והבנות חגגו שם כששמו על עצמן מסכות שונות ומשונות.

עולם הים

לדעתי זה היה הפארק הכי מהנה שביקרנו, אפילו יותר מדיסני. התחלנו במתקן Wild Artic שזה מעין סימולטור שמדמה טיסה לקוטב, קצת עושה סחרחורת, אבל מאד מהנה. משם מסלול היציאה עובר דרך דב הקוטב והלוויתן הלבן. בעקרון, כשמקבלים את המפה בכניסה כדאי לבדוק את שעות המופעים ולפי זה לתכנן את המסלול בפארק. אנחנו היינו במופע הדולפינים, במופע של חיות הבית, שהיה מופע מקסים ומאוד מומלץ ולקראת סוף היום, במופע של שאמו הלויתן. עלינו גם למתקן Shipwreck Rapids שזה מתקן של אבובים. שיר, שהיתה בטראומה מסויימת מהאבובים של קליפורניה אדוונצ`ר, סרבה לעלות בכל תוקף, אז עליתי עם שני. המתקן דווקא היה כיף, בלי מפלים גדולים, אז כשיצאנו שיר הסכימה לעלות ועלינו שוב, הפעם כולנו. בזמן ההאכלה של הדולפינים, רכשנו אוכל לדולפינים וניגשנו להאכיל וללטף אותם. הבנות התלהבו והצטערו שקניתי רק חבילת אוכל אחת אבל עכשיו היה תור ארוך מאוד ולא יכולנו לקנות חבילת מזון נוספת.

צהריים אכלנו ליד הבריכה של שאמו. הזמנו מקום עוד כשהיינו בארץ דרך אתר האינטרנט. עלות הארוחה 35 דולר למבוגר ו- 19 לילד. הארוחה היא בסגנון בופה שניתן לאכול כמה שרוצים, כשבזמן הארוחה שאמו עושה לנו מופע קצר. בכלל, שאמו הזה ממש חמוד. כשנכנסנו לפארק, קצת לפני השעה 10, האזורים השונים עדיין היו סגורים וכולם הלכו לבריכה של שאמו להסתכל עליו דרך חלון הזכוכית. שאמו שחה לאורך הבריכה וכשהגיע להיכן שהבנות עמדו ועוד ילדים קטנים, עצר וחיכך את הפנים שלו מולם וכשהם עשו תנועות ליטוף, הוא התהפך כאילו כדי שילטפו אותו בבטן. מתוק. את היום סיימנו בעליה נוספת לאבובים, כשהפעם התרטבנו לגמרי. מלאי מים עזבנו את עולם הים.

גן החיות בסן דייגו

אומרים שזהו גן החיות הכי גדול בעולם והוא באמת גדול. בגן החיות עליות רבות, שמעייף לעלות אותם, אבל במפה של הפארק ניתן לראות באיזה כיוון העליה ובאיזה הירידה ואז אפשר לתכנן את הביקור לפי כיוון הירידות. בעליות גדולות יש גם מדרגות נעות. התחלנו את הביקור בסיור באוטובוס. הסיטי פאס כלל גם את הסיור ואת הרכבל, אבל אם קונים כרטיס רגיל, אז זה בתשלום נוסף של כ- 10 דולר למבוגר ו- 5.5 דולר לילד). בסיור ישבנו בקומה העליונה של האוטובוס. האוטובוס מכסה בערך 75% משטח הפארק כך שאפשר להתרשם מהחיות השונות ולבחור לאן אנו רוצים לחזור ברגל. כדאי לשבת בצד שמאל של האוטובוס כי את רוב החיות רואים משם. לא הספקנו לראות את כל החיות שבגן. את שביל הקופים לא עשינו (רק קצת בדרך לרכבל), כי כבר לא היה זמן. הרכבל מוביל למעלה לאזור שבו נמצא דב הקוטב. חוץ מזה יש שם כמה זברות, איילים. לנו זה היה מיותר כי זברות ואיילים יש גם בארץ ואת דב הקוטב ראינו בעולם הים. משם הלכנו לגן החיות לילדים, שם יש חיות יותר קטנות שילדים אוהבים. יש שם גם פינת חי בה הבנות נהנו ללטף ולהאכיל כבשים ותיישים. מה שעוד חמוד שם זה מעין חדר תינוקות, שם מציגים את התינוקות החדשים של הגן. החדר מסודר ממש כמו חדר תינוקות רגיל ולנו הוצגה שימפנזה קטנה שנולדה ב - 8.9.07. דרך אגב באתר האינטרנט של גן החיות ניתן לצפות דרך מצלמות בדובי הפנדה, בדב הקוטב, בשימפנזים ובפילים.