גאורגיה בעשרה ימים - סבנטי, טביליסי, קזבגי

זה הוא מסלול הטיול שעשיתי בגאורגיה עם עוד 4 חברים תוך 10 ימים כולל טיסות.
חלק 1 מטביליסי לסבנטי:
1) נחתנו בטביליסי בצהריים וחיקה לנו נהג שהוא גם מדריך שהזמנו מהארץ בשם Beqa. מהשדה ישר נסענו למסטיה שנמצאת באזור סבנטי. הנסיעה לקחה יום שלם.
הסיבה שלקחנו נהג היא כי היינו לחוצים בזמן ורצינו להגיע לשם כמה שיותר מהר. במידה ואין לחץ של זמן ניתן לשכור רכב ומומלץ לעשות עצירת ביניים בקוטאיסי ולהעביר שם יום בהלוך או בחזור ולהמשיך הלאה. בקוטאיסי מומלץ לטייל בעיר העתיקה ולבקר את בית הכנסת העתיק.
* בדרך מומלץ לעצור בדוכני הכביש השונים.
2) במסטיה התארחנו בבית של אמא של הנהג. עבירה חמימה ואותנטית ואנשים מופלאים. ישנו גם גסטהאוס שרוב הישראלים נשארים בו, שלווה ונרגיזה אבל אני עדיין ממליץ לישון בבית של האמא של הנהג.
3) אטרקציות בסבנטי:
  • מסטיה - כפר חביב ויפה, מומלץ לעשות סיבוב של כחצי יום באזור הכפר.
  • הקרחון שליד מסטיה - דרך יפיפייה ולא קשה, הקרחון לא משהו אבל בהחלט שווה ללכת אליו רק בשביל הדרך. הליחה של חצי יום.
  • התצפית מהצלב שליד מסטיה - תצפית מופלאה של כל העמק. עלינו לצלב עם הרכב וירדנו ברגל בחצי יום. ניתן לעשות הכל ברגל אך נידרש יום שלם.
  • מפלים ליד מסטיה - מפלים נחמדים, הדרך מאוד יפה. ניתן לעשות בחצי יום.
  • נסיע לכפר אושגולי, הכפר הגבוהה באירופה - הגענו אחרי הצהריים, הסתובבנו בכפר, עלינו לכנסיה מעל הכפר שמשם ניתן לעלות לגבע קטנה שמשכיפה על הכפר ועל הקרחון שליד הכפר. גם שם התארחנו אצל משפחה מאוד חביבה שהם היחידים בכפר שיש להם מוזאון פוחלצים בקומה השניה של הבית. הופננו אליהם ע"י הנהג שלנו בקהה. נשארנו בכפר רק חצי יום וחזרנו בגלל מזג האויר הקר והגשם שהיה באותו הזמן. לפני הכפר ישנם עוד כ-3 כפרים שמה שמיחד אותם וגם את אושגולי זה המגדלים העתיקים.
  • מאושוגולי ישנם 2 אופציות.
  1. לחזור למסטיה ואז לטביליסי באותה הדרך, כפי שמסורטט במפה.
  2. לנסוע דרך השטח לקוטאיסי (בין 7-9 שעות נסיעה) - את הדרך הזאת יש לעשות רק עם נהג או עם עוד קבוצת ג'יפים שתמיד ישנא כזאת שנוסעת מהכפר.
  • לינה במסטיה ואושגולי עולה בין 30-50 לארי כולל ארוחת בוקר וערב.
  • ג'יפ עם נהג עולה כ- 140 דולר ליום, כולל ביטוח ולא כולל דלק.
  • ג'יפ ללא נהג עולה בין 70-140 דולר ליום, כולל ביטוח ולא כולל דלק. בחצי השני של הטיול שכרנו ג'יפ לבד ב-100 דולר ליום דרך הבחור שהזמנו את הג'יפ עם הנהג ששמו גאורגי שהוא גם מדריך טיולים.
  • טלפון הנהג Beqa שאצלו התארחנו במסטיה (אנגלית לא טובה, קצת רוסית): 995-595-700-892+
  • טלפון של גאורגי שדרכו הזמנו את הנהג ואת הג'יפ (ההורים שלו הם הבעלים של הגסטהאוס שלווה ונרגיזה שבמסטיה) דובר עיברית: 995-598-900-726+
    • בימים אלו הוא בארץ וניתן להשיג אותו במספר 054-578-18-14
  • עוד המלצה חמה מאוד שקיבלנו מקבוצת מטיילים ישראלים שפגשנו איתם בדרך זה את שרותי המדריכה המקומית, אנוקה ג'ורבנדזה, המכיר שהם שילמו עבור כל הטיול שכלל הכל היה ממש משתלם. הפרטים שלה הם - אתר אינטרנט:www.anukajorbenadze.cachestudio.net, דוא'ל: anuka@cachestudio.net.
** ניתן להתמקח על מחירים של הכל
** מתנות תיירותיות ויין גרוזיני עדיף לקנות בטביליסי
חלק 2 מטביליסי לקזבגי (הדרך הצבאית):
לקחנו ג'יפ מטביליסי ויצאנו לקזבגי. נסיעה של כחצי יום.
בדרך עצרנו בכנסיה שצופה לאגם ליד העיר אננורי ולאחר מכן בתצפית יפה שניתן לראות מהדרך ושנמצא במבנה גדול ועגול. גם כאן בדרך היו כל מני דוכנים בדך ששווה לעצור בהם, בעיקר הפרות הטעימים.
  • כשהגענו לקזבגי התארחנו אצל משפחה מדהימה, עם אירוח ואוכל מדהים!!! שם הגסטהאוס הוא נינו. לאבא קוראים מישה (נהג מונית, דובר רוסית) לאמא נוני ולבן שלווה. הטלפונים שלהם: 995-558-283-044+, 995-555-310-379+, 995-593-606-487+. הבן שלווה מבין ומדבר קצת אנגלית.
  • האב והבן הנחו אותנו באטרקציות השונות באזור.
אנטרקציות בקזבגי:
  1. הכנסיה המפורסמת שצופה על העמק - ניתן לעלות אותה ברגל וגם בג'יפ. מהכנסיה ישנו טרק לקרחון. אני אישית לא עשיתי אותו כי נמאס לי מקרחונים ורציתי לראות נוף אחר.
  2. הטרק מהכפר ג'וטה - דרך יפייפיה ונופים מדהימים. בסוף מגיעים לקרחון מרשים. מספר מטיילים אמרו לנו שישנם 2 אגמים אך אנו לא מצאנו אותם.
    • יש להגיע לכפר בג'יפ, להחנות ליד המלון המפואר ומשם להתחיל לעלות ברגל.
  3. הטרק מגודאורי לכיוון הגבול עם רוסיה - לפי דעתי ההילייט של קזבגי. בטרק ישנם נופים מדהימים, נביאות של מים מינרליים מוגזים שיוצאים ועוד.יש
    • להגיע לעמק עם הג'יפ. ניתן להחנות את ה'גיפ בכניסה לעמק ולהמשיך ברגל. ניתן גם לעשות את כולו בג'יפ. מומלץ להתחיל מוקדם.
  4. מפלים - נימצאים לא רחוק מקזבגי. אותם לא עשינו אבל המליצו לנו עליהם.
  5. מסעדה מומלצת - מבנה מעץ שנמצא למרגלות הכפר. מרק פטיריות מאוד טעים והמנה שחייבים לאכול היא שיפודי ההודו המקומיים.
  6. בדרך חזרה קזבגי לטביליסי עצרנו בעיר מצחטה, שהיא העיר בירה הקודמת של גאורגיה, ועשינו טיול קצר בעיר העתיקה.
** מחיר האירוח נע בין 30-50 לארי כולל ארוחת בוקר וערב כיד המלך.
חלק 3, טביליסי:
בטביליסי שהינו כ- 3 ימים. ישנו שם באחת הדירות של נוני שנימצא ממשם במרכז העיר העתיקה, קרוב מאוד לבית הכנסת הגדול ולבית חב"ד. משופצת ונקיה.
הטלפון של נינו הוא 995-593-606-487+. מחיר הלינה הוא כ 30 לארי לאדם (לינה בלבד).
בטביליסי אני ממליץ ללכת למרכז המידע הטיירותי שנמצא במרכז העיר ולברר את כל האנטרקציות שיש לעיר להציעה. 3 ימים הספיקו לנו לחרוש על כל העיר. לא צריך רכב כלל, ניתן לעשות הכל ברגל, בתחבורה ציבורית או במוניות.
המלצות:
  1. מסעדה הודית שנמצאת במתחם המסעדות של העיר העתיקה.
  2. לא מומלץ לאכול במסעדה הסינית / אסיאטית.
  3. לנסות את הבמבא המקומית המתוקה. (פתיתי תירס ענקיים).
  4. חמאם רוסי (באנייה).
  5. שוק הפשפשים.
  6. הכנסיה הגדולה המשקיפה לעיר (בערב).
  7. בית האופרה.
  8. התצפית המשקיפה לעיר איפה שהאנטנה הגדולה - ניתן לעלות ברכבת מיוחדת ולרדת ברגל. במקום התצפית ישנו גם לונה פארק לילדים ופארק חביב.
  9. חנות הבגדים זארה והקניון המקומי - קצת יותר זול מהארץ.
  10. יין מקומי - ניתן לתאום לקנות במבחר חנויות היין הנמצאות בעיר.
אזור קחטי - עמק היין
נאמר לי ע"י חבורת מטיילים ישראלית שבקחטי ישנו פארק ששמו טושטי ושהוא הרבה יותר מרשים מאיזור קזבגי. לצערי לא היהי לנו את הזמן להמשיך לשם אך אני ממליץ לקרוא על איזור זה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Philip_3366599?

לכל הפוסטים של Philip_3366599 »