היער השחור, שוויץ ודרך היין צרפת 2011

אספנו חומר וטיפים על האזור
יצאנו אשתי, שני ילדינו 13 ו- 17 (הבן הגדול (20) בצבא...) ואני לטיול של 10 ימי חוויות שאחלוק את רובן כאן אתכם.

יום 1
ציריך - אופינגן

נחתנו בציריך שוויץ והגענו לקבל את הרכב, כאן התבשרנו על שידרוג הרכב למאזדה 5 חדשה שהגיעה
זה עתה מהחברה,(מה שהפך את הנסיעות ליותר מרווחות ונוחות...) הודינו מאוד לנציגה של שלמה סיקסט
ויצאנו לדרכינו.
היום היה חם יחסית והטמפרטורה הייתה 28 מעלות.
טיילנו ציריך , התהלכנו ברחובות נכנסנו לחנויות כל בו ובגדים ענקיות (בעיקר בכדי להתרשם),
עלינו מאחת הסימטאות בעיר והגענו לרחבת גן שממנה ניגלה נוף יפה מאוד של בתי העיר שבמרכזם
עובר הנהר.
מכאן נסענו לאגם ציריך וטיילנו מעט לאורכו, עברנו דרך מסעדות ומזרקות, באגם עולה ויורדת לה
מזרקה ענקית, היו גם כאלה שהגיעו עם ילדיהם להתרחץ במי האגם, כמו שאמרתי מאוד חם היום.
אחרי כמה תמונות חזרנו לרכב ונסענו לכפר הנופש אופינגן באזור היער השחור שממנו יצאנו כל בוקר
לטייל, בכפר כ - 150 בתי קרקע המשקיפים על שדות רחבים ומאובזרים בכל הדרוש בכדי לשהות
את השבוע הקרוב.

נוף בציריך

האגם בציריך

כפר הנופש אופינגן

יום 2
קונסטאנץ - מירסבורג - ליכטנשטיין

היום דרכינו לכוון העיר קונסטאנץ, עיר חמודה מאוד אבל לצערינו כשהגענו היה מאוד גשום, טיילנו
ברחובותיה מעט וגם באזור האגם הידוע, מכאן המשכנו לעיר מירסבורג ולשם כך חצינו את האגם
עם מעבורת (כולל הרכב) לצידו השני, מוצאים חניה קרובה למרכז ומתחילים לטייל, כאן למזלנו
הגשם פסק ויכולנו להנות מעיר נפלאה ויפיפיה, ירדנו לאורך הרחוב הראשי והמתעקל, הבתים כאן
מדהימים ביופיים הציורי, משופעים בצמחיה ואדניות ואני לא מפסיק לצלם (כמובן שגם את הילדים
שיהיה מה להעלות לפייסבוק כשנחזור...) ככל שאנו יורדים המראות נעשים יפים יותר גם בסימטאות
שנלוות לרחוב הראשי וכשמגיעים לסופו מגלים נוף יפיפה שכולל את אגם קונסטאץ הרחב שעליו
ממשיכות לשוט להן המעבורות ומביאות עוד ועוד תיירים לעיר. לפני שאנו עולים בחזרה לכוון הרכב
(ויש עלייה...) נכנסנו לרחוב יפה עם חנויות בגדים, מזכרות, בתי קפה וגם חנות פירות שמוכרים בה
בעיקר מפירות היער השחור, כמובן שהצטיידנו בפירות לדרך ובעיקר בדובדבנים נהדרים וטעימים.
ממירסבורג המשכנו בנסיעה לאורך האגם ועברנו דרך העיר ברגנץ שנמצאת בצד האוסטרי של האגם,
הנופים בדרך נפלאים ומזכירים לאשתי ולי את הטיול שעשינו לאוסטריה לפני כשנתיים... בברגנץ היה
גשום אז החלטנו להמשיך לליכטנשטיין שנמצאת במרחק 40 ד' נסיעה, מגיעים ומטיילים ברחובות ואדוז
בירת הנסיכות תוך כדי טפטוף קל (לא לדאוג אנו מצויידים במטריות) מרכז העיר יפה ומזמין ובתחילתו
ישנו מרכז מבקרים עם אינפורמציה על המקום, גבוה מעל העיר ניתן לראות את המצודה (שסגורה למבקרים).
מואדוז אנו עולים לעיירה סטג אותה מצאתי לאחר שיטוט ב
google earth עוד בארץ, העלייה לאורך ההר
טובלת לכל אורכה בירוק אינסופי ומדהים כשאת הירוק הזה משלימים בתי עץ חומים, פשוט מראה נפלא.
ידעתי שבעיירה ישנו אגם קטן ומאוד רציתי להגיע אליו, לפי זרימות המים ידענו שאנו באזור, טיפסנו עם
הרכב לאורך שביל צר לצידי בתי העץ והגענו לסופו באין מוצא, לידינו עבר איש מקומי נחמד עם מטריה
שהתקדם לו לאורך הבתים, לשאלתינו האם הוא יודע היכן האגם? הוא ענה שאם תצאו מהמכונית ותעלו
5 מטרים על הגבעה הקטנה שלצידכם תגלו את מבוקשכם וכך היה, עלינו כמה מטרים ואז נגלה לנו נוף
יפיפה שכמובן היה טבול במימיו של האגם המבוקש... בשבילי זה היה סיפוק גדול שהגעתי בדיוק למקום
שמצאתי בגוגל, מקום שלא מטוייל אני מניח ולא רבים מגיעים אליו.

האגם ממירסבורג

רחובות במירסבורג

נוף בליכטינשטיין

יום 3
טירת הוהנצולרן - שטוטגרט

היום נתחיל בביקור בטירה, טירת הוהנצולרן.
הטירה נמצאת בקרבת העיירה השינגן, כבר בדרך לעיירה ממרחק רב אנו מגלים את הטירה שממוקמת
על ראש הר שכולו ירוק. אנו מגיעים לחניה ובאפשרותינו שתי דרכים לעלות לטירה: אחת היא נסיעה
במיניבוס והשנייה היא טיפוס רגלי במעלה ההר, החלטנו פה אחד שקטן עלינו עליה בת כ - 20 ד' לאורך
שביליו היפים של היער במעלה ההר ואנו מתחילים לטפס, אחרי כמה דקות אני מקטר ראשון שקשה לי,
אשתי מצטרפת לבעלה ה"ספורטאי" ומצטערת שלא השתמשנו בשירותי המיניבוס... אבל בעידוד הילדים
המשכנו במעלה השבילים והמדרגות כמובן תוך כדי הפסקות לנשימה ולשחרור הרגליים עד לכיבוש היעד.
קנינו כרטיסים והנה אנחנו בפנים, הטירה גדולה ויפה ומחומותיה נגלה עמק מרהיב, בטירה פזורים כמה
טלסקופים למי שרוצה לראות את הנוף ממש מקרוב, הטירה גדולה ומרשימה והילדים לא חוסכים בתמונות...
ישנו גם בית קפה עם כסאות ושולחנות שאיפשרו לנו לשבת מעט, לשתות משקה קר ולהתכונן לירידה מהטירה
שהייתה קלה כצפוי כמו שאומרים "אם קל לך סימן שאתה בירידה"... היעד הבא הוא העיר שטוטגרט, מצאנו
חניה ויצאנו לשוטט ברחובות, הגענו למדרחוב ענק המלא בחנויות מגוונות, אופנה ומותגים לצד בתי קפה ומזון,
קנינו כמה חולצות נייק ואדידס במחירים טובים, הבנות קנו מעט תכשיטים והמשכנו למרכז, שם ברחבה
גדולה מצאנו מקומיים ותיירים בעיצומו של פסטיבל בירה, פשוט יושבים סביב המון שולחנות, שותים בירה כמים
ואוכלים משפע דוכני המזון שהיו פזורים משני צידי הככר (כל דוכן מייצג מזון אופייני למדינתו) וממול על במה
גבוהה מופע של להקה אלג'יראית (כל יום מופיעה להקה ממדינה אחרת ) ששרה לקול מחיאות הכפיים של
הקהל ושלנו, בהחלט חוויה מעניינת, אנו נכנסנו לבית קפה למנוחה קלה עם כוס קפה טוב ועוגה , אח"כ עברנו
דרך האיצטדיון של שטוטגרט שנמצא באותו הרחוב שבו ממוקם מוזיאון מרצדס, למוזיאון מרצדס הגענו
אבל לא נכנסנו כי כבר היה מאוחר אבל בהחלט התרשמנו מהמרצדס שעמדה ברחבתו וגם המבנה מאוד מרשים,
אולי בפעם הבאה...

טירת ההונצלרן

הפסטיבל בשטוטגארט

מוזיאון מרצדס בשטוטגרט

יום 4
טריברג - טודטנאו - סטאופן

את היום הרביעי פתחנו (כמעט כמו בכל בוקר) בביקור בסופרמרקט הראשון שפגשנו, כן כל בוקר עצרנו בכדי
לקנות לחמניות חמות וטריות משפע המאפים הנהדרים והמסודרים לפי סוגים בתאי פלסטיק שקופים, לא שוכחים
גם כמה קורסונים לדרך, הלחמניות מיועדות לארוחת הצהריים שהכנו בתוך ציידנית לפני היציאה לדרך. אנו בד"כ
לא אוכלים במסעדות בחו"ל מלבד מקדונלד ובתי קפה ובכלל מה יותר נחמד מעצירה באחת הדרכים היפות להפסקה
ולהתרעננות וגם לארוחה קלה בחיק הטבע? ולא חסרים מקומות לכך עם שולחנות ושירותים נקיים ומסודרים גם לאורך
הכבישים המהירים. הגענו לעיירה טריברג בירת שעוני הקוקיה, העיירה יפיפיה ועמוסה בחנויות לממכר שעונים, נכנסנו
לאחת החנויות הגדולות ושם הוצג סרטון המסביר ומראה את תהליך הכנת השעונים שנבנים בעבודת יד, ממש נחמד.
מכאן התקדמנו לעבר הכניסה למפלי טריברג המפורסמים, לא שכחנו לקנות בוטנים בכדי להאכיל את הסנאים שבדרך
(בהמלצת החברים בלמטייל) , הצעידה בתוך היער ולאורך המפלים המרשימים ביופיים תאמו את הציפיות ואפשר
לאמר שמאוד נהנינו. כמו רבים שקדמו לנו גם אנו התאכזבנו ולא פגשנו אפילו סנאי אחד, הצעתי (בצחוק) להזדקות
על שקית הבוטנים ביציאה... בינתיים הבן פיזר פה ושם בוטנים לאורך הדרך בתקווה שכשיגיעו לפחות לא ישארו רעבים...
יצאנו מאזור המפלים ועצרנו לארוחת צהריים על גבעה עם ספסלים ושולחנות כשברקע נוף העיירה.
מטריברג לשונאך, כמה דקות ואנחנו מגלים את שעון הקוקיה הגדול בעולם, אחרי כמה דקות של הסבר בגרמנית
(לא הבנו אף מילה) על המנגנון וכו' יצאנו לחצר בכדי להתרשם ולצלם כמה תמונות של השעון.
משונאך אנו ממשיכים לטודטנאו, עיירה נחמדה שבעיקר מוכרת בזכות מגלשות ההרים שזאת חוויה מיוחדת לכל גיל,
עולים ברכבל פתוח זוגי לראש ההר והנוף מקצה ההר בהיר ונראה כמו שמביטים מחלון המטוס ומשם יורדים במגלשות
לאורך מסלול של כ - 3 ק"מ, ניתן לווסט את המהירות בעזרת ידיות אחיזה המשמשות למעצורים ולא זה לא מפחיד, אם
אשתי ירדה במגלשה (בהתחלה עם הרבה ברקסים... ) אז כולם יכולים!
התחנה האחרונה להיום היא העיירה סטאופן, עיירה יפה מאוד שם ביקשנו לשבת בכיף לכוס קפה ועוגה בבית הקפה
"דקר" ששמענו המלצות עליו עוד בישראל, לצערינו הרב הגענו בשעה 18:10 ומצאנו את המלצריות קושרות את הכיסאות
לשולחנות וסוגרות את המקום שפתוח עד השעה 18:00 בכל יום. את אכזבתינו המרנו בליקוק גלידה טעימה באחת
מהגלידריות שעדיין הייתה פתוחה בשעה זו... מכאן חזרה בכיף לכפר הנופש לארוחה טובה ומקלחת מרעננת.

שעוני קוקיה באחת החנויות בטריברג

המפלים בטריברג

בהמתנה לירידה במגלשות בטודטנאו

יום 5
פרייבורג - טיטיסי - שלוכזי

היום יום שבת ובשבת בפרייבורג מתקיים שוק איכרים, בהמלצות החברים באתר כוונו את יום שבת
לביקור בעיר ולא הפסדנו... הגענו לעיר ב-10:00 בבוקר והחנינו את הרכב בחניון תת קרקעי מסודר
במרכז העיר (בתשלום), גם היום מזג האויר מאיר לנו פנים ואנו מטיילים להנאתינו ברחובות העיר,
כמעט בכל פינה מתארגנות תזמורות נגינה להנעים את זמנם של המטיילים, לא יכולנו לחמוק מהריח
הנפלא שעלה מאחת המאפיות שברדך וכמובן שנכנסנו ללקט מספר מאפים נהדרים. המשכנו לכוון מרכז
העיר וזכינו להיות נוכחים בחתונה מקומית שהארוח עם תזמורת שניגנה מוסיקה קלילה היה ממש ברחבה
שממול הכנסיה ליד הרכב המקושט עם אורחים שמחזיקים כוסיות משקה בידיהם וכלה חמודה שחייכה
ונופפה לשלום כשראתה שאנו מצלמים, מזל-טוב.
המשכנו לכוון הקטדרלה ושם מצאנו את שוק האיכרים של שבת שבו דוכני ממכר פירות וירקות , פירות
יער לסוגיהם, גבינות, יינות, קונפיטורות שניתן לטעום מהם במקום, צמחים ועציצים, גילופי עץ יפים ועוד ועוד.
מפרייבורג נסענו לטיטיסי שהיא עיירה תיירותית מאוד, החנינו בחניון מסודר וצעדנו לכוון האגם מרחק של
מספר דקות הליכה, האגם מלא חיים, אנשים משייטים על האגם בסירות מסוגים שונים וגם אנו ביקשנו לערוך
שיט ושכרנו סירת מנוע לשעת שיט באגם, כמובן שהילדים הצטלמו על הסירה והבן היה נהג נאמן... כשסיימנו
ישבנו ללקק גלידה מקומית והיה מאוד נחמד להשקיף על האגם. המשכנו לטייל מעט ברחובות העיירה,
הייתה שעת ערב מוקדמת והחלטנו לראות את אגם שלוכזי השכן לפני שנחזור לכפר הנופש, אחרי הכל אנחנו
כבר כאן אז לא נציץ? הגענו לאגם והתרשמנו תוך כדי נסיעה, שלוכזי גדול פי כמה מטיטיסי אבל לאחרון יש את
הקסם המיוחד אולי דוקא משום שהוא קטן וממצא.

מהחתונה בפרייבורג מזל-טוב

שוק האיכרים בפרייבורג

אגם טיטיסי

יום 6
סטאופן - באדן באדן

התעוררנו לבוקר גשום, אחרי שלושה ימי שמש פתאום הגיע שוב יום גשום שהזכיר לנו שכאן אירופה...
הגשם מתחזק, השעה כבר 10:30 ואחרי התלבטויות ביושבנו בביתנו הזמני החלטנו לצאת לדרך
ולקחת את היום באיזי... יש מטריות ברכב ואנו יוצאים לעוד יום באיזור היער השחור והפעם גם גשום מאוד.
החלטנו שאם לוקחים את היום לאט אז נתחיל בקפה "דקר" בסטאופן, כן המקום שנסגר בדיוק כשהגענו
לפני יומיים... לא תאמינו, הגענו ב 12:00 והמקום סגור, כן זה היה יום ראשון וביום ראשון פותחים רק
ב 13:30... המשכנו לעיירה הסמוכה גרונן ושם זכינו לקפה נהדר ומבחר מעוגות הבית כולל עוגת היער
השחור בקפה
heitzmann החביב. בנתיים הגשם עושה סימנים של עייפות ולשמחתינו הוא מתחיל להחלש,
כאן אנו מחליטים שזה הזמן לבאדן באדן ומתחילים בנסיעה לכוון העיר. אנו מגיעים ובמצב של טפטוף קל
אנו פותחים מטריות ומטיילים ברחובות היפים של העיר הנקייה והמטופחת להפליא, עברנו דרך מבנה זכוכית
גדול המשמש כבית מרחץ וספא כשאנשים עם חלוקים עמדו בפתחו. בנתיים הקור מכריע את ביתי והיא
נעצרת ליד גלגל עם צעיפים אופנתיים השייך לחנות הבגדים שכן הייתה פתוחה היום ובוחרת בצעיף שיעזור
לה להתגבר על הקור היחסי שסרר בעיר, רוב החנויות היו סגורות (יום ראשון) אבל המקדונלד היה בין הפתוחים,
שעות אחה"צ ואנחנו רעבים אז נכנסנו והזמנו מנות שניצל צ'יקן עם צ'יפס ושתייה מוגדלים, התיישבו
ואכלנו לשובע.

בבאדן באדן

הקטדרלה בבאדן באדן

יום 7
קולמר - ריקוויר - שטרסבורג

הבוקר מאיר לנו פנים ואפשר לראות קרני שמש שחודרות אל בין העננים, היום גם על פי התחזית
יהיה יום נפלא. שמחים על היום שנפל בחלקינו ומתחילים בנסיעה לאזור חבל אלזס אל דרך היין
שבצרפת (לא רחוק מגבול גרמניה), תחילת דרכינו באזור היא העיר קולמר הציורית עם בתים
מיוחדים המשלבים קורות עץ על קירותיהם החיצוניים ונותנים למקום מראה מיוחד. בדרכינו בעיר
היפה עברנו בכמה מקומות לממכר יין, ככה באמצע היום אנשים מתיישבים ליד שולחנות שממוקמים
על המדרכות, לוגמים בהנאה מכוסית של יין וממשיכים לעניינם. המשכנו לטייל והגענו לאזור תעלות
המים שבהם כמעט כמו בוינציה משייטים להן סירות בין בתי העיר, מראה מיוחד.
מקולמר התקדמנו לריקוויר כשאת הדרך מלווים אותנו כרמים ומטעי גפנים גם ריקוויר היא עיירה
יפיפיה, טיילנו לאורך המדרחוב המרשים שלה לאורך חנויות לממכר מתוקים, מסעדות, מזכרות וכמובן יין.
כעת מגיע תורה של העיר שטרסבורג ואנו כבר בדרכינו אליה, לאחר פרידה מהרכב בחניון אנו מטיילים
ברחובותיה של העיר המיוחדת, רחובות מלאים בחנויות מותגים ומה לא? מגיעים לנהר שחוצה את העיר
ועוברים ליד גשרי אבן ישנים, אנו מחפשים את הרובע שנקרא צרפת הקטנה - "לה פטיט פראנס" ומקבלים
הסבר קצר שרובו בצרפתית וקצת תנועות ידיים אבל מבינים ומגיעים למקום, אנו מטיילים ומתרשמים
מיופיו של הרובע ומגיעים לתעלת מים שבה מחכה מעבורת זכוכית עם תיירים להמשיך בדרכה, המים בתעלה
נמצאים בשני מפלסים ובכדי שהמעבורת תוכל להמשיך בדרכה למפלס העליון היא ממתינה למילוי התעלה
התחתונה וכך המעבורת צפה ועולה עד לגובה הרצוי ויכולה להמשיך בדרכה, מראה שלא רואים בכל יום ולכן
התקבצו אנשים רבים ליד המעבורת בכדי לראות זאת מקרוב. כך מסתיים לו היום האחרון באזור היער השחור
ומחר נעשה את דרכינו לשלושת הימים הנותרים השוויץ.

מראה אופייני בקולמר

העיירה ריקוויר - צרפת

המעבורת בשטרסבורג

יום 8
מפלי הריין - שטיין אם ריין - לוצרן

הבוקר אנו נפרדים מכפר הנופש באופינגן, מגיעים למשרד לצורך צ'ק אאוט ופוגשים משפחה ישראלית
נחמדה שגם הם כמונו ויתרו על יום בפארק אירופה לטובת הטבע והנופים, הם המשיכו לאזור בוואריה
ואילו אנו עשינו את דרכינו לשוויץ. התחלנו את היום בהגעה למפלי הריין המרשימים, ירדנו לאורך המפלים
ולא יכולנו שלא להתפעל מעוצמת הזרימה של המים, ככל שיורדים מטה העוצמה והרעש מתחזקים, בראשינו
חלפו תהיות (איך לא) על חוסר הצדק שקיים בנושא המים ומה שבטוח שבשוויץ לא שמעו על חסכמים...
למטה בנהר מגיעות סירות עם מטיילים שיוצאות מעברו השני של הנהר אל המפלים ומגיעות כמה שרק ניתן
קרוב לזרימת המפלים, לנו הספיקו המראות של זרמי המים האדירים וויתרנו על ההגעה עם סירות מכוון הנהר,
אחרי כשעה וחצי מיצינו את המפלים ועשינו את דרכינו אל הרכב שחיכה לנו בחניית החינם.
ממפלי הריין נסענו לא רחוק מדי אל העיירה המומלצת שטיין אם ריין שבנויה על גדות נהר הריין, גם היא
משתייכת לעיירות העתיקות והיפות. טיילנו לאורך נהר הריין, הגענו אל סימטאות העיר וכמובן למדרחוב היפה
שבמרכזה, על הנהר שטים להנאתם ברווזים וברבורים וגם תיירים שעורכים שייט לאורך הנהר בעיירה וברחובות
ישנם מטיילים רבים שנהנים מיופיה של העיירה, ללא ספק ממולץ מאוד להגיע לכאן.
לקראת ערב השמיים התקדרו והחל לרדת גשם קל, אנו עשינו את דרכינו בנסיעה לבית המלון
blam שמשקיף
על אגם לוצרן בעיירה
meggem מרחק כ - 3 דקות נסיעה ממרכז העיר לוצרן, קבלת הפנים של המארחים
הייתה נהדרת ואנו עלינו עם המזוודות לסוויטה שמתאימה לארבעה מבוגרים, הנוף מהסוויטה היה מרשים
ושילב את חלקו של האגם עם ההרים שמקיפים אותו.

מבט על המרפסת שמשקיפה למפלים

שטיין אם ריין

עוד מבט על שטיין אם ריין

יום 9
אינטרלאקן - גרינדלוולד - עמק הארה - ברן - לוצרן

הבוקר שוב גשום, גשם קל ואנו יורדים לארוחת הבוקר במלון, גם כאן קבלת הפנים של המארחת הייתה
לבבית והיא הציעה לנו קפה, תה או שוקו לפי בחירה, את אלו היא חזרה והגישה לנו בכלי כסף יוקרתיים,
הארוחה הייתה טובה וכללה לחמניות חמות מכמה סוגים, לחם נהדר, מספר סוגי גבינות קשות, ביצים,
קוראסונים, ריבות שונות, כמה סוגי קורנפלקס עם חלב, פירות חתוכים בתצוגה מרשימה, אננס, מלון, תפוח,
קיווי ועוד, אה היו גם כמה סוגי נקניקים אבל אנו לא אוכלים בשר עם חלב אז לא נגענו, בסך הכל ארוחת בוקר
טובה מאוד.
יצאנו לרכב והתחלנו בנסיעה לכוון אינטרלאקן והאזור, בדרך אנו עוברים דרך אגם לונגרן שהוא אגם יפה מאוד
מכל זוית שהסתכלנו בזכות ההרים, העצים המיוחדים והבתים שמסביבו והירוק אוי הירוק מסביב...
או קיי הגענו לאינטרלאקן אחרי שעברנו את אגם ברינץ שהוא כידוע אחד משני האגמים שנמצאים מצידי העיר
האגם השני נקרה אגם טון. העיר תיירותית להפליא ויפה אמיתית במרכזה עוברות תעלות מים רחבות
שמקשרות בין שני האגמים ומוסיפות יופי לעיר שחלק מבתיה ממש צמודים להרים המדהימים שמקיפים אותה.
מאינטרלאקן אנו עולים לעיירה גרינדלוולד שידועה כאתר סקי בחורף אבל בקיץ מגיעים תיירים רבים וכך גם
אנו כדי להתענג מיופיה ומנופיה המדהימים שנשקפים מכל עבר וממרפסות בתי הקפה והמסעדות שפזורים
ברחובותיה, גם הפרות עם הפעמונים על צוואריהם הם חלק בלתי נפרד מהנוף. זה זמן טוב לקפה ואנו נכנסים
לאחד מבתי הקפה המציעים גם מאפים, שוקולדים ועוגות מובחרות, הזמנו קפה וכ"א בחר לו את העוגה
שניראת הכי מגרה... כמובן שטעמנו קצת האחד מהשני כדי שלא נפספס טעמים, כולן טעימות והקפה מצויין.
מכאן ירדנו אל עמק הארה אל העיירה לאוטרברונן וסביבותיה, חברים, אני נשבתי בקסמיו של המקום!
העמק ירוק להפליא עם בקתות עץ הבולטות מתוך הירוק אל בין צוקי האבן האדירים בגודלם ויופים שמהם
מכל מקום אפשרי נשפכים אל העמק מפלי מים נהדרים, ללא ספק אחד המקומות המופלאים שביקרנו בהם
ואני יכולתי לעמוד שם שעות, לפחות כך הרגשתי בכדי להתמלא מיופי המקום. ממש לידינו נמצאים מפלי טרומבלך,
אבל אחרי שראינו כ"כ הרבה מפלים היום אז החלטנו לוותר ולהקדיש את שעות אחה"צ לעיר הבירה - ברן.
יצאנו לטייל במרכזה של העיר המיוחדת לאורך שדרות חנויות בעלות מעברים מקורים כך שניתן לטייל ולא תחת
כיפת השמיים כשיורד גשם... משם הגענו לבניין הפרלמנט המרשים של שוויץ דרך מגדל השעון המפורסם של העיר,
מאזור הפרלמט המשכנו לתצפית מרהיבה על העיר העתיקה ועל הנהר שעובר דרכה.
מברן חזרנו ללוצרן כשמזג האויר נפלא ושמשי (השמש כאן שוקעת ב 21:30 ) והחלטנו שזה הזמן לסיור בעיר,
העיר שוקקת חיים ותיירים, אנשים יושבים בבתי קפה ופאבים, על האגם שמוקף הרים שחלק מפסגותיו הגבוהים
מושלגות שטות להן סירות מפרש, ספינות שמסיעות תיירים לשייט סביב האגם וקייקים, אנחנו חוצים את האגם
בחלק שעובר בעיר על גשר עץ ארוך המקושט כולו באדניות ופרחים ובמרכזו חנות מזכרות.

נראה שלוצרן עשתה לנו את זה ונשמח לבקר בה גם בעתיד.

הנהר באינטרלאקן

הנוף מגרינדלוולד

עמק הארה.jpg

תצפית על ברן העתיקה

אגם לוצרן

יום 10
לוגאנו - מנג'יו

את היום האחרון החלטנו להקדיש לדרום שוויץ ונסענו לעיר לוגאנו, היום שטוף שמש ואפילו חם, הנסיעה
ארכה כשעתיים אבל הרגישה פחות בהרבה בזכות הנופים שאנו כל כך אוהבים כולל מפלי מים שיורדים
בעקבות הפשרת השלגים, כחלק מהדרך ללוגאנו אנו עוברים במנהרה שלא נגמרת ובאורך של 19 ק"מ!
הגענו לעיר המיוחדת וטיילנו ברחובותיה, עברנו דרך גן גדול שמתוכו אפשר את אגם לוגאנו וממנו יצאנו
לשטח טיילת האגם, טיילת האגם מאוד מטופחת וניכר על העיר הסגנון האיטלקי המובהק גם בשפת הדיבור
(האיטלקית שולטת בכל פינה) וגם בזכות הכפרים המיוחדים שפזורים לחופי האגם. אין ספק שהנוף כאן
שונה מאוד מהנופים שראינו עד כה ובהחלט שינוי מרענן (גם במזג האויר) אנו קונים כרטיסים
להפלגה ויוצאים לשייט לאורך חופי ועיירות האגם, ניתן לרדת בכל עיירה שרוצים לטייל בה ואח"כ לחזור
בשייט עם הספינה הבאה, (ממש כמו אוטובוס) אחרי כמה תחנות ותמונות על הספינה אנחנו יורדים בגנדריה
שהיא עיירה מאוד קטנה ומיוחדת, כולה סימטאות צרות ומדרגות שמטפסות בין הבתים, כמה מסעדות
איטלקיות כשהמלצרים מחייכים אלינו ומברכים: בונג'רנו בונג'ורנו... לאחר התרשמות מהכפר המיוחד, אנו
מחליטים לחזור לכוון האגם ולחכות לספינה הבאה שתגיע, אחרי מספר דקות המתנה מגיעה הספינה שמחזירה
אותנו דרך כמה עיירות חזרה ללוגאנו.
החלטנו שאם כבר אנחנו באוירה איטלקית אז למה שלא נגיע למקור? אז מלוגאנו ממש לאיטליה אל אגם קומו
מרחק 30 ד' נסיעה בלבד, אחרי ירידה מפותלת לאורך כבישים צרים ודו כווניים ואנו בעיירה מנג'יו שלחופי האגם,
המקום יפה וכך גם הטיילת, אנחנו עוצרים באחת המסעדות ומזמינים פסטה, מצטערת אומרת המלצרית החמודה
אבל הפסטה נגמרה אז "נאלצנו" להסתפק ברביולי ופיצות... בהמשך קינחנו בגלידה איטלקית טובה וטעימה תוך
כדי טיול ברחובותיה של העיירה. ביתנו ממש מאושרת מהאוירה כאן וממזג האויר ומבטיחה שתגיע לאזור בעתיד
ואפילו לתקופה ממושכת. זהו נגמר היום האיטלקי ואנו יוצאים לדרך ארוכה עד ללוצרן ובית המלון שבו נלון את
הלילה האחרון בטיול, כן מחר חוזרים הבייתה בטיסה מציריך לישראל, חוזרים עם טעם של עוד ומלאים בחוויות
(ובתמונות) עד לפעם הבאה.

* לבסוף נאמר תודה על העזרה מאתר למטייל שתמיד כיף לשוטט בו ולקרוא
טיפים וחוויות ממטיילים.

* תודה גדולה ומיוחדת ל GPS שלא איכזב גם הפעם !

חברים יקרים סעו לשלום שיהיה לכם בכיף וחיזרו בשלום.

לוגאנו

רוצה לעקוב אחר הבלוג של bibi18?