טיול אביב ביער השחור - חלק א

ערכנו טיול משפחתי מקסים של 9 ימים ביער השחור וסביבתו בין 26/4/12-6/5/12. המשתתפים הם זוג הורים וארבעה ילדים בגילאים 15, 13, 10 ו-6. מבחינת מסלול הטיול לא המצאתי את הגלגל אבל כל אחד עושה את הדברים קצת אחרת ואני מאמין שמטיילים עתידיים יוכלו להפיק תועלת מהסיפור שלנו כפי שאנו למדנו מהדיווחים של קודמינו באתר למטייל ובמקורות נוספים. זה הטיול המשפחתי השני שלנו בחו"ל כאשר הטיול הראשון היה שנתיים לפני כן באגם גארדה שבצפון איטליה.
כרטיסי הטיסה לבאזל באיזיג'ט הוזמנו שבעה חודשים מראש. שתי דירות הנופש (FeWo) הוזמנו כשישה חודשים לפני הטיול ורכב הוזמן באתר של Sixt שלושה חודשים מראש. מסלול הטיול התעדכן עד היום האחרון וגם במהלך הטיול....
הטיסה מנתב"ג הייתה בשעת צהריים נוחה. ידעתי שהצ'ק אין של איזיג'ט הוא בטרמינל 1 אבל לא ידעתי שלטרמינל 1 יש חניה לטווח ארוך משלו כך שלאחר שפרקנו את כל המזוודות בחניון של טרמינל 3 נאלצנו להעמיס אותן מחדש ולנסוע לטרמינל 1. לא נשאר לנו הרבה זמן לדיוטי פרי וניצלנו אותו לרכישת טאבלט שעזר בהמשך להעסיק את החבר'ה בנסיעות וגם להתחבר לאינטרנט כשאפשר. בזכות הספידי בורדינג התיישבנו יחד בשתי שורות במטוס. הטיסה הייתה בגובה נמוך יחסית ויכולנו ליהנות מנופים יפים של איים יווניים והרים מושלגים בשוויץ. לאחר הנחיתה בבאזל עברנו את ביקורת הדרכונים בצד הצרפתי שהיה פנוי יותר מהצד השוויצרי הסמוך. גם את הרכב לקחנו בצד הצרפתי שהוא בדרך כלל זול יותר. בכל אופן, ניתן לעבור מצד לצד בטרמינל ללא מגבלות. הרכב שקיבלנו היה בדיוק מה שהזמנו - פורד גאלאקסי עם גיר ידני ומנוע דיזל. ברכב זה שורת המושבים השלישית אינה נוחה כמו שהייתה בפיאט אוליסה בטיול הקודם, אם איני טועה הפיאט מיוצר במשותף גם כסיטרואן C8 ופיג'ו 807. הפורד שקיבלנו היה מצויד ב-GPS, בנוסף למכשיר דובר העברית שהבאנו מהבית.
נסענו ישר לדירה שתשמש אותנו בחצי הראשון של הטיול. הדירה ממוקמת ב-Lenzkirch-Saig קרוב למפגש של כביש 317 עם כביש 315 והיא כוללת את הכרטיס האדום של היער השחור. הדירה מורכבת למעשה משתי יחידות ששווקו בחבילה אחת. בכל יחידה יש מטבח, פינת אוכל ומקלחת. ביחידת ההורים יש מיטה זוגית וסלון וביחידת הילדים יש מיטה זוגית המתקפלת לארון וחדר עם מיטת קומותיים. בעלי הבית מתגוררים בו והאישה דוברת אנגלית. כבונוס שלא הובטח מראש קיבלנו גם את הסיסמה לאינטרנט האלחוטי בבית.
אתר אינטרנט:
www.haus-griesenhain.de/
ובאתר של הכרטיס האדום:
www3.toubiz.de/hochschwarzwaldcard/en/house.php

הספקנו להצטייד בסופרמרקט, שנסגר ב-8 בערב, וזהו להיום.

יום 2 (שישי, 27/4/12)
אתמול בדרך משדה התעופה, ראינו שיש שלג באזורים הגבוהים ובמיוחד בקרבת הר Feldberg שהוא הפסגה הגבוהה ביותר ביער השחור - 1493 מ'. נסענו לשם כדי להשתעשע מעט בשלג. הדרך הצרה שמובילה אל ומהדירה גובלת באחו וביער ובשבילי הליכה מסומנים. כשנסענו בדרך זו בבוקר ראינו ארנבת.
שלג בפלדברג

הילדים נהנו מאד ומן הסתם זו הייתה אטרקציה רק בשבילנו כי לא היו עוד הרבה אנשים במקום.
באתו מתחם נכנסנו גם למוזיאון הטבע Haus der Natur שהיה די מעניין למרות שהכל בגרמנית בלבד כי המוצגים מדברים בעד עצמם.
המשכנו למגלשת ההרים ב-Tudtnau שאורכה כ-3.5 ק"מ, עלינו ברכבל כיסאות וגלשנו בזוגות.

המגלשות בטודטנאו

בדרכנו ליעד הבא ראינו שילוט למפלי טודטנאו. לא התכוונו לנסוע אליהם אבל אם הם כבר היו על הדרך עצרנו והלכנו למפלים במסלול קצר של דקות ספורות.

מפלי טודטנאו

המשכנו לפארק Steinwasen park שיש בו מתקנים כמו אבובים ורכבת הרים. לא היו תורים והילדים יכלו לחזור על מתקנים כמה פעמים. בילינו בפארק כשעתיים. כל המקומות שבהם ביקרנו היום כלולים בכרטיס האדום כך שעלויות הכניסות היו אפס. בערב ערכנו קבלת שבת יפה בדירה.

יום 3 (שבת 28/4/12)
פתחנו את היום באגם Schluchsee. טיילנו מעט לאורכו ושכרנו שתי סירות פדלים. מלבד דייגים בודדים היינו היחידים באגם.

אגם שלוכזה

אגב, מזג האוויר שתפסנו היה פשוט נהדר. יום יומיים לפני שבאנו היו טמפרטורות חד ספרתיות אך לכבודנו הייתה התחממות ניכרת שהגיעה ביום זה לשיא של כ-25 מעלות ומפה ירדו לאט לאט. גשם ירד רק ביום האחרון של הטיול.
משלוכזה נסענו ל-Sankt Blasien וראינו את הקתדרלה המיוחדת עם הכיפה הענקית וטיילנו בעיירה השלווה והנעימה הזו.

סט. בלסיין

המשכנו לאגם Titisee ולעיירה באותו שם. בהשוואה לשלוכזה הופתענו כמה טיטזה תוססת עם עשרות סירות באגם ועם טיילת שוקקת חיים. עלינו על שייט של 25 דקות הכלול בכרטיס האדום.

אגם טיטיזה

התחנה הבאה הייתה פארק המים Badeparadies בטיטזה. זה פארק יפה מאד שהכרטיס האדום מקנה כניסה אליו לשלוש שעות ביום. הוא מחולק לאזור לילדים שיש בו 18 מגלשות וגם אבובים ולאזור למבוגרים שהכניסה אליו מגיל 16 ומעלה, המאובזר בעצי דקל אמיתיים. זוגתי ואני נהנינו מקצת חופש מהילדים ושתינו משקאות על הבר שבתוך הבריכה. לאחר כשעה כשבאנו לראות מה שלום הילדים מצאנו את הבכור כשהוא יושב על כסא נוח ומדווח שבנחיתה מאחת המגלשות הוא קיבל מכה בראש, מרגיש סחרחורת ורואה "כוכבים". את המשך הערב בילינו בבית החולים. הילד פונה באמבולנס ונבדק באופן מקצועי כולל צילום רנטגן ושוחרר עם הנחיה לנוח. שילמתי את החשבון שיוגש בישראל לביטוח הנסיעות.
בכביש הצר המוביל לדירה ראינו - הפעם כולם ראו - שועל שלא מיהר לשום מקום.

יום 4 (ראשון 29/4/12)
התחלנו את היום בקניון ה- Wutachschlucht, מסלול נחמד לצד נהר ביער. במקרה זה די שמחנו שיש עוד מטיילים במסלול. הבן עם זעזוע המוח החליט להישאר לנוח באוטו עם האייפד. התכנון היה למסלול מעגלי של 10 ק"מ אבל אחרי 2.5 ק"מ הסתכלנו בשעון והחלטנו שמיצינו וחזרנו לחניון בדרך שבאנו בה.

ווטאכשלוכט

בווטאכשלוכט

בחניון, בזמן שערכנו פיקניק, קלטנו בעדשתנו עכבר מכרסם קליפה של בננה.

עכבר בווטאכשלוכט

המשכנו בנסיעה למפלי הריין. חצינו את הגבול לשוויץ כשמעבר הגבול לא היה מאויש או לפחות לא היה פעיל. האזור מלא בשדות צהובים, שאנחנו חשבנו שהם חרדל.

חרדל? באזור מפלי הריין

מהחניון יש טיילת לאורך הנהר עם תצפית למפלים. יש מספר אופציות לשייט ואנחנו לקחנו את השייט בסירה בצבע תכלת שעוברת קרוב למפלים. שילמנו ביורו וגם קיבלנו עודף ביורו.

מפלי הריין

סיימנו את היום בעיירה השוויצרית הציורית Stein am Rhein הידועה בציורי הקיר על בתי העיר העתיקה שלה.

שטיין אם ריין

רוצה לעקוב אחר הבלוג של robiy?