טיול בן 10 ימים בלונדון ובמרכז אנגליה - רשמים, עלויות ופירוט המסלול

שלום לכולם/ן,

להלן תיאור של טיול בן 10 ימים שערכנו בלונדון ובמרכז אנגליה (זוג+ילדה בת 4.5). שימו לב, כמעט בכל המקומות אין תשלום על כניסת ילדים מתחת לגיל 5.
תוכלו לקרוא על האתרים בהם ביקרנו, רשמים ועלויות ולראות את מסלול הטיול.

תהנו

תאריך אתר/אטרקציה שם באנגלית רשמים
20.09.13 הגעה ללוטון Luton אחרי שנחתנו בשדה התעופה לוטון, לקחנו מונית שהזמנו מהארץ לבית המלון. נסענו עם אריק הסעות. Www.arikcars.com. הנהג הגיע בזמן. רכב מרווח ונוח. מחיר - זוג וילדה, 3 מזוודות וכסא בוסטר 50 פאונד.
20.09.13 נסיעה באוטובוס שתי קומות רכשנו כרטיסי travelcards לשבוע (30.4 פאונד למבוגר. ילדים עד גיל 11 נוסעים בחינם עם מבוגר שיש לו travelcard) והתחלנו לשוטט באמצעות אוטובוס שתי קומות
20.09.13 רחוב אוקספורד Oxford St. ירדנו מהאוטובוס וטיילנו ברחוב אוקספורד. רחוב הידוע בשפע החנויות ובתי הכלבו, שמציעים מבחר בלתי נדלה של בגדים, נעליים ושאר חפצים טרנדיים. אנחנו בהמשך רכשנו בו מצלמה מצוינת של Nikon בחצי מהמחיר שלה בישראל (כולל אחריות בינלאומית).
20.09.13 חנות הדגל של מרקס אנד ספנסר Marx and Spencer מספר קומות של הלבשה, ביגוד וכדומה. רכשנו מספר חולצות לבת שלנו ויצאנו מהדלת שמקשרת לרחוב ריג'נט
20.09.13 רחוב ריג'נט Regent St. רחוב הומה ומלא מסעדות וחנויות אופנה. רחוב ריג'נט ורחוב אוקספורד הם ליבו ההומה של רובע סוהו בלונדון. הלכנו לנו "לאיבוד" ונהנינו מהשיטוט, מבתי הקפה, המוזיקה באזור והאווירה.
20.09.13 חנות המלי'ס Hameleys, Regenet St. חנות צעצועי הילדים המפורסמת הממוקמת במרכז רחוב ריג'נט. 5 קומות מלאות צעצועים מדהימים. הבת שלנו מאוד נהנתה מהחוויה וכמובן שיצאה עם מתנה ביד.
20.09.13 כיכר פיקדילי ביום Piccadili circus המשכנו בשיטוט ברחוב ריג'נט עד שהגענו בסופו לכיכר פיקדילי למראה יום של הכיכר (הרבה פחות מרשים מהלילה). כיכר פיקדילי היא כיכר קטנה ומיוחדת כשבמרכזה פסלו של קופידון. בלילה הופכת למוקד של בילוי ואנשים רבים באים, רוכשים אוכל במסעדות באזור ויושבים להינות מנגני הרחוב והפעילויות ברחוב על מדרגות הכיכר. חוויה מאוד מומלצת.
20.09.13 כיכר פיקדילי בלילה לאחר שנחנו מספר שעות חזרנו לכיכר פיקדילי להינות ממראה הלילה (בניינים מוארים בפרסומות. גרסה מוקטנת מאוד, אבל נחמדה, של כיכר הטיימס בניו-יורק), ולבקר בפסל קופידון העומד במרכזה. חיי הלילה באזור ערים מאוד. מופעי רחוב, מוזיקה, מסעדות, אנשים שיושבים בכיכרות וסועדים לעצמם בהנאה.
20.09.13 כיכר לסטר Leicester square כיכר שסביבה בתי קזינו, בתי קולנוע בהם נערכות פריימרות גדולות, עשירה בחיי לילה ובאנשים רבים וצבעוניים, מופעי רחוב וכו'. ביום אין מה לראות באזור אך בלילה כולו מתעורר לחיים.
21.09.13 גשר המגדל Tower Bridge הגשר המפורסם בלונדון. אחד מסמליה הגדולים. יפהפה ומרשים בדיוק כפי שנראה בתמונות. נכנסו לתערוכה בגשר. כרטיס למבוגר 8 פאונד. ניתן להיכנס עם 1+1. ילדים עד גיל 5 בחינם. הבת שלנו קיבלה דרכון של הגשר ומדבקות ומאוד נתנה מהפעילות. שימו לב: אין טעם לרכוש את חוברת הגשר בעלות של 3 פאונד. הביקור בגשר מחולק למספר תחנות ויש ממנו תצפית יפה משני צדדי הגשר. תחנה 1: סרט קצר על הקמת הגשר. תחנה 2-3: סיור בגשר בגובה 42 מטר. תצפית על כל לונדון. תחנה 4: יורדים במדרגות ורואים מייצגי פיסול של האתרים המרכזיים בלונדון. תחנה 5: חנות מזכרות וחדר מנועים. כאשר ירדנו הגשר עלה בכדי לאפשר מעבר לאוניות עם מפרש גבוה. מחזה מרהיב לראות את הכביש מתרומם וכולם עומדים וממתינים.

21.09.13 טיול על גדות התמזה
כאשר ירדנו מהגשר החלטנו לטייל מעט לאורך גדות התמזה. ישבנו על הדשא, נהנינו ממופעי הרחוב ומתצפית מאוד יפה על מראה הגשר. תמונות מרהיבות מכאן.
21.09.13 מצודת לונדון Tower of London מצודת לונדון. אחד מהאתרים החשובים בעת ביקור בעיר. מפורסמת ביותר בשל היותה ביתם של מלכים רבים באנגליה ובית סוהר מפורסם שם בוצעו הוצאות להורג של אנשים מפורסמים רבים, ביניהם, אן בוליין (אשתו השנייה של הנרי השמיני ואמא של אליזבת' הראשונה). כניסה די יקרה והביקור אורך מספר שעות. שווה בכל זאת אם יש לכם זמן. רצוי להחליט על מגדל אחד או שניים ולטייל בו בנחת, להינות מכל הפרטים הקטנים. אנחנו בחרנו במגדל הלבן. אסור לפספס בסוף הסיור את הביקור בתצוגת תכשיטי הכתר.
21.09.13 הביג בן Big Ben השעון המפורסם בעולם נמצא במגדל שהושלם בשנת 1859 וגובהו 105 מטר. נקרא על שם המפקח הראשי של הבנייה בנג`מין הול. מצלצל כל שעה החל מ 1858. אנחנו ישבנו בכיר שמול השעון ונהנינו מהמראה ומההמולה בכיכר הסואנת.

21.09.13 כנסיית ווסטמיניסטר Westminster Abby
סמוכה לבית הפרלמנט ולשעון הביג בן. משמשת מקום הכתרת כל המלכים הבריטים החל מוויליאם הכובש במאה ה-11. הכניסה כרוכה בתשלום והצילום אסור. אנחנו הגענו בשעות הערב כך שלא יכולנו להיכנס ועדיין נהנינו לראות את הכנסייה מבחוץ ולהתרשם מגודלה הרב.
21.09.13 רחוב דאונינג 10 10 Downing St. מעונו הרשמי של ראש ממשלת אנגליה. סגור לחלוטין בשערים. לא מרשים בכלל, אבל נמצא ממילא בדרך שבין הביג בן לכיכר טרפלגר.
21.09.13 כיכר טרפלגר Trafalgar Square כיכר טרפלגר, אחת הכיכרות המפורסמות בלונדון, עוצבה על ידי ג`ון נאש בתחילת המאה ה- 19 ונבנתה על ידי צ`רלס בארי. במרכזה, עמוד נלסון בגובה 50 מטרים המנציח את תבוסת נפולאון בקרב טרפלגר בשנת 1805. ארבעת אריות הארד לרגלי העמוד עוצבו על ידי לנדזיר. את הכיכר תוחמים מספר בנינים מרשימים: הגלריה הלאומית (מאוד חשובה ומעניינת), בית דרום אפריקה עם ראשי האבן של חיות הבר האפריקאיות, בית קנדה וכנסיית סנט מרטין אין דה פילדס. אנחנו הגענו לכיכר אחרי 10 דקות הליכה מהביג בן, הצטלמנו למרגלות האריות וישבנו על המדרגות המובילות לגלריה הלאומית ונהנינו מתצפית ישירה נוספת על הביג בן.
22.09.13 מוזיאון מאדאם טוסו Madame Tussauds מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו הינו אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר בבריטניה. ישנם במוזיאון חדרים רבים שמכילים תערוכות שמתמקדות בנושאים שונים. חשוב: מותר לצלם ולגעת בבובות. הכניסה די יקרה כ-26 פאונד לאדם, יש אפשרות ל 1+1. התורים מאוד ארוכים!! מאוד! אבל שווה את ההמתנה. אנחנו נשארנו כשעתיים במקום. סיירנו והצטלמנו עם מיטב הדמויות. בסוף הביקור במוזיאון יש סרט תלת מימד מאוד נחמד.
22.09.13 אוטובוס פתוח ברכבי לונדון בלונדון, כמו בערים רבות אחרות, ישנם אוטובוסים פתוחים רבים, מתכונת עלה ורד כרצונך למשך היום. Hop-Off. בחלקם יש מדריכים באנגלית שנמצאים באוטובוס, ובאחרים מקבלים אוזניות ומקשיבים להסבר. כ-30 פאונד לאדם. לא מאוד מומלץ. במיוחד מאחר והתנועה במרכז העיר קשה ולעיתים מבזבזים זמן רב בין האתרים רק בפקקים. אני והבת שלי עלינו לסיור אוטובוסים ובן-זוגי הלך לצפות במשחק כדורגל.
22.09.13 משחק כדורגל של ארסנל באצטדיון האמירויות הזמנו כרטיסים מהארץ, במחיר מופקע, אבל משתלם. בן-זוגי קיבל כרטיסים בשורה הראשונה, ממש "על הדשא" במרכז המגרש. בשביל אוהד מושבע, חוויה מדהימה שנשארה איתו עוד זמן רב אחרי.
22.09.13 הגלריה הלאומית National Gallery נמצאת בכיכר טרפלגר. אתר חובה לביקור בולנדון. כניסה חופשית. מספר יצירות, שחובה לראות: ונוס לפני הראי - ולסקז; הרוחצות - סזאן; המדונה של הסלעים - דה וינצ`י; המדונה והילד עם אנה הקדושה ויוחנן המטביל - דה וינצ`י; כובע הקש - רובנס; חמניות - ואן גוך; חבצלות המים - מונה. תמורת פאונד אחד ניתן לקבל מפה של המקום והיא מאוד חשובה. בסיום הביקור קינחנו בקפה ועודה בקפיטריה.
22.09.13 מופעי רחוב ופסלי אדם בשיטוט בכל אחד מהרחובות המרכזיים בלונדון תוכלו לראות בקלות את מפועי הרחוב. פסלי אדם. מוזיקאים ועוד. חלק מהאווירה הנהדרת של העיר. במיוחד בימי ראשון.
23.09.13 קתדרלת סנט פול St. Paul's Catherdral הקתדרלה עוצבה על ידי כריסטופר רן לאחר השריפה הגדולה ב-1666. מכילה קברים ואנדרטאות של אנשים רבים ואת קברו השחור והפשוט של רן עצמו. שולטת בקו הרקיע של העיר. פתוחה משני עד שבת מ- 08:30 עד 16:00. כיפת סנט פול היא השניה בגודלה בעולם אחרי סן פטרוס ברומא. הקתדרלה מיוחדת ביופייה, עיצובה הפנימי מרשים. כדאי להביא קצת בוטנים והלאכיל את הסנאים הרבים המטיילים באזור הקתדרלה. עלות כניסה 16 פאונד ותקף ב 1+1. לקחנו מפה ואוזניות והתחלנו לסייר. למי שרוצה, 528 מדרגות עולות עד לכיפה העליונה.
23.09.13 אזור הסיטי והבנק של אנגליה הכניסה בחינם בימי שני עד שבת 10-17. במוזיאון ישנן פעילויות רבות המתאימות לילדים. למשל, טיסה בכדור פורח כדימוי של פעילות הבנק ביחס לאינפלציה ועוד. גולת הכותרת של הביקור במוזיאון היא תצוגה של מטיל זהב טהור. 100% זהב במשקל 13 ק"ג. ניתן להכניס את היד לזכוכית המשוריינת שבתוכה הוא שמור ולנסות ולהרים אותו. המטיל אגב שווה בערך מיליון וחמש מאות אלף ש"ח. אסור לצלם והאזור מצולם כל הזמן במצלמות במעגל סגור. אסור לוותר על הביקור הזה.
23.09.13 הגלגל הענק - לונדון איי London Eye הגלגל הענק שמוצב בגני היובל. מאז שנפתח בשנת 1999, הגלגל, שמספק תצפית מרהיבה על העיר, הפך להיות אטרקציה ראשית כאן. הנסיעה בגלגל אורכת כ-30 דקות וניתן להתרשם בה ממספר רב של אטרקציות בלונדון. חשוב לתכנן את הביקור ביום שמש בהיר בכדי להינות ממקסימום תצפית. אמנם ניתן לבקר בו כבר בהתחלה, אבל ההנאה גדלה אם מבקרים בו לקראת סוף הטיול בלונדון וכך חוזרים ומתצפתים על אתרים שכבר ביקרתם בהם. כדאי לצלם תמונות פנורמיות וכמובן לבקר מהשותפים שלכם לתא בגלגל לצלם אתכם.

24.09.13 ביקור באיצטדיון האמירויות Emirates Stadium
סיור במוזיאון ובאיצטדיון של ארסנל. עלות 17 פאונד ואפשר 1+1. בכניסה מקבלים אזניות ומתחילים בסיור עצמאי. לאורך התחנות השונות שינם עובדים ששמחים לספר ולשתף במידע. בסיום הסיור, ישנה חנות מזכרות של המועדון. סיור באצטדיון ובמוזיאון אורך בין שעה לשעתיים תלוי במידת העניין. אנחנו ישבנו ביציע המנהלים והחשובים, עצרנו בחדר ההלבשה ותלינו חולצות שרכשנו בחנות מזכרות ליד חולצות השחקנים (לבת שלנו רכשנו חולצה קטנה עם השם שלה ותלינו אותה ליד חולצות של השחקנים. עבור אוהדי כדורגל זה מהמם!!). יצאנו למגרש וישבנו בכסא המאמן ויצאנו מרוצים ומשלוהבים מהחוויה.

24.09.13 המפטון קורט
מרחק של כשעה נסיעה ברכבת מלונדון נמצא ארמונו של הנרי השמיני ונשותיו. מאד יפה ומרשים, והחדרים מכילים אביזרים רבים בהם השתמשו אנשי הארמון אפשר עם 1+1. בכניסה לארמון עומדים שחקנים הלבושים כהנרי השמיני ואן בוליין וניתן להצטלם עימם על רקע הארמון. אנחנו טיילנו ברחבי הארמון ונהנינו מתצוגה של החיים בארמון במאה ה-16. ירדנו לגן ועברנו במבון הצמחיה המפורסם של הארמון. חוויה נהדרת לילדים. טיילנו בגנים הצמודים לארמון המדהימים ביופיים ונהנינו ממראה בעלי החיים החופשיים, הצמחייה והשלווה באזור. התיישבנו על ספסלים ליד האגם ונהנינו מהשקט והאווירה. מאוד מאוד מומלץ.
24.09.13 שוק הקובנט גארדן Covent Garden בשנות השלושים של המאה ה- 17 הוסב הגן שעמד במקום לכיכר ציבורית, שהפכה עם הזמן למקום מפגש מועדף לחיי לילה. באזור חנויות אופנתיות רבות, מוזיאונים ובית האופרה המלכותית. רכשנו מעט מזכרות מרוכלים בשוק ונהנינו מהמראה השוקק בשעות הערב.
25.09.13 טירת וורוויק - טיול מאורגן Warwick Castle ביום זה החלטנו לקחת סיור מאורגן של חברת Golden Tours. יוצא כל יום למעט שני וחמישי. ואנחנו בחרנו את המועד המתאים מבחינת מזג האוויר. הגענו לטירה לאחר כשעה נסיעה באוטובוס ועצרנו לטיול. ברחבי הטירה ישנם שחקנים רבים המדמים את חיי הטירה בימי הביניים. בין השאר, ירי בחץ וקשת. סיפורי נסיכות ועוד. אנחנו שוטטנו בטירה, עלינו למגדל הגבוה לתצפית על האזור (זהירות, עליה של מדרגות רבות, לולייניות, ואין אפשרות לחזור מרגע שהתחלת). ביקרנו במוזיאון בובות קטן שמראה על החיים בטירה בחדרים השונים (נהדר לילדים).

25.09.13 סטרטפורד וביתו של שייקספיר - טיול מאורגן Stratford-upon-Avon
ביקרנו בעיירה הציורית ובבית בו משערים שנולד וויליאם שייקספיר. הבית אמנם משוחזר אך הרצפה מקורית וראינו שחזור של החדר בו ככל הנראה נולד וגדל שייקספיר.
25.09.13 אוקספורד-טיול מאורגן Oxford עיר אוניברסיטאות מהידועות באנגליה ובעולם. טיילנו בין הקולג'ים השונים באזור ונכנסנו ל Christ Church. ראינו את חדר האוכל בו ישבו לאורך השנים ג'ון לוק ופרופ' לואיס קרול (מי שכתב את אליסה בארץ הפלאות), בו גם צולמו חלקים נרחבים מהסרטים של הארי פוטר בהוגווארטס. אגב, המלכה ויקטוריה שמאוד אהבה את הסיפור על אליסה, ביקשה מקרול שאת ספרו הבא יקדיש לה. ואכן, בפתיחת ספרו הבא יש הקדשה לבבית למלכה, אך הספר אינו סיפור הרפתקאות שיזכר לדורות אלא ספר עב כרך שעוסק במתמטיקה. בהמשך עצרנו בכניסה לספריית Bode Lain. ספרייה שיש בה יותר מ 11 מיליון ספרים, וכ- 20 מייל של מדפי ספרים. השנייה בגודלה באנגליה ואחת מהגדולות והחשובות בעולם.
25.09.13 קוטסוולדס-טיול מאורגן Cotswolds חלפנו בנסיעה באוטובוס באחד האזורים הכפריים הציוריים והיפים ביותר במרכז אנגליה.
26.09.13 טירת ווינדזור Windsor Castle טירת וינדזור היא בית קיט של משפחת המלוכה הבריטית. אנחנו הגענו לאזור הטירה, הצלטמנו על הרקע שלה אבל החלטנו לוותר על הביקור בפנים. עשינו טיול בעיירה הסמוכה לטירה ומשם המשכנו לפארק לגולנד.
26.09.13 פארק לגולנד Legoland Windsor אפשר עם 1+1. פארק לגולנד הינו אחד מארבעת הפארקים של לגולנד בעולם. באתר יש מבחר מגוון של מתקנים והוא מיועד לילדים קטנים. לא מלהיב במיוחד מבחינת המתקנים, אבל העיצובים בלגו ברחבי הפארק מרשימים. אטרקציה מעט יקרה כך שרק אם אתם ממש ממש רוצים.
26.09.13 העיירה גריניץ' Greenwich לקחנו רכבת DLR והגענו לעיירה גריניץ'. העיירה מפורסמת בזכות מצפה הכוכבים שבו עובר קו האורך 0 שחוצה את כדור הארץ לחצי כדור מערבי וחצי כדור מזרחי. אמנם הגענו מאוחר בשביל ממש להיכנס ל Royal observatory אבל עדיין היה שווה. נדרשת עלייה מאומצת לראש הגבעה. כאשר המצפה פתוח, ישנו קו לייזור ירוק העובר ומסמן את קו האורך 0, אך בערב, מחוץ למצפה ישנו שער צדדי קטן ועל הקיר אחריו עומדת נקודת סימון עתיקה של קו ה-0. אנחנו עמדנו והצטלמנו: רגל במזרח, רגל במערב.
26.09.13 רכבל האמיריות Emirates Airline נמצא בצידה השני של העיירה גריניץ'. קנינו כרטיס בכיוון אחד. 3.2 פאונד לאחר הנחת טראוול קארד. נסענו כ-10 דקות ברכבל וחצינו את התמזה. הבת שלנו נהנתה מאוד מהחוויה.
26.09.13 תצפית לילה על גשר המגדל חזרנו עם רכבת ה DLR למרכז לונדון ויצאנו לתצפית לילה מ-ר-ה-י-ב-ה (חובה!!!) על גשר המגדל, מצודת לונדון ומגדל ה Shard.
27.09.13 חילופי המשמר בארמון סנט ג'יימס St James's Palace מעונו הרשמי של הנסיך צ'רלס. סגור למבקרים אך הכניסה אליו עומדים חיילי המשמר ולקראת השעה 11.00 ניתן לראות טקס חילופי משמר מקסים במרחק של בערך מטר ממך. מאחר ורוב אנשים לא יודעים זאת סביר שאתם וקומץ אנשים נוסף תעמדו לצפות בחילופי המשמר. הבת שלנו כל כך נהנתה מהטקס שהיא התחילה לחקות את החיילים ואנחנו פשוט עמדנו וצחקנו בהנאה רבה.
27.09.13 חילופי המשמר בארמון בקינגהאם Buckingham Palace מעונה הרשמי של אליזבת' מלכת אנגליה. חלקים מהארמון פתוחים למבקרים אך אנחנו שבענו מביקורים בארמונות כך שהחלטנו רק להתרשם מהתצפית מבחוץ ולראות את חילופי המשמר. טיפ חשוב, כדאי לא לנהור אחרי הרבים שעומדים ליד הארמון וצופים בחילופים, אלא לעמוד בסמיכות לארמון סנט ג'יימס. החיילים צועדים לאורך כל השדרה וכך יש לכם תצפית נהדרת על כל החחילים ההולכים ומנגנים מבלי להידחס בין ההמון הרב.
27.09.13 פארק סנט ג'יימס St James's Park קינחנו את התצפית על חילופי המשמר בביקור בפארק סנט ג'יימס ובהאכלת הסנאים הרבים המשוטטים בפארק. חוויה נהדרת לילדים. לסיום התשייבנו מעט על כסאות הנוח הרבים הפזורים ברחבי הפארק ונהנינו מהשלווה באזור.

27.09.13 סליסבורי Salisbury עיירת מוצא לביקור בסטונהנג'. בעיירה נמצאת קתדרלה ובה אחד מהעותקים הבודדים שנותרו מהמגנה כרטא (כתב הזכויות שהעניק המלך ג'ון לאציליו ואחד מסימני הדרך החשובים בהיסטוריה הנוגעים בזכויות אדם). הכניסה לקתדרלה בחינם.
27.09.13 סטונהנג' Stonehenge מעגל אבנים פרה-היסטורי. נמצא כ 120 ק"מ מחוץ ללונדון. הכניסה עד השעה 18.00 ויש להיעזר באוטובוס שעובר באזור אחת לשעה בערך. מקבלים אוזניות להסבר ומסתובבים באופן חופשי מסביב ל 17 אבנים המסודרות במעגל. כל אחת שוקלת כ-5 טון. האבנים הובאו, ככל הנראה, ממרחק של עשרות קילומטרים, לא ברור איך, והועמדו במעגל. על פי ההשערות, האתר נבנה בסביבות שנת 2,000 לפנה"ס ובמקור עמדו כאן 30 אבנים, אך רק 17 שרדו. הכניסה אל המעגל היא מהכיוון המדויק בו זורחת השמש ביום הכי ארוך בשנה- 21 ביוני, ואחת ההשערות גורסת כי סטונהנג' היה אתר פולחן דתי הקשור לשמש. מאחר ואנחנו הגענו בערך בשעה 17.00 כבר לא היו הרבה אנשים וזכינו לראות את הסטונהנג' לקראת שקיעה. מחזה חלומי מרהיב ביופיו ומאוד מאוד מומלץ.

28.09.13 תיאטרון שייקספיר גלוב Shakespeare's Globe
שחזור התיאטרון ששימש את להקתו של וויליאם שקספיר. המבנה נבנה בשנים 1598-1599. נשרף בשנת 1613 ונסגר סופית ב 1642 עד שנפתח מחדש בשנת 1997, לאחר עבודה של כמעט 50 שנה. מאז נערכות בתאטרון הצגות מדי יום. אפשר עם 1+1. בכל שעה עגולה יוצא סיור מודרך בתאטרון. מאוד מאוד מומלץ להצטרף לסיור. הסיור נמשך כשעה ובמהלכו מקבלים הסברים על בניית התאטרון, על השחזור שלו ועל הקשר בין מבנה התאטרון לאופן בו כתב שייקספיר את המחזות. למשל, מאחר ולא רואים את כל הבמה מחלקי התאטרון השונים, הייתה חשיבות מאוד גדולה שכל דבר שקורה על הבמה יקבל ביטוי במילות השחקנים. וכך, כאשר רומיאו עומד למות בטקסט של שייקספיר כתוב: "אני עומד למות, אני מת" כך שמי שאינו רואה את החלק המסוים של הבמה בו מתרחשת הפעילות ידע מה קורה. כך גם יש את המספר שמבהיר איפה אנחנו נמצאים בתחילת המחזה ועוד.

28.09.13 גני קיו Kew Gardens
הגנים הבוטניים המלכותיים. במרחק של כחצי שעה נסיעה ברכבת מלונדון. הגנים מתפרשים על פני שטח רב והסיור בהם הוא תאווה לעיניים. מפאת קוצר זמן אנחנו סיירנו מעט ופנינו לאטרקציה המרכזית, שאסור לוותר עליה - טיול בין צמרות העצים. מדובר במסלול הליכה בגובה 18 מטרים שעולים אליו במעלית ומתפרש בין צמרות העצים הגבוהים בגנים. Xstrata Treetop Walkway. המסלול המעגלי לאורך כ-200 מטר מאפשר תצפית נהדרת ממרום צמרות העצים על הגן והעצים האחרים בו. חוויה מיוחדת ומקסימה.

28.09.13 מוזיאון המדע Science Museum
סיימנו את היום בביקור במוזיאון המדע. כניסה בחינם. מתאים לכל הגילאים. המוזיאון נמצא במערב שכונת קינגסטון וכולל הפעלות והדגמות. המוזיאון פרוס על מספר קומות ובכדי לבקר בכולן צריך מספר שעות. אנחנו בחרנו לבקר בקומת החלל והקדשנו לכך כשעה. ראינו שרידי חלליות, חליפות של אסטרונאוטים, הדגמות של חיים בחלל ועוד. מרתק.
29.09.13 הייד פארק ופינת הנואמים HydePark הפארק המרכזי בלונדון. שטחו ענק (בגודל של ממלכה אירופאית קטנה). בצער רב היות והגענו ליום האחרון שלנו באנגליה והטיסה שלנו הייתה רק בצהרים בחרנו לסיים את הביקור בהייד פארק ביום ראשון. שיטטנו מעט בפארק ופנינו לפינת הנאומים שאמורה להיות אטרקציה מרכזית בימי ראשון אך לא מצאנו דבר.
29.09.13 ארמון קנסינגטון Kensington Palace המשכנו לארמון קנסינגטון. ארמון עם גנים הנמצא בתוך ההייד פארק. זה היה מקום מגוריהם של מלכים במשך 300 שנה (למשל המלכה ויקטוריה ואלברט בעלה). ארמונה של דיאנה והיום הארמון של הנסיך ויליאם. אנחנו בחרנו לא להיכנס אליו אלא רק לערוך עליו תצפית.
29.09.13 פארק קנסינגטון Kensington Park פארק קנסינגטון צמוד לארמון ובמרכזו אגמון מקסים. מלא ציפורים ופינות חמד. במרכז הפארק יש גן שעשועים חמוד לזכרה של הנסיכה דיאנה. אנחנו נהננו מהאווירה וטיפסנו על המתקנים השונים העשויים עץ בפארק וחתמנו את ביקורנו באנגליה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של nvana?