טיול לבורגס - Sunny Beach 2011

לאחר התלבטויות רבות החלטנו להעביר חמישה ימים מחופשת הסמסטר שלנו במלון קלינה גארדן שבסאני ביץ', בורגס שבבולגריה.
יום א' עלינו לטיסה בשעה 04:10 בבוקר ובשעה 06:00 כבר נחתנו בבולגריה. מגי הרפרזנטורית שלנו מטעם מונה טורס (איסתא) דאגה להעביר אותנו למלון, להסביר לנו על האזור ולטפל ברישום ובמסמכים במלון. קיבלנו ממנה אף עלון עם מספר אופציות לטיולים אבל לא לקחנו אף טיול בגלל המחיר הגבוה (בערך 35 לבה ליום טיול) - כמעט את כל הטיולים הצלחנו לעשות בכוחות עצמנו ובמחירי עלות. הגענו למלון קצת לפני 07:00, קיבלנו במהירות את החדר. ומיד ירדנו לסיבוב הכרות לאורך החוף והטיילת. החלפה של כסף מומלץ לעשות רק ברשת CRAWN (הסמל עם הכתר) כדי להימנע מזיופים, משם גם קנינו SIM מקומי וזה טוב למי שמשתמש הרבה בטלפון הנייד לשיחות מקומיות וכן לקבלת שיחות מהארץ שכן אז העלויות הרבה יותר נמוכות. חוף הים בסאני ביץ' משתרע לאורך קילומטרים ולא נראה לי הגיוני לסיים את כולו בהליכה. הכרנו את המועדונים הטובים באזור ORANGE, LAUZAR. אכלנו צהרים באחד מדוכני השווארמה הרבים הפזורים בחוף (מהיחידים שלא מוכרים חזיר) בעלות של 6 לבה למנה. מומלץ גם לאכול בדוכנים אלה את תפוח האדמה העשוי בגריל וממולא לפי בחירה בעלות של 6 לבה גם כן.
יום ב' יצאנו לעיר בורגס בעזרת תחבורה ציבורית - 5 לבה לכרטיס אוטובוס. ביקרנו במדרחוב המרכזי שברחוב אלכסנדרובסקה ליד התחנה המרכזית.זהו המקום למצוא מזכרות ומתנות במחירים לא תיירותיים. בעיקר זיופים באיכות טובה של שעונים, בגדים ותיקים. אל תצפו להשיג מציאות במחירים הרבה יותר זולים מהארץ - רוב המחירים זהים לארץ ואפילו יותר יקרים. הגענו לכיכר פלושטאט טרויקאטה המרכזית הממוקמת ליד האוניברסיטה הסובייטית הישנה שכיום משמשת כבית המשפט. משם המשכנו לביקור בכנסייה סובייטית ישנה בשם קיריליוס ומתודיוס הסמוכה והמרהיבה ביופיה. המשכנו במעלה המדרחוב לביקור באוניברסיטה החדשה וחזרנו על עקבותינו לכיוון בית הכנסת היהודי הגדול בבורגס שכיום הפך להיות מוזיאון אומנות. מומלץ לא לפספס את הבורקס הבולגרי המקומי הנמכר במאפיות הפזורות בעיר.לאחר מכן חזרנו על עקבותינו לכיוון תחנה מרכזית ומשם פנינו לכיוון חוף הים. זהו חוף ים נקי ומדהים, ארוך מאוד אשר לאורכו ולצידו משתרע גם הפארק הימי (Maritime Park, Morska Gradina) הגדול. הפארק כולל צמחייה ופרחים צבעונים ומשלב גם פסלים רבים של דמויות מהיסטורית בולגריה. קנינו גלידה טעימה במחיר מצחיק וטיילנו חזרה על הטיילת לכיוון תחנה מרכזית, לאוטובוס שהחזיר אותנו לסאני ביץ'.
יום ג' התחברנו לקבוצת טבריינים ישראלים ונסענו עם פייסקו - נהג מקומי לטיול בעיירת הדייגים סוזופול.מחיר: 30 לבה לאדם ועוד 8 לבה עבור שייט על מימי נהר הרופוטאמו. אם לסכם במשפט אחד: לא מומלץ, אלא אם כן מכירים את הקבוצה איתה יוצאים לטייל. זאת אומרת, פייסקו הנהג הוא בן אדם חברותי ונחמד מאוד. אבל הוא בקושי יודע עברית, שולט ברוסית ובולגרית. הבעיה בטיול הזה הייתה חוסר הארגון והצורך לרצות את כולם. פיסקו הנהג היה מוכן מבחינתו להיות איתנו כל היום, מהבוקר עד הערב, לעשות לנו מסלול מטורף הכולל את העיירה סוזופול,אגמים סביבה וכן את שמורת הטבע רופוטאמו והפלגה בנהר. אולם בגלל שהישראלים לא היו סגורים על עצמם והיו הרבה מבוגרים והצעירים מיהרו לארוחת צהרים בבית חב"ד ליד המלון, יצא שטיילנו רק לסוזופול ולשמורת רופוטאמו שממנה יוצא גם השיט. בשעה 16:30 כבר היינו חזרה במלון. החמצה. במיוחד לאור העובדה שיש הרבה מה לראות. בדיעבד מומלץ לעשות את הטיול לסוזופול באופן עצמאי באוטובוס מקומי ולוותר על שמורת רופוטאמו ועל השייט בה. אפשר לקחת את השייט באוניות הרבה יותר מפוארות מהעיירה סוזופול עצמה ובמחיר דומה.
יום ד' לקחנו אוטובוס מקומי, ובעלות של 1 לבה לכרטיס נסענו במשך כרבע שעה לעיירה נסבאר. עיירה ציורית קסומה המכילה כנסיות רבות מהמאה ה-14, ממוקמת על חצי אי והוכרזה כאתר מורשת מטעם ארגון אונסק"ו העולמי. אפשר בכיף להעביר במקום יום שלם, לעצור באיזה מסעדה טובה ואפילו לקפוץ לחוף הים ולשחות. אנחנו עצרנו במסעדה שנקראת EMONA, הממוקמת בחלק המערבי של העיירה, לצד קו המים. מסעדה מדהימה. נוף מרהיב מעל קו המים ואוכל טוב. המחיר יקר מאוד אבל אם תבקשו יפה תראו איך הוא חיש קל צונח. שווה לנסות. למי שלא רוצה לפול על איזה משהו לא ברור, תבקשו דג סלומון או את דג ה-ZIPORA שזה דג הדניס המוכר לנו. מעדן. חזרנו למלון שבעים ומרוצים בצהרים ובשעה 15:00 כבר היינו בפארק המים אקווה פארק אקסטרים סאני ביץ. לאקווה פארק יש 2 פארקי מים, אחד בסאני ביץ' והשני בנסבאר. לפי מה שהבנו, הפארק בנסבאר מיועד יותר למשפחות ואילו הפארק השני הוא יותר אקסטרים. אבל לדעתי מספיקות 3 שעות כדי למצות כל אחד מהם ולכן עדיף לקנות כרטיס לחצי יום שעולה 24 לבה במקום 34 ותקף החל מהשעה 15:00.
יום ה' פינינו את החדר עד 12:00. חשוב לא לאחר. על כל שעת איחור משלמים ביוקר (20 לבה). את המזוודות הכנסנו לחדר המזוודות במלון וניצלנו את השעות האחרונות עד לטיסה בלילה כדי לשחות בים הקיצי של סאני ביץ' ולשלל אטרקציות. החל מסגווי, אופנוע ים וכלה במצנחי רחיפה ליד החוף. כיף לא נורמלי, אבל זהירות, אזורים מסוימים בים מלאים באצות ובמדוזות. בצהרים אכלנו במסעדת ששון הישראלית שיפודי פרגיות טעימים המוגשים בצורה מגניבה עם שירות מעולה. התקלחנו במלתחות של הבריכה במלון ויצאנו בערב שוב לסיבוב אחרון בטיילת של סאני ביץ' לפני הטיסה הביתה לישראל.
המלצות:

• פייסקו נהג המיניבוס: נייד: 359888206321.
  • כדאי לטוס לסאני ביץ' רק בין החודשים מאי לאוקטובר. בשאר השנה האזור מת.
  • הבולגרים דוברים רוסית כשפה זרה, בקושי אנגלית ולכן מומלץ לטייל באופן עצמאי רק אם יודעים רוסית או בולגרית.
  • רמת השירות בבולגריה רחוקה ממה שאנו רגילים בארץ ובטורקיה. השירות במלון *4 הוא בסיסי, מומלץ להביא מגבת רחצה וסבון מהבית. האוכל הוא ברמה מאוד ירודה ברוב המלונות. חזיר הבשר הנפוץ. לכן מומלץ לקחת מלון ללא ארוחות ולסעוד באחת מעשרות המסעדות הטובות המתאימה לכם בחוץ.
  • קזינו קוליסאום: הקזינו הישראלי הידוע ביותר. המון ישראלים. אוכל ישראלי ושתייה חריפה בחינם. הסעות בחינם.
  • מלונות HRIZANTEMA ו-COLOSEEUM הם המלונות שאליהם מגיעים רוב הישראלים.
  • מסעדת EMONA בנסבר: http://emona-ns.com

רוצה לעקוב אחר הבלוג של dudi102?