טיול משפחתי ממיין לניו יורק עם גיחה לקוויבק

טרום טיסה (או הרישיון שנשכח...)
כמו שלפעמים קורה בטיולים טובים ומוצלחים, ההתחלה הייתה דווקא ב"רגל שמאל": בדרך למטוס נזכרתי ששכחתי את רישיונות הנהיגה שלנו בבית. את הרישיונות הבינלאומיים של אשתי ושלי דווקא זכרתי לקחת. ע"ג הרישיון הבינ"ל מצוין שהוא תקף רק בהצגת רישיון נהיגה ישראלי בתוקף.
בנחיתת הביניים בפילדלפיה התקשרתי לנציגות הרץ בארץ כדי לברר מה עושים והתגובה שלהם לא היתה מעודדת. הם גם דיברו עם הנציגים המקבילים בשדה התעופה בבאנגור (מיין), ונאמר להם שלא ניתן לשכור רכב ללא הצגת רישיון מקורי. הבנתי מנציגי הרץ בישראל שזה לא מקרה ראשון ובמקרים דומים בעבר (לפחות בארה"ב) נהגים שלא הציגו רישיון מקורי לא קיבלו רכב. הנציגים בארץ המליצו לא לבטל את ההזמנה בשלב זה והציעו שאנסה לשכנע את המקומיים לחרוג מ"הנוהל" למרות שהסיכוי קלוש (ומי שביקר בארה"ב או היה במגע עם אמריקאים יודע כמה זה קשה...).
ביקשנו מהבת שנשארה בבית לשלוח לנו צילום של הרישיון הישראלי לטלפון הנייד והמראנו מפילדלפיה למיין. החלטנו שנמצה את האפשרות לשכור רכב כמתוכנן, אך לא משנה מה, לא ניתן לזה לשבש לנו את הטיול.
יום ראשון 15.9.13
נחתנו לקראת 11:00 בבוקר בשדה התעופה הקטן בבאנגור.
אספנו די מהר את המזוודות מהמסוע וניגשנו לסניף של "הרץ". הנציגה בסניף לא הסבירה פנים בלשון המעטה וכצפוי אמרה שללא רישיון נהיגה מקורי לא ניתן לקבל רכב שכור "כי אלו הנהלים וזה בניגוד לחוק לנסוע ללא רישיון". לאחר שטענתי בפניה שאני בעל רישיון חוקי (הצגתי צילום בנייד), והסברתי לה את המצב היא נאותה "להתייעץ" עם השוטר שבשדה התעופה וחזרה עם אותה תשובה.
בצמוד לדלפק של הרץ ישנם דלפקים של חברות נוספות והחלטנו לבדוק את האופציה לשכור מהן רכב. להפתעתנו גם באלאמו וגם בנשיונל אמרו שאין בעיה להשכיר לנו רכב. גם זה לא הרשים את נציגת הרץ שהקשתה עורף והמשיכה בשלה. שקלנו ברצינות לשכור רכב ישירות מאלאמו (במחיר יותר מכפול מאשר עלה לנו בארץ) אך רגע לפני, החלטנו לבדוק עוד נקודה אחת ושאלנו את נציגי אלאמו האם זה חוקי לנהוג בארה"ב עם רישיון בינ"ל בלבד? תשובתם הייתה שלמיטב ידיעתם זה בסדר אך הם המליצו לבדוק עם השוטר בשדה (אותו שוטר שנציגת הרץ התייעצה אתו קודם לכן...). החלטנו שאין לנו מה להפסיד והלכנו לשוטר. לאחר דקות ארוכות שבהן עיין במסמכים (רישיון בינ"ל, דרכון וכרטיס אשראי) הוא אמר ש"אילו היה עוצר אותנו לבדיקת מסמכים והיה רואה את המסמכים שהצגנו זה היה בסדר". קפצתי על ההזדמנות וביקשתי ממנו לומר את זה לנציגת הרץ. בשנייה שראיתי בזווית עיני את המבט המפויס והמחייך של נציגת הרץ, שעה שהשוטר ואני התקדמנו לעברה ידעתי שה"סיפור" נגמר ונצא עם אוטו. אפילו נציגי אלאמו שהיו עדים לכל המתרחש ברכו אותנו ב"כל הכבוד" והרגשנו כאילו הצלחנו "לנצח את השיטה". הנציגה של הרץ אפילו אפשרה לנו לבחור את הרכב ובחרנו בטויוטה קאמרי המרווחת עם הבגאז' הענק.
הערה - כתבתי על האירוע בפירוט יחסי, כי הבנתי מנציגי הרץ בארץ, שמקרים בהם מטיילים שכחו רישיון בארץ כשביקשו לשכור רכב בחו"ל אירעו בעבר (וכנראה עוד יקרו בעתיד) ובאותם מקרים אנשים נאלצו להסתדר לבסוף ללא רכב. אולי הכתבה תסייע למי שיקרה לו מקרה כזה בעתיד...
מכאן לבר-הרבור הנסיעה היתה חלקה ונעימה ונמשכה כשעה. החדר במלון Best Western Acadia Park Inn (מומלץ) עדיין לא היה מוכן והמשכנו בנסיעה קצרה לפארק אכדיה. בילינו בפארק כ 3-4 שעות עם עצירות במרכז המבקרים ובמספר נקודות מעניינות: Thunder Hole, Sand Beach, Otter Point, Jordan Pond וכמובן הר קדילאק. לפנות ערב טיילנו בבר-הרבור וקינחנו בארוחה במסעדה המומלצת Thirsty Whale, המתמחה במאכלי ים (בעיקר לובסטרים) ויסלחו לי שומרי הכשרות.
יום שני 16.9.13
קמנו ליום שמש קריר ולאחר ארוחת הבוקר הטובה במלון המשכנו לטייל באזורים נוספים ב MOUNT DEZERT ISLAND: נסענו למגדלור בבאס-הרבור וראינו את הפיורד SOMES SOUND. לקראת הצהריים נסענו לבר-הרבור כדי להצטרף לשייט לצפייה בלווייתנים שאליו נרשמנו מראש. למי שלא התנסה - מדובר בחוויה מיוחדת ומעניינת. עולים על ספינה ששטה מהחוף כ 40 ק"מ ללב ים לנקודות "חמות" שבהן יש לווייתנים. בשתי הנקודות הראשונות לא ראינו לווייתנים אך בנקודה השלישית ראינו גם ראינו! השייט נמשך כ 3.5 שעות ובסיומו חזרנו לנמל הקטן בבר הרבור. טיילנו קצת בעיר הציורית לפני שחזרנו למלון.
שייט לווייתנים מבר הרבור
יום שלישי 17.9.13
נפרדנו מבר הרבור וממיין ונסענו צפונה כ 6 שעות לקוויבק. הדרך עוברת בחלקה בכבישי נוף המשתלבים יפה עם הצבעים המשתנים של תחילת השלכת וה"קיץ האינדיאני" של ניו אינגלנד. עברנו במהירות את מעבר הגבול בין ארה"ב לקנדה ולפנות ערב הגענו למלון Hotel Le Dauphin (מצוין). לאחר התארגנות קצרה נסענו לעיר העתיקה, כעשר דקות נסיעה מהמלון. לא ניתן לבקר במצודה אלא רק בסיור מאורגן. בשעה שהגענו הסיורים כבר הסתיימו כך שהסתובבנו קצת באזור המצודה, צעדנו לאורך הטיילת המשקיפה על נהר סנט לורן וטיילנו בעיר העתיקה.
יום רביעי 18.9.13
התחלנו את היום בסיור מאורגן במצודה היפה שבעיר העתיקה. רוב הסיורים נערכים בשפה הצרפתית וישנם מס' סיורים באנגלית. למזלנו, הגענו בדיוק בזמן לסיור באנגלית. הסיור נמשך כשעה ובמהלכו המדריכה מסבירה על ההיסטוריה של המקום, מבקרים בכמה חדרים מעניינים שהם מעין מוזיאונים וצופים על העיר הפרוסה למטה. הסיור מומלץ. לאחר מכן טיילנו בעיר העתיקה וברובע שמפליין, הלכנו עד לנמל ומשם לשוק המקורה. בחזרה למעלה נסענו בפוניקולר (מעין קרון הנגרר ע"ג כבל). קוויבק העתיקה היא בעצם עיר "אירופאית" בצפון אמריקה. אשתי ואני די נהנו מהביקור בה, הבנות קצת פחות התלהבו. אחה"צ נסענו למפלי מונטמורנסי, מרחק של כעשרים דק' נסיעה. בשעה שהגענו הרכבל נסגר וטיפסנו כ 400 מדרגות עד לגשרון שמעל המפל. לאחר הביקור במקום נסענו לאורך הגשר המחבר בין קוויבק לאי אורלינס וטיילנו קצת באי, שיש בו נקודות תצפית יפות על העיר.
מיין - ניו יורק - 0913 005.JPG
יום חמישי 19.9.13
היום הוקדש ברובו לנסיעה הארוכה מקוויבק לווסט ספרינגפילד שבמסצ'וסטס, אליה הגענו לקראת ערב.
יום שישי 20.9.13
בבוקר ביקרנו בהיכל התהילה של NBA בספרינגפילד מסצ'וסטס. למי שאינו מעורה בכדורסל האמריקאי (NBA) מדובר במוזיאון המוקדש לגדולי כוכבי הכדורסל והמאמנים ששיחקו בליגת הכדורסל הטובה בעולם. מעבר לנתונים על שחקנים ומשחקים, ניתן לצפות בקטעים ממשחקי עבר, לנתר לגובה, לקפוץ לריבאונד, להשוות יכולות לאלו של כוכבי הכדורסל ולקלוע לסל במגרש, כך שלא רק "חולי" NBA ייהנו. בילינו במקום כשעתיים והיינו שמחים להישאר עוד קצת אלמלא מיהרנו לסיור המודרך באוניברסיטת ייל שבקונטיקט. לא קל למצוא חניה באזור האוניברסיטה והחניות המסומנות ליד המדרכות מוגבלות לשעתיים. בסופו של דבר החנינו במגרש חניה והספקנו להגיע בזמן לסרטון ההסברה הקודם לסיור. המדריך הוא סטודנט באוניברסיטה שסיפר על ההיסטוריה שלה והוביל אותנו בין הפקולטות, המעונות והספרייה, בה ראינו את אחד מהעותקים של התנ"ך העתיק של גוטנברג. מ"ייל" נסענו לאכול ב"מיסטיק פיצה", בה ביקרנו בביקורנו הקודם באזור לפני שנתיים. הפיצות נותרו טעימות כשהיו. ממיסטיק נסענו למלון המצוין "הילטון גארדן אין" שבפרסטון וקינחנו את היום ב MOHEGAN SUN, שהוא מתחם/מבנה ענק עם קזינו וחנויות יקרות. כולם יכולים להיכנס למבנה אך מתחת לגיל 21 לא ניתן להיכנס למתחמי הקזינו. לילדים או צעירים מתחת לגיל זה יש מעין "קזינו לילדים": מתחם עם משחקי מזל המופעלים ע"י אסימונים, כמו בקניונים אצלנו בארץ.
יום שבת 21.9.13
יצאנו בבוקר מפרסטון ונסענו ל WOODBURY COMMON, מתחם האאוטלט הענק במדינת ניו יורק. שוטטנו שעות רבות בין חנויות המותגים וקנינו לא מעט עד לשעת הסגירה (21:00). היינו מותשים ומזל שבחרנו ללון במוטל קרוב לאאוטלט Americas Best Value Inn - אולי לא שיא הפאר, אך מרחק 3 דקות נסיעה מהאאוטלט.
יום ראשון 22.9.13
בבוקר חזרנו לאאוטלט להשלמות קטנות ומשם נסענו מרחק של כשעה נסיעה לעיר ניו יורק. פעם ראשונה שאנו זוכים לקבלת פנים של שמש במקום גשם בהגיענו ל"תפוח הגדול". הגענו למלון Best Western Herald Square (טוב מאד), הפקדנו את המזוודות ומהרנו למשרד הקרוב של הרץ כדי להזדכות על הרכב. נסיעה של כמה דקות נמשכה מעל חצי שעה בגלל עומסי תנועה בכבישים עקב ביקורו של אובמה באו"ם. החזרנו את הרכב והתחלנו לטייל בעיר. כדי לנצל את יום השמש הבהיר התחלנו במגדל האמפייר. להפתעתנו אין כמעט תור ותוך פחות מעשרים דקות היינו בתצפית בקומה ה 86. הראות מצוינת! לאחר מכן טיילנו בשדרה החמישית עד לחנות של שוורץ והמשכנ למסעדה Turkish Kitchen לארוחת ערב עם אסתר וסטנלי (קרובי משפחה מארה"ב).
יום שני 23.9.13
לאחר ארוחת הבוקר הטובה במלון ייצאנו לכיוון הטיימס סקוור כדי להצטרף ב 11:00 לסיור שהזמנו: New York TV & Movie Sites - סיור מודרך באתרים בניו יורק שבהם צולמו סרטים וסדרות טלוויזיה. הסיור נמשך כשלוש וחצי שעות באוטובוס מפואר עם מסכי טלוויזיה. כאשר עוברים ליד אתר שצולם בו סרט/סדרה רואים במסך את הקטע הרלבנטי תוך כדי שהמדריכה החביבה מסבירה ברקע. במהלך הסיור יורדים מהאוטובוס בכמה תחנות (למשל ליד הבית מהסדרה "חברים"). בסה"כ סיור נחמד. הבנות פחות נהנו מכיוון שלא הכירו את רוב הסרטים והסדרות. לאחר הסיור וארוחת צהרים המשכנו לשופינג ובילינו (בעיקר) בחנות של ויקטוריה סיקרט ובעוד כמה חנויות..
יום שלישי 24.9.13
נסענו ברכבת התחתית עד לתחנת South Ferry ומשם צעדנו לאתר הגראונד זירו. לאחר ביקור באתר הלכנו לבאטרי פארק ובהמשך לאורך הטיילת של האיסט ריבר עד גשר ברוקלין. חצינו את הגשר לכיוון ברוקלין וחזרנו. המראה של מנהטן, המתגלה כאשר חוצים את הגשר מכיוון ברוקלין, הוא באמת יפה. המשכנו לצ'יינה טאון. לאחר ארוחת צהרים במסעדה מקומית צעדנו דרך "איטליה הקטנה" עד לסוהו. לאחר אתנחתא קטנה לצורך שופינג בסוהו לקחנו מונית לצ'לסי מרקט. הסתובבנו בין החנויות, טעמנו שוקולד וקפה והמשכנו בהליכה לכיכר טיימס ומשם בחזרה למלון כדי לתת לרגליים לנוח. בחישוב גס בעזרת "גוגל מפות" צעדנו ביום זה מעל 15 ק"מ.
יום רביעי 25.9.13
גם היום האחרון שלנו בטיול לא אכזב מבחינת מזג האוויר. במהלך כל ימי הטיול זכינו לימים של שמש עם טמפרטורה ממוצעת של 20-22 מעלות ואף לא יום אחד של גשם. נסענו לסנטרל פארק ושכרנו אופניים למשך שעתיים (10 דולר לזוג). אם בעבר היינו מגיעים לפארק הולכים ברגל ומתעייפים הרי שבעזרת האופניים הצלחנו להגיע למקומות רחוקים: ראינו את הקרוסלה ההיסטורית, את מזרקת בט'סדה, את הגשר הקשתי, הקפנו את האגם ועוד. מסנטרל פארק חזרנו לעשות צ'ק אאוט במלון והספקנו עוד קצת שופינג לפני שהמונית של "כרמל" הסיעה אותנו לשדה התעופה לה-גארדיה, שם היינו אמורים לעלות על טיסת פנים של US AIRWAYS לפילדלפיה ומשם לישראל. אמורים - כי טיסת הפנים בוטלה ובמקומה הועברנו לטיסה ישירה של יונייטד היוצאת מניוארק מאוחר יותר. אנשי US AIRWAYS עשו ככל יכולתם לסייע, דאגו לנו למונית ולבסוף הגענו בזמן לניוארק כדי לעלות על הטיסה הביתה. בביקורנו הקודם בניו יורק לפני שנתיים לא הספקנו הרבה בגלל סופת הוריקן איירין ששיבשה את התכניות. בטיול הזה הרגשנו שמיצינו כמעט את כל מה שתכננו, אם כי יום נוסף בניו יורק לא היה מזיק...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של איל. א.?