יומן מסע: שבועיים באירלנד (אפריל 2014) - חלק שלישי ואחרון!

10.4.14
התעוררנו לבוקר נפלא ב- Ballyseeede castle.
ארוחת הבוקר היתה כמובן מצוינת ובדרכנו חזרה נתקלנו בזוג אירים שעמד להתחתן באותו יום באותה טירה. בעלי ואני באותו רגע סיכמנו שאם אי פעם נקים אולם אירועים, זה יהיה בצורת טירה...
כנראה שהיה משהו באוויר באותו יום כי בדרך נתקלנו באוטו חתן – כלה ובכיוון אחר ראינו אנשים בדרכם לכנסייה לבושים לחתונה..

באותו יום תכננו לעשות חלק קטן מטבעת קרי מאחר שעשינו את טבעת דינגל והבנו שטבעת קרי דיי דומה לה, החלטנו לוותר על כל הסיבוב הארוך (180 ק"מ!) ולעשות רק את החלק המעניין ביותר...
אז התחלנו בנסיעה לקילארני. זו עיירה גדולה שרואים שהיא מתויירת מאוד. המון חנויות מזכרות, מסעדות ועוד. שוטטנו לנו קצת ברחובותיה ואז המשכנו לעבר טירת Ross הנמצאת סמוך לעיר. בדרך פגשנו אייל, ליד השלט שמורה שיש איילים באזור...
כשהגענו לטירה, הסתבר שהיא מלאה בתיירים והסיורים הקרובים מלאים. אז נרשמנו מהר לסיור הכי קרוב ולמודי ניסיון נסענו ל-בית מאקרוס להרשם לסיור. גם שם נרשמנו והחלטנו לנצל את הזמן ובמקום להסתובב שוב בחנות מזכרות של המקום לנסוע למפלי טורק. הגענו לשביל שמוביל למפל, נדהמנו! כמה יופי! הדרך למפל עוברת ביער סבוך מלא ירוק כשברקע שומעים את פכפוך המים... המפל גדול מאוד ומרשים ובכלל, כל האזור ההוא היה מדהים וציורי. שוטטנו והלכנו קצת ביער. טיפסנו גם ב-200 מדרגות (ככה זה הרגיש, לא ספרתי...) לתצפית מהממת על כל העמק.
מומלץ בחום ללכת לטייל באזור. ישנם 3 רמות של סוגי מסלולי הליכה (קצר/בינוני וארוך). לא עולה כסף וזה מאוד קרוב לבית מאקרוס ולטירת רוס.
חזרנו לטירה לסיור של 50 דקות. הטירה היתה נחמדה, היא לא מרוהטת כמעט כך שלא חידשו לנו יותר מידי (טוב, זו היתה הטירה ה-13 שלנו...). היא נמצאת על שפת נהר שיוצאים משם לשייט באזור. התחיל לרדת גשם אז ויתרנו על השיט אך בדיוק פגשנו אירי שהכרנו באיי אראן. הוא טייל עם אשתו ומשפחתה ושמח מאוד לראות אותנו וכך פטפטנו לנו להנאתנו למרגלות הטירה. האירים האלה פשוט נחמדים!
מטירת רוס חזרנו לבית מאקרוס – בית אחוזה עשיר מאוד ומרוהט. מסתבר שאיזו מלכה היתה שם פעם בביקור כך שהכל היה מאוד מפואר. עזבנו בצער את אזור קילרני במטרה להתקרב לאזור טירת בלארני שאותה רצינו לתור למחרת (דרום אירלנד).
באיזשהו שלב בנסיעה, נהיה מאוחר והיינו עייפים אז החלטנו ללון בעיירה הכי קרובה. כנראה שהצלחנו למצוא את העיירה הכי שכוחת אל כי זאת היתה ההרגשה כשהגענו ל-Coachford. זו עיירה פצפונת בה היה מקום לינה רק מעל הפאב המקומי (כמובן...). כנראה שהשמועה עברה מפה לאוזן כי כשהלכנו ברחובות לראות אם יש שם משהו, כולם כבר ידעו איפה אנחנו מתאכסנים... עכשיו בדיעבד אני יכולה לומר שאפשר לזרום עם עניין הלינה אך אם אתם מעוניינים שיהיו קצת חיים בעיירה לכו לעיירות שקרובות לאתרי תיירות.

IMG_8699.JPG הם דוברי גאלית שם 11.4.14
קמנו בבוקר רעננים לארוחת בוקר בפאב. דבר כזה עוד לא חווינו: ארוחת בוקר לאור נרות (כי הפאב חשוך) כאשר יש שלטי גינס על הקירות מסביב... שתינו מיץ תפוזים בכוסות בירה. היה מאוד משעשע...
נסענו לטירת בלארני שכמו כל אתר תיירות ביומיים האחרונים היה מפוצץ בתיירות (אזור קילארני והדרום מאוד מתוירים). הגענו למקום והתפעלנו מהגנים, מלא ירוק, עצים צבעוניים, פרחים בכל מקום! פשוט יפה.. הגנים מאוד גדולים אפשר להסתובב שם הרבה זמן. ישנם גם מערות קטנות מתחת לטירה וחומה שאפשר ללכת עליה.
הטירה עצמה היא טירה חרבה, אך מה שמיוחד בה הוא שישנה אמונה שמי שמנשק אבן מסוימת בקומה האחרונה של הטירה זוכה ל"מתת לשון" כלומר לשנינות ויכולת שכנוע טובה. השלטים במקום מספרים שצ'רציל היה בטירה ונישק את האבן ואז לא פלא שהתפרסם בזכות נאומיו... (כן, ברור שנישקתי את האבן!)
התלבטנו אם לעבור בקורק הסמוכה בסוף החלטנו שנקפוץ לשוק האנגלי המפורסם כי גם ככה קורק בדרך ליעד הבא שלנו. אז לא, זה בזבוז זמן לעצור בקורק. עברנו באינפורמיישן ואין משהו מיוחד לעשות שם וגם השוק האנגלי לא מעניין במיוחד (פשוט שוק מקורה). כמה דקות נסיעה מקורק היתה מידלטון – בה היתה מבשלה של ג'יימסון. התלבטנו אם לנסוע למידלטון או פשוט ללכת לגינס בדבלין ובסוף החלטנו ללכת על המבשלה של ג'יימסון משום ששמענו שגינס זה רק מחסן ולא מבשלה וזה מקום מאוד תיירותי וממוסחר וגם הרבה יותר יקר ממידלטון. אז מה היה? עשו לנו סיור במקום והסבירו לנו איך מייצרים את הוויסקי ומה ההבדל בין וויסקי אירי לוויסקי סקוטי. היה מאוד מעניין ובסוף הסיור נתנו לנו טעימות מסוגי וויסקי שונים כדי שנוכל לחוש בעצמנו את ההבדל ואת הטעם הייחודי של ג'יימסון. בנוסף כל משתתף קיבל לשתות כוס וויסקי (נקי או עם למון ליים). מה אני אגיד לכם? יצאתי מאוד שמחה מהמקום הזה...
ישנה שם גם אחלה מסעדה עם מבחר יחסית מגוון. בקיצור, מומלץ!
משם נסענו לעיירה קילקני. מצאנו B&B סמוך למרכז העיר (Bregagh) והלכנו לחפש מקום לאכול בו עם מוזיקה אירית. אז מצאנו במקרה, מקום שמסתבר שהוא מפורסם וידוע: Kyteler's Inn קרוי על שם מכשפה מהמאה ה-14 שגרה שם. המקום נראה מכושף ועתיק, ממש יפה שם. כמובטח, הופיעו במקום להקה בשירים אירים מסורתיים. 12.4.14
למחרת טיילנו בטירת קילקני. הטירה ענקית מאוד ויפה גם מבפנים. ישנה בטירה גלריה ארוכה עם דיוקנאות.
לאחר מכן נסענו לטייל במחוז וויקלו. התחלנו ב- Glendalough: יש שם מנזר עתיק מאוד, שרידי קתדרלה, בית קברות וצריך עגול שהכניסה אליו מאוד גבוהה כדי למנוע פורצים (נכנסו אליו עם סולם). ישנו מסלול קצר באזור (1.5 ק"מ בערך). מאוד יפה והכניסה חופשית.
IMG_8873.JPG משם המשכנו למפל הכי גבוה באירלנד: מפל פאוורסקורט (נופל מגובה של 130 מ'). המפל זורם בעוצמה גבוהה ונמצא על שטח פרטי – כך שבכניסה ייגבו מכם 5 יורו לאדם. באופן כללי הדרך לשם מאוד יפה ועוברת בנופים ציוריים. מומלץ מאוד.

סיימנו בגני פאוורסקוט – הדרך אליהם מלווה במגרשי גולף הכה פופולאריים באירלנד (טוב, יש להם המון משטחי דשא...). הכניסה אליהם היא דרך בית אחוזה שהפכו אותו למרכז קניות. הגנים הם גנים מלאכותיים יפים. הכניסה יקרה ושימו לב לשעה, מכניסים פנימה רק עד 17:00. ישנו באותו לילה בפאתי דבלין כי למחרת היינו צריכים להחזיר את הרכב השכור. 13-15.14
את היומיים וחצי האחרונים שלנו בילינו בעיר הגדולה דבלין. אני מציינת עיר גדולה, כי לאחר כל הכפרים והעיירות שהיינו בהם, דבלין היתה נראית מאוד גדולה ושונה במנטליות שלה בעיקר מהמערב והצפון של אירלנד.
בגלל שיומיים וחצי נחשב להרבה בדבלין, אני חושבת שעשינו את רוב האטרקציות בעיר...
חשוב לציין שרוב האטרקציות נמצאות במרכז העיר ובמרחק הליכה כאשר נהר הליפי משמש כנקודת ציון: מצפון/מדרום לליפי. רוב האטרקציות נמצאות מדרום לנהר.
מצפון לנהר הליפי:
- רחוב אוקונל: רחוב מרשים ורחב ידיים שלאורכו פסלים ומצבות. במרכזו צריח פלדה ענקי (120 מטר) ובניין הדואר המרכזי שלידו הוא המבנה המרשים ביותר ברחוב.
- בית המכס: מבנה מרשים מאוד המשמש כיום למשרדי הממשלה.
- מוזיאון הלפרקונים: לא נכנסנו אך אם יש לכם ילדים המקום יכול מאוד להתאים: כולל אשליות חוויתיות והתנסויות. מדרום לנהר הליפי: - טירת דבלין: מעוצבת מבפנים באופן מפואר. עדיין משתמשים בחלק מהחדרים לאירועים בעלי חשיבות לאומית כגון השבעת הנשיא. אין ריהוט כמעט. אני אישית פחות אהבתי את הטירה לעומת טירות מפוארות אחרות שראינו.
- טריניטי קולג': האוניברסיטה של דבלין. המקום ענק ומלא מבנים יפים. נחמד אפילו רק לשוטט במתחם. ידועה בספריה שלה עם כתבי היד המפורסמים.
- המוזיאון הלאומי וארכיאולוגיה: מצוי במבנה ענק ומפואר. הכניסה היא חינם והמוזיאון מחולק לאגפים שונים הקשורים בהיסטוריה של אירלנד מתקופת האבן ועד למאה ה-20 כולל ממצאיים מקוריים.
- הספריה של צ'סטר: כוללת אוסף ענקי של כתבי יד עתיקים, עותקים של הקוראן, לוחות אבן מבבל, ספרים מהמזרח הרחוק ועוד. כניסה חופשית.
- קתדרלת כרייסטצ'רץ': כנסייה מרשימה ועתיקה שנבנתה במאה ה-13. עדיין פעילה.
- קתדרלת פטריק הקדוש: היא הכנסייה הגדולה באירלנד ומפוארת מאוד. כוללת פארק ומזרקה.
- הבנק של אירלנד: הכניסה אפשרית רק לאולם (השאר מיועד ללקוחות) שהיה מושב בית הלורדים הישן של הפרלמנט האירי. כניסה חופשית.
- רחוב גרפטון: שדרה רחבה המהווה רובע קניות פופלארי בדבלין הכוללת מופעי רחוב שונים. בסוף השדרה מצד אחד ישנו קניון ומצד שני פארק סטיבן הקדוש: הפארק הוא מקום מקסים להרגעות מול הברבורים ששטים להם באגם או סתם להליכה נעימה.
- השוק המקורה: הוא שוק למוצרי יד שניה וכל מיני פריטים מוזרים. נמצא ברחוב South great George's).
- דבליניה: מוזיאון אינטראקטיבי לחווית דבלין של ימי הביניים וחיי הוויקינגים. לא הלכנו כי היה נראה לנו מעט ילדותי.
- טמפל בר: הרחוב הידוע. מומלץ לבילוי לילי. מצריך נסיעה:
- מחסני גינס (היינו במבשלה של ג'יימסון אז ויתרנו על המקום).
- כלא קילמינאם: מתויר מאוד. אפשר להיכנס רק עם סיורים מודרכים. נחמד.
- ליד הכלא נמצא המוזיאון האירי לאומנות מודרנית.
IMG_2036.JPGבית הכלא של דבלין
אחרי הביקור בכפרים השונים ברחבי אירלנד חשבתי שבילוי לילי בדבלין לא יהיה משהו אך לשמחתי טעיתי: היו הופעות חיות בפאבים בטמפל בר והיה שמח עד מאוד כולל אנשים שרוקדים ושרים. שירים אירים מסורתיים כמובן...
את ליל הסדר גם עשינו בדבלין עם הקהילה היהודית. פגשנו שם תיירים יהודים מכל העולם והיה ערב מקסים עם אווירה טובה. לסיכום נהננו מאוד מהטיול: היה שמח מאוד והכרנו אנשים מקסימים מאירלנד. אומנם זו מדינה לא זולה (13,000 ₪ לזוג לשבועים לא כולל טיסה) אך משופעת בנופים יפים: מפלים, הרים, צוקים, ביצות ויערות. רק הדרכים ממקום למקום מהממים! שלא לדבר על הטירות העתיקות והמוזיקה האירית שעושה נעים כ"כ לאוזן וללב...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של shiraberry?

הפוסט הבא ›
סופש קצר בפאפוס בדצמבר
סופ"ש קצר בפאפוס בדצמבר
מתוך הבלוג של shiraberry
07-01-2019
יומן מסע: שבועיים באירלנד (אפקיל 2014) - חלק שני
מתוך הבלוג של shiraberry
21-04-2014
לכל הפוסטים של shiraberry »