צפוני ומשפחתי: מסלול וחוויות לטיול בצפון איטליה

הטיול בצפון איטליה כולל הרים מושלגים, מפלים משגעים, אגמים תכולים ומפגש עם אנשים מקומיים חביבים. על טיול משפחתי - הטיול של משפחת רז - בין נופיה הקסומים של המדינה. בנוסף לנופים הקסומים הם אכלו את הגלידה הכי טובה, ביקרו בפארק השעשועים הגדול ביותר באיטליה (ה"גארדלנד") וגם נותנים כמה עצות מועילות לטיול מוצלח.
גלי רז
תמונה ראשית עבור: צפוני ומשפחתי: מסלול וחוויות לטיול בצפון איטליה

מילאנו ופינזולו

בתאריך ה - 29/4 יצאנו מהארץ הורים + שתי בנות (7,4) ונחתנו אחר הצהריים בשדה התעופה ברגמו במילאנו. אספנו רכב שכור והתחלנו בנסיעה לעבר פינזולו (Pinzolo). הגענו לקראת ערב למלון המקסים בונסאי. בעל המלון נתן לנו, בהיותנו האורחים היחידים, את החדר הכי יפה (חדר 104), שהכיל מיטה זוגית ושתי מיטות רגילות לבנות. הצ`ופר הגדול היתה המרפסת היפה עם הנוף עוצר הנשימה להרים המושלגים. המלון הוא בסוף (או בהתחלה, תלוי מאיפה מגיעים) הרחוב ולכן פתוח לנוף פנורמי. אתר בית המלון: www.hotelbonsai.it

הרחוב הראשי של העיירה גדוש בתי מלון לכל אורכו ולמי שיש אומץ יכול לקחת סיכון ולא לעשות הזמנה מראש. כל זה נכון לתקופות ה"מתות". בשיא החורף יש שם אתרי סקי ומעצם העניין המלונות מלאים בקיץ מסיבות ברורות - המקום פשוט יפהפה. כדי לקבל מושג מתי יש ביקוש ומתי שקט יותר, אפשר לבדוק את התעריפים (תעריפים מוזלים לתקופות שקטות). ארוחת הבוקר במלון היתה חביבה: מזנון של סוגי קורנפלקס, לחמניות, יוגורטים, גבינות ונקניקים, סוגי ריבות ונוטלה, בנוסף לקרואסונים וסופגניות טריות וטעימות מאד. איזה כיף להתחיל כך את הטיול.

שלג במדונה והדרך לואל די ג`נובה

ביום למחרת נסענו ל - Madonna Di Campiglio, מרחק של 15 דקות מהמלון. פשוט נסענו בכביש הראשי, עד שראינו הרבה שלג (הבטחנו לבנות שלג והנה קיימנו את הבטחתינו), עצרנו ברחבה מול הרכבל, טיילנו קצת והשארנו למזכרת איש שלג חמוד. הדרך היתה נהדרת, כל מיני נחלים זורמים לאורך הכביש וההרים המושלגים, שמתגלים מאחורי כל פינה.

המשכנו למסלול ברכב ובמרחק של דקות ספורות מהמלון הגענו לואל די ג`נובה (Val di Genova). בדרך ראינו מפל יפה, ניתן להחנות ולצאת לטיול רגלי ביערות הקרובים, שם מגלים נחלים ומפלים במעבה היער, דבר המעצים את החוויה בייחוד לילדים. המסלולים מסומנים, אך הכיתוב כולו באיטלקית בשילוט הנמצא בתחילת המסלול. צריך פשוט לנסוע לאורך הכביש, לעצור כשמתחשק או להגיע עד הסוף, שם תמצאו שמורת טבע עם מספר אופציות למסלולים.

מולבאנו

ב - 1/5 גילינו שברחבה מול המלון הוקם בלילה שוק, שהתפרש בעצם לאורך כל העיירה. המון דוכנים של כל טוב, מממתקים, פרחים, בגדים, כלי בית ועוד. היה נחמד להסתובב ולספוג קצת אוירה מקומית. משם נסענו למולבאנו (Molveno) כדי לראות את האגם שהיה כמעט ריק, אך עדיין יפה. טיילנו לחופו והמשכנו לארוחת צהרים בעיר (לדעתי המקום לא שווה ביקור מיוחד, אלא רק אם נמצאים בסביבה). הדרך עצמה יפהפיה אך קשה ומפותלת בייחוד לילדים קטנים.

מפל באיטלקית נקרא קסקאדה (Cascata). בדרך, על הכביש הראשי, ראינו אחד מקסים. גילינו מפל, עם מסלול הליכה מעגלי קצר בו תפגשו בגשר שחלקו שקוף וניתן להרגיש כמעט את זרימת המפל (לצערינו אנחנו לא זוכרים את השם אבל יש שילוט על הכביש).

איזור סירמיונה

עזבנו את המלון ב - 2/5 ונסענו לעבר הנקודה הבאה: סירמיונה (Sirmione). בדרך עברנו דרך אגם טנו בעל צבע שקשה לתאר במילים. עשינו את המסלול סביב האגם והיה פשוט נהדר. המסלול אורך כשעה בקצב סביר לילדים ובדרך רואים פרפרים, חיפושיות, פרחים - הטבע במיטבו. אסור כמובן לשכוח את הדגים באגם, שרואים בצורה מדהימה בשל המים הצלולים. הבנות מאוד נהנו להאכיל את הדגים בפירורי לחם וגם הדגים נראו מרוצים. משם המשכנו למפל ורונה שהוא אמנם לא גדול, אך מרשים בעוצמתו ובתוואי שחצב בהר. מידע על המפל והאיזור באתר: www.cascata-varone.com

אטרקציות נוספות לילדים באיזור סירמיורנה:

כפר הנופש גארדה ויליג`

המשכנו בנסיעה דרך הכביש שעובר מצפון לאגם גארדה. זו הדרך היותר ארוכה כי מדרום לאגם עוברת האוטוסטרדה. בחרנו בדרך זו כי רצינו להתרשם מהנוף המקסים ומהעיירות בדרך. עמדנו בפקקים עם כל הפרארי ויתר המכוניות הפתוחות, אבל גם זו היתה חויה. אם לעמוד בפקקים אז לפחות עם כזה נוף.

הגענו לגארדה ויליג`, שהוא כפר נופש מקסים. הזמנו בונגלו רגיל ושודרגנו לגדול יותר. המקום היה כמעט נטוש ואני מניחה שבקיץ הדברים נראים קצת אחרת. יש בריכה, מיני גולף ומגרש משחקים לילדים וגם מכולת חביבה, שכל בוקר מביאה לחמניות ובגטים טריים. על שפת האגם נמצאת מסעדה טובה והכל במרחק הליכה.

צריך לקחת בחשבון שצריך לצייד את המטבח בתבלינים, שמן, סבון כלים וכדומה וגם לקחת בחשבון שמקבלים מגבות בהתחלה, בלי החלפה במהלך השהות. ניתן לכבס ביד (יש מתלה כביסה) או להשתמש במכונת הכביסה שיש במקום (בתשלום כמובן). כדאי להביא מגבת לבריכה או לחןף מהבית. ביקשנו וגם קיבלנו מפתח לקרוואן ולבונגלו הרגיל, בדקנו ולדעתינו הקרוואן מספיק למשפחה - חבל לשלם יותר (אמנם אין טלויזיה, אבל גם ככה הכל באיטלקית). אתר המקום: www.gardavillage.it

אנחנו ב - 3/5 בסוף השבוע, יש יום מקסים ולכן אנחנו וכל האיטלקים במחוז נוסעים לפארק סיגורטה, נסיעה של כ - 20 דקות מסירמיונה. מצאנו חניה באזור המרכז המסחרי ונכנסנו לפארק. ניתן להשכיר קרונית או פשוט להסתובב ברגל לצד מדשאות ומרחבים גדולים ויפים, העברנו כמה שעות בכיף. אתר הפארק: www.sigurta.it

בערב נסענו למרכז העתיק של סימיורנה, אכלנו את הגלידה הכי טובה שטעמנו עד כה (מצאו את השלט עליו כתוב שהגלידריה נוסדה בשנת 1948). במיוחד מומלצים טעמי הפיסטוק והטירמיסו וגם הקצפת מאד מוצלחת. המבצר בכניסה מקסים וגם הטיול בסימטאות, ובכלל כל הרעיון של ים כמעט מכל כיוון אפשרי, הופך את המקום למיוחד.

ונציה ומורנו

יום למחרת נסענו כשעה וחצי לונציה, חנינו בחניון הכי קרוב שאפשר (24 יורו ליום) כי העדפנו לא להיסחב עם הבנות באוטובוסים. כדאי לקחת מפה לפני שנכנסים לעיר, כי אם עוקבים אחרי השלטים לכיכר סן מרקו, עושים כנראה את המסלול הכי ארוך דרך כל החנויות. הגענו לכיכר הגדולה והבנות האכילו יונים מהיד. צריך להשגיח כי יש הרבה יונים וזה יכול להדמות לסרט של היצ`קוק.

משם לקחנו אוטובוס צף למורנו. כשמגיעים למורנו צריך ללכת עם כולם למקום שבו מדגימים את עבודת ניפוח הזכוכית, כי זמני ההדגמה הם על פי הגעת האנשים לאי. כל ההדגמה היא כ - 5 דקות אבל מותירה את האנשים פעורי פה לנוכח הכישרון והמיומנות של המדגים. מומלץ ביותר. אחר כך אפשר להיכנס לחנות ולהתרשם מיצירות האומנות היפהפיות והיקרות לחריד. משם חזרנו עם האוטובוס לתחנה המרכזית ונסענו חזרה.

גארדלנד והביתה

עבר סוף השבוע, הגיע יום שני ואנחנו בגארדלנד - היה נהדר! לא היו הרבה אנשים והרבה מהמתקנים עשינו פעמיים. לשמחתינו קפצנו מדרגה ברמת המתקנים עם הבנות ולכן לא הסתפקנו רק במתקנים לפעוטות. היו יחסית הרבה מתקנים שמתאימים לגיל הביניים והבנות פשוט יצאו מגדרן. היינו משעה 11 בבוקר, עד הסגירה בשעה 18 וחוץ מהפסקת אוכל של 10 דקות פשוט עברנו ממתקן למתקן.

בנוסף למתקנים, ראינו שתי הופעות - החלקה על הקרח וקרב אבירים, שתי ההופעות היו נחמדות מאוד. הפארק מאוד מגוון ומתאים לכל הגילאים וזה בהחלט היה מהימים היותר מוצלחים בטיול. הפארק ממוקם כ - 20 דקות מסירמיונה אבל הניווט היה לא פשוט, כי השילוט לא היה ברור ושינו את הכבישים, מה שגרם למכשיר הניווט להתבלבל. כדאי להצטייד בהסברים מהמלון. אתר הגארדלנד: www.gardaland.it

את יום שלישי ורביעי, הימים האחרונים, העברנו באופן רגוע. ביום שלישי שהינו בבריכה ובגן השעשועים בגרדה ויליג`. גם זה צריך לפעמים. אחר הצהריים עשינו טיול נוסף בסירמיורנה העתיקה וביום רביעי התארגנות, נסיעה לשדה התעופה וחזרה הביתה.

הערות כלליות לטיול מוצלח

• הכי נח להסתובב תמיד עם בקבוק מים מינרלים, כריכם וחטיפים וכך לא תלויים בשעות פתיחה של מסעדות. יש לקחת בחשבון שבמקומות מתויירים יקר לאכול.
• GPS מאוד מקל על ההתמצאות בכבישים ומוצא אתרים ומסעדות בקלות. בכל מקרה יש לקחת גם מפה של האיזור כגיבוי.
• גם במקומות מאוד מתויירים, קשה למצוא מישהו שמדבר אנגלית. לדוברי גרמנית וצרפתית יהיה קל יותר אבל לאיטלקים יש הרבה נכונות לעזור.
• בכל מקום כמעט יש לשלם על חניה. יש שילוט שמצביע על המקום עם המכשיר שמנפיק את הפיתקית.
• יש להצטייד במטבעות של יורו וחצי יורו עבור חניות, שירותים וכדומה.
• כדאי לתכנן את המסלול על פי מזג האויר ולא להגיע למקומות כמו הגארדלנד בסוף שבוע.
• בנסיעה עם ילדים קטנים כדאי לא לתכנן נסיעות ארוכות בהרים.
• האיטלקים נוסעים כמו משוגעים, חוצים קו הפרדה, לא עוצרים בעצור ולא שומרים על מהירות מותרת, צריך להיות סבלניים וזהירים.

לסיכום - בכל הטיול שלנו נתקלנו במעט מאוד תיירים, לא היה עמוס ומחירי הלינה היו בהתאם. היה מהנה ומלא חוויות. נהנינו מאוכל טוב, אנשים נחמדים ונוף משגע ומחכים כבר לטיול הבא.