נחיתה רכה

משפחת שפירא מגיעה למקסיקו סיטי. מה קורה לה שם, היכן מבלה ומטיילת, על כל ועוד תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.
shapira family
תמונה ראשית עבור: נחיתה רכה

הקדמה

לטיסה למכסיקו היה ריח נעים של ציפייה. מעין הרפתקה חדשה, מקום חדש. בתוך זה מתגנבת הידיעה שהחזרה הביתה מתקרבת. צריך כבר להזמין כרטיסי טיסה ובאוגוסט ננחת לאחרונה בנמל בן גוריון, היישר לאובך הצהוב של תל אביב באוגוסט, לירוק המאובק של יער בן שמן בקיץ, לקוצים היבשים על הגבעות שלפני העיר מודיעין, לביתנו ברעות, למשפחה, לחברים... מדהים כמה אנו קשורים למראות, לריחות, של הארץ הקטנה שלנו.

מקסיקו סיטי

בסופת ברקים שירדו והוארקו אל הקרקע, הנמיך המטוס לעבר שדה רוחש פעילות. נחתנו במקסיקו סיטי. את משפחת נגר מצאה אורית בפורום של אתר למטייל. משפחה חמה המארחת ישראלים, כך נכתב. זה תשעה חודשים שאנו מטיילים כמוצ`ילרים וכמה שהדבר נפלא, חשבנו שיהייה נחמד להיזכר מהו בית. את הלילה הראשון במכסיקו עשינו בביתם היפה של משפחת נגר. קיבלנו חדר ענק, מיטות ענקיות וסדינים עם ריח נפלא של בית. נרדמנו כמעט מיד. משפחת נגר, אדי ומיראי וששת ילדיהם, הבכור בן שמונה, קיבלו אותנו בחום ואהבה. קמנו לבוקר יום שישי וקיבלנו בשמחה את הזמנתם לעשות עימם את השבת. משפחה חרדית, מכניסת אורחים ומרתקת. בבית משפחת נגר למדנו על כוחה של יהדות, על קהילה יהודית בארץ זרה, על השבת, על הכנסת אורחים ו...אוכל יהודי חלבי לצד טורטיה מכסיקנית. תודה על החלות מאפה בית ותודה על חוויה נפלאה. כן, גם חומוס וטחינה היו שם...

מטיילים בעיר

היה זה יום ראשון. נפרדנו בבוקר ממשפחת נגר המקסימה ועברנו למלון קטן ונחמד במרכז העיר ליד כיכר סוקלו. שתי מיטות קינג סייז בחדר גדול ונקי הספיקו לכולנו ומכיוון שהמחיר נגזר לפי מיטה יכולנו לישון בעשרים דולר לכולנו ממש במרכז העיר.
Hotel Juarez 5 de mayo no.17 tel: 55126929.

הנחנו את המוצ`ילות ויצאנו מיד אל הכיכר. מאות אנשים עמדו ופרשו ידיים לעבר שמש הצהריים. שורות שורות המתינו לטכס מעידן המאיה בו נטבלו בעשן הקטורת ובורכו בלחשים וברכות כדי לקדם את היום המיוחד הזה. מוזיאון יפה חושף חורבות עיר עתיקה לצד הכנסיה הגדולה שבכיכר. נדבכים של היסטוריה זרה לנו בין דוכנים של טורטיה, מיצים טריים, מנגו מקולף כפרח, הרבה חריף... התאהבנו באוכל בו ברגע.

התנועה בעיר צפופה מאוד. לכן, למרות שאנחנו אוהבים את הנסיעה באוטובוסים הקטנים ברחבי העיר, כדי לחצות אותה השתמשנו במטרו. קל ונוח.

ירדנו לתחנה הקרובה ותוך זמן קצר כבר היינו בפתחו של המוזיאון האנטרופולוגי. הפעם אנו מקדימים ואומרים, אל תחמיצו. מוזיאון מדהים, אוסף ענק של ממצאים מתקופת המאיה שהחלה שלושת אלפים שנה לפני הספירה וחדלה לקראת סוף האלף הראשון לספירה. אחריה האצטקים שפלשו מצפון וירשו את הארץ ועד לספרדים שבזזו אותה בשם הכתר והכנסיה. הכיתוב לצד הממצאים הינו בספרדית בלבד אך בכניסות לחללים השונים ישנו הסבר תמציתי גם באנגלית. ישבנו וקראנו ופתחנו את הסיכומים בעברית שהדפסנו מאתר למטייל ולמדנו. יום מאלף וחשוב מאין כמותו לדברים שנראה בהמשך.

כבר למחרת יצאנו למקדש השמש והירח, טאוטיאוקאן. שילוב של מטרו ואוטובוס מקומי ואנו בפיתחו של המתחם הענק. שונה מאתרי האינקה אשר בפרו ובכל זאת לא מעט קווי דמיון. האתר נשמר היטב. אל תוותרו על המוזיאון הקטן שלצד פרמידת השמש וכמובן, טפסו על הפירמידות ותזכו למבט אחר על העיר העתיקה הזו. עם מעט דמיון וידע ניתן לראות את החיים למטה ואת הטקסים למעלה. כן, גם לא מעט קורבנות אדם גילו כאן אבל צריך לנסות ולראות את הדברים דרך עיניהם לפני שאנו מכתימים את התרבות הזו.

לצד בני המאיה, שלא כבני האינקה, היה גם אל הכתב. היתה זו שפת סימנים אשר חלקים ממנה עדיין סתומים לחוקרים. לעומת זאת ידועה שיטת הספירה שלהם, הם עצמם תיעדו את מפעלי הבניה שלהם, וידוע שהיה ברשותם ידע רב בתחום האסטרונומיה והמתמטיקה. מעניין מה היינו מגלים אילו הנחנו ליבשת זו להמשיך לחיות את חייה.

למחרת יצאנו את העיר. לא שחסר מה לעשות בעיר הזו אלא שבאנטיגואה אשר בגואטמלה מתחיל בעוד שבועיים פסטיבל שנתי גדול ואנו בוחרים להיות בו. מכיוון שלא נותר לנו זמן רב להגיע אליו אנו מוותרים גם על חופי הפסיפיק, אקפולקו ופורטו אסקונדידו וממשיכים לווחקה. רגע לפני אנו מחליטים לקפוץ לעיר הכסף, טסקו, ומוצאים מקום לינה נחמד, מערת נטיפים מדהימה ועיר נעימה.

בכתבה הבאה על טסקו ווחקה וסאן קריסטובל.

הזמנת חופשה למקסיקו סיטי

הזמנת מלון השוואה בין מאות אתרים ברחבי העולם הזמנת טיסה כל האתרים המובילים במקום אחד ביטוח נסיעות דרך למטייל יוצאים לחו"ל בראש שקט