ניו זילנד - התארגנות

ממבט ראשון אוקלנד מזכירה לנו את סן פרנסיסקו. יפה, תוססת, מלאת חיים. עולם המושגים שלנו נדרש לעדכון קטן וזה יקח עוד מספר ימים לעבור מרופי או באט לדולר ניו זילנדי. כרגע אוקלנד בשבילנו היא מקום לסידורים. צריך לקנות camper ולצאת לדרך.
shapira family
תמונה ראשית עבור: ניו זילנד - התארגנות
© אביטל ישראל

בחזרה למערב

ממבט ראשון אוקלנד מזכירה לנו את סן פרנסיסקו. יפה, תוססת, מלאת חיים. בנייניה, חדשים ומשומרים כאחד, מקרינים את אווירת העיר הנעימה הזו. עם זאת, משהו לוחץ עלינו כאן, מוכר וקשה כאחד, העולם המערבי. אתה מרים יד לאוטובוס והוא לא עוצר לך כי זו לא התחנה. אתה מבקש לרדת במקום מסוים והנהג באדיבות רבה עוצר לך מאתיים מטר משם ומורה על המקום. שם לצערנו אין תחנה... חזרנו למערב, אדיב ונחמד ככל שיהיה. יש כללים וחוק שהמציאו בני אדם כדי שיוכלו לשמור עליהם. פעם חשבנו שלא יתכן בלעדיהם ואילו היום אחרי כמה חודשים במזרח, הדברים לפעמים נראים נוקשים ומיותרים.

דבר נוסף השתנה. בהודו היינו עשירים. אומנם חשבנו ברופי והוצאנו במידה אבל צלחת דאל-באט גדולה עלתה שני שקלים והספיקה לשניים וחדר ללילה לכולנו עלה 20 שקלים בממוצע והכסף פשוט לא נגמר. כאן אנו מביטים המומים בתגי המחיר בחנויות ובמסעדות. זוג ישראלים חולפים אותנו ואנו רואים אותם מצביעים על החלון ואומרים "מה זה זול כאן". עולם המושגים שלנו נדרש לעדכון קטן וזה יקח עוד מספר ימים לעבור מרופי או באט לדולר ניו זילנדי.

אוקלנד בשבילנו כרגע היא מקום לסידורים. צריך לקנות camper ולצאת לדרך. השהיה במלון מעיקה עלינו ומועדון הקריוקי הנמצא ממש מעל החדר שלנו לא עוזר לנו להתגבר על הג`ט לג. לעומת זאת, הילדות חונקות באהבה את המקדונלדס ואם לא נזדרז לקנות את הרכב יתווספו לנו 102 כלבים דלמטים למסע... חוקי המשחק מוכרים והן מרגישות נוח להיפרד מאיתנו. אנחנו למסעדה בצידו האחד של הרחוב והן כמובן למקדונלדס מהעבר בשני.  הימים גשומים אך רק כדי לחזור ולהתנקות ולחשוף שמיים כחולים ושמש נעימה ולהזכיר לנו שצפויים לנו כאן ימים יפים ומרתקים.

קונים רכב

אוקלנד הרבה יותר יפה ומושכת אחרי שאתם בעלי רכב ומוכנים לצאת לדרך. שלב החיפושים מתיש נפשית. תחילה צריך להחליט מה לחפש. ניתן לקנות רכב פרטי די בקלות, להצטייד באוהל ולצאת לדרך. הלינה באוהל או באכסניות. אנחנו החלטנו שאחרי כמעט חצי שנה בדרכים, מגיע לנו מקום קבוע עם מיטה קבועה וארון במקום תרמיל. חיפשנו camper קטן.

לוח המודעות באכסניית ACB הגדולה הוא התחלה טובה. אם אתם כבר שם עברו באכסניות הנוספות הממוקמות באזור וחפשו גם שם. תיירים המוכרים את רכבם יחנו ברחובות הסמוכים. ניתן גם לקנות דרך מודעות העיתונים, אך אנו מצאנו שהדבר קשה הרבה יותר. אתה מתקשר, אבל דרך המודעה או הטלפון לא רואים את הרכב ואנו מדברים על מכוניות זולות וישנות.

שווקי הרכב בסוף השבוע- המצאה גאונית. מדוע לא ניתן לקנות כך רכב בארץ. בעל הרכב משלם עבור היתר להציב את מכוניתו בפארק והקונים מסתובבים בשוק הגדול, ללא מתווכים, ומחפשים. מצאתם, שלמו במקום עבור בדיקת רכב, מלאו את טפסי העברת הבעלות וסעו לשלום. רכבים פרטיים וזולים יש למכביר. לעומת זאת קמפרים יש מעט, מהם בודדים במצב סביר וכשאתם מדברים על ארבע מיטות מסתבר שהאפשרויות זעירות עוד יותר.
השכימו וצאו מוקדם בבוקר. השוק נפתח רשמית ב-09:00 אך אז העסקאות כבר סגורות.

שוק יום שבת הוא שוק קטן הנמצא בין תחנת הרכבת לתחנת האוטובוסים. מרחק הליכה קצר מהאכסניות המרכזיות. שוק Ellerslie Racecourse רחוק יותר אך גדול ומבטיח יותר.

ניתן לקבל את רשימת השווקים בתחנת המידע בעיר כולל דף הנחיות לקניה. מצאנו רכב נחמד בשוק יום שישי אך לא היינו זריזים דיינו והראשון זכה. השאר היו לא סבירים במראה ובמחיר. די מיואשים פנינו לאפשרות השנייה והחלטנו שכדאי להרחיב גם עליה.

שיטת buy backs
חברות ההשכרה הגדולות עובדות בשיטה זו כדי להיפטר מהמלאי הישן. העונה הבוערת עתה ולא הצלחנו למצוא רכב הנמכר בשיטה זו למעט בחברה הגדולה ביותר לקרוואנים, MAUI. נפגשנו עם ג`ון קיר, סוכן המכירות של החברה. אם יש לכם סכום כסף גדול להפקיד לתקופת שהותכם, תקבלו שם תמורה נאה וזולה הרבה יותר מהשכרה. קמפר ענק על משאית מרצדס בן ארבע שנים לכל היותר, מצוייד בהכל- שירותים, מקלחת, מקרר, מיקרו וגז, ארבע מיטות ענק ומה לא, יעלה לכם 2000 דולר ניו זילנדי לחודש (כ- 1000 usa$) כלומר, כ- 33 דולר אמריקאי ליום. אותו רכב מאותה חברה יעלה לכם 110 דולר אמריקאי ליום בהשכרה. הון עתק לכל הדעות אך בימים אלו לא ניתן כלל למצוא רכב כזה להשכרה. הכל תפוס ופארקי הקרוואנים מלאים בהם.

אין כאן תרמית (זוהי ניו זילנד) . השיטה עובדת באופן הבא. חברת MAUI רוצה להיפטר מהמלאי ה"ישן". היא תמכור את הרכב תמורת 42 אלף דולר, מחיר הגבוה במקצת ממחיר השוק. היא מתחייבת לקנות מחדש את הרכב תמורת ירידה של 2000 דולר לחודש במחירו. אם יצאתם לשלושה חודשים, יוחזרו לכם רק 36 אלף דולר מה שמעודד אתכם למכור את הקמפר בשוק החופשי ולקבל תמורה גבוהה יותר. החברה מקווה שתצליחו למכור כי באופן הזה היא נפטרה מהמלאי במחיר גבוה. אתם מבחינתכם רגועים בשל שיטת הקנייה בחזרה.

עמדנו בהשתאות מול הרכב הגדול וידענו שהוא לא מתאים לנו כרגע. הרגשנו שנזדקן בעשרים שנה נוספות ברכב המפואר הזה אך למי שזה מתאים התמורה בהחלט נאה. להלן הפרטים של john keir סוכן המכירות: Muei direct 520 great south road 0800377474 . חזרנו לאכסניה ובאחד הרחובות המתין לנו רכב חלומותינו. טויוטה קטנה ילידת 1981 עם גג מתרומם. הילדות הרגישו בה מיד כמו בבית ואהבו אותה הרבה יותר מהקרוואן הענק שזה עתה יצאנו ממנו.

עם בוקר יצאנו עם המוכר שלנו, זוג אנגלי עם ילד, לשוק יום ראשון שם השלמנו את הבדיקה והקניה. מאוחר יותר מצאנו מאחורי מיכל המים זוג שקיות של מפות האי הדרומי והצפוני. על השקיות היה רשום בעברית "דרום" ו"צפון". אנו מצרפים את תמונת הרכב כך שמי שמזהה את רכבו מוזמן לכתוב לנו ולספר לנו היכן הג`ק...(סתם)

אוקלנד על קצה המזלג

אוקלנד משתרעת על שטח ענק אך אנו מצאנו עצמנו משוטטים בסידורים וחיפושים הלוך וחזור באזור Queen st.  התיירות כאן כל כך משומנת שפשוט אין טעם להלאות אתכם בפרטים. צריך לסנן בין מאות העלונים את שמתאים לכם. מרכז המידע ב- Queen st 287 מאורגן לענות על כל שאלה. נסו אותו. ניתן לבצע דרכו גם הזמנות. גם תחנת המידע באכסניית ACB מצויינת.

אנו קנינו את ה- Auckland Super Pass המאפשר כניסה לארבע אטרקציות וביקור נוסף באחת מהן פעם נוספת. ביקרנו ב- Sky city tower וזכינו למראה פנורמי של העיר. העולם התת ימי, Kelly tarltons , שווה ביקור על זני הדגים הרבים העוברים מעל ראשך ועשרות הפינגווינים היפים.

השייט במפרץ היה בסדר וכמוהו גם האי הוולקני -Volcanic island אך אנחנו יודעים שהאטרקציות האמיתיות ממתינות לנו אי שם בדרום.

האטרקציה הרביעית הכלולה בכרטיס המשולב היתה נהדרת. ה- Rainbows end הוא לונה פארק נחמד בדרומה של העיר. לשם נחזור בעוד שלושה חודשים. תחילה היו קצת חששות מכל המתקנים ואני "נאלצתי" לחזור על רכבת ההרים ארבע פעמים עבור כל המשפחה.

בצהרים יצאנו אורית ואני לחניה, לנמנם קצת בקמפר וכשחזרנו, מצאנו את הבנות בקרב סירות מתנגשות. כנראה שלא ניתן להישאר אדיש להמצאות הניו זילנדיות בכל מה שקשור לספורט אתגרי וריגושים. סיימנו בזכייה בבובת טיגר גדולה בדוכן זריקת הכדורים וכנראה שנאלץ לקנות קמפר גדול יותר כדי למצא לה מקום...

עוד מקום להעביר בו ערב הוא ה- Imax עם סרטי תלת מימד. הבניין מעוצב נפלא. מצוידים בקמפר שלנו עזבנו את אוקלנד להוטים ללילה ראשון בקמפינג.

החודש נפרדה מדינת ישראל וחייל האוויר מהדקוטה האגדית. גם אנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולהיפרד ממנה ושולחים תמונה של דקוטה ניו זילנדית שיצאה לגימלאות.

להתראות בכתבה הבאה בדרכנו אל האי הדרומי.