צרפת, בלגיה והולנד - טיול קראוונים משפחתי

טיול קראוונים הוא דרך מצויינת להתנייד בין המדינות השונות באירופה ואף הזדמנות לגיבוש משפחתי. בדרך אפשר לעצור בכל הפארקים ובאטרקציות המעניינות ולישון בקמפינגים, שכמותם יש לא מעט, לצידי הדרכים.
סוני
תמונה ראשית עבור: צרפת, בלגיה והולנד - טיול קראוונים משפחתי
© Depositphotos/Encrier

מבקרים ביורודיסני ובפריז

יצאנו זוג + 2 ילדים בגילאי 8 ו - 12 לטיול קרוואן בצרפת, בלגיה והולנד. שכרנו את הקרוואן דרך חברה בארץ. הזמנו כרטיסי טיסה לקלן שבגרמניה, דרך האינטרנט מחברת Tuifly, חברה מצויינת כרטיסים מאוד זולים (רצוי להזמין חודשיים מראש. המחיר עולה ככל שמתקרב תאריך היעד). יצאנו ממולהיים, שליד דיסלדורף גרמניה, בשעה 11:00 ישירות מחברת ההשכרה (התקשרנו יום קודם וביקשנו לקבל את הקרוואן מוקדם ככל האפשר). נסענו דרך בלגיה ועשינו עצירה ב - La Roche Ee Ardenne של שעתיים. אחר כך המשכנו בנסיעה עד היורו דיסני שליד פריז. הגענו בשעה 21:00. היורו דיסני כמובן סגור בשעה כזו והכניסה לקמפינג היא דרך הכניסה ליורו דיסני, כך שחנינו בחוץ. זה היה יום מעייף מאוד בשל הנסיעה הארוכה וטיסת הלילה –לקחת בחשבון שני נהגים שיוכלו להתחלף בדרך. הקמפינג שביורו דיסני הוא בעצם חניון של אוטובוסים. יש מבנה של מקלחות ושירותים חינם, אין אפשרות לרוקן שירותים והכניסה והיציאה כמובן רק בשעות פעילות היורו דיסני. המחיר הוא 13 יורו, כולל החניה.

יורודיסני –טיפ חשוב : ללכת נגד כיוון השעון בתוך הפארק  –  זה מקצר את זמן ההמתנה בתורים משמעותית. הדבר היפה ביותר והמהנה ביותר היה התהלוכה בסוף היום. היורודיסני מרשים בעיצובו, אך המתקנים היו מאכזבים קצת ויש יותר חנויות ממתקנים. בערב נסענו לפאריז לקמפינג Paris Est. זהו קמפינג נחמד עם גישה מצוינת לאוטוסטרדה לכיוון בלגיה. החיסרון העיקרי: כשרוצים לחזור לעיר יש לקחת בחשבון שהאוטובוס האחרון שנכנס לתוך הקמפינג הוא בשעה 20:30. אם מאחרים ישנה הליכה של עשרים דקות.

ביום השלישי לטיולנו, בפריז, קנינו כרטיס משולב מטרו+אוטובוס חופשי לכל היום לשלושה אזורים במשרד הקבלה בקמפינג (קצת יותר יקר, אך אין ברירה). היינו בנוטרדם, הלכנו ברגל עד מרכז פומפידו, משם עלינו על המטרו למונמרט. אחר כך עלינו ברכבל (כלול בכרטיס המטרו) ומשם הלכנו ברגל, דרך כיכר האומנים, אל תחנת המטרו העליונה. משם המשכנו לרחבת הלובר, טיילנו רגלית עד שער הניצחון, עברנו דרך שדרות השאנזאליזה, עלינו לשער הניצחון ומשם נסענו במטרו למגדל אייפל. הילדים עלו ברגל למגדל (עד קומה שנייה) ומאוד נהנו. משם חזרנו לקמפינג.

ממשיכים לברוז'

למחרת יציאה מוקדם בבוקר, בסביבות 6:30, לכיוון Mecheln שבבלגיה למוזיאון המדע שנקרא Technopolis (הסיור שם ערך ארבע שעות). משם המשכנו ל - Bruges. החננו בחניון קמפינג יבש עירוני, שנמצא בכביש R30A בכתובת Bargeweg 8310. זוהי חנית אספלט עם חיבור לחשמל. החניה + החשמל 22E ל - 24 שעות בלבד (הכניסה והתשלום נעשים מול מכונה). חניון יומי נמצא ממול, בתשלום נפרד. יתרון נגישות רגלית לעיר. ברוז' היא עיר יפהפיה, מקסימה ותענוג לטייל בה (לא לוותר!).

את היום החמישי התחלנו בארוחת בוקר בברוז', שכללה וופל בלגי (הילדים לא וויתרו...). לאחר מכן המשכנו בנסיעה דרך כביש N57 על הסכרים להאג. בתכנון היינו אמורים לעצור בדלתא אקספו. מכיוון שהגענו קצת באיחור (בגלל הוופל) וויתרנו על האתר. זוהי דרך יפה ומולצת. כדאי לקחת בחשבון שהנסיעה במנהרה ארוכה וכרוכה בתשלום. במודרדם שבהאג (כמו מיני ישראל) היינו שעתיים וחצי. הילדים נהנו מאוד להכניס מטבעות קטנים של עשרה סנט להפעלת המתקנים בנקודות מסוימות (במקום מכשיר לפריטה). האטרקציה הנחמדה ביותר במודרדם היתה מפעל הנעלים ההולנדיות - תמורה 1 יורו קיבלנו נעליים קטנות, שהגיעו על ידי משאית קטנה שיצאה מהמפעל. משם נסענו למגדל היורומסט ברוטרדם (היינו חצי שעה). מקום נחמד מאוד ועם נוף מרהיב. החניה בתשלום במדחן עד השעה 18:00, בצדי הרחוב של היורומסט.

למחרת הגענו לקינדרדיק. החניה במקום היא בתשלום של חמישה-שישה יורו בכניסה לאתר. שכרנו אופניים (היה קשה לאתר אופניים קטנים לילד בן 8). בתחנה מספר 2 ישנה הדגמה בתשלום של תחנת הרוח, לשמחתנו התחנה פעלה והיה מדהים לראות את פעולתה המכנית ואיך חיו בתוכה. כל המשפחה נהנתה מאוד מטיול האופניים הזה (כעירוניים זו היתה הפעם הראשונה שעשינו טיול אופניים כולם ביחד וזה היה מקסים). משם נסענו לפנורמה מאסדך – יש לבקש בכניסה שישמיעו הסבר בעברית - מרהיב ביופיו, מרגש מאוד ונראה ממש אמיתי –אחד משיאי הטיול. חנינו בכיכר Plein בצד הצפון מזרחי של הפנורמה, התשלום במדחן. משם נסענו לפארק המים Duinrell שליד האג ,קנינו כרטיס משולב של שעתיים לפארק המים ופארק השעשועים חופשי. פארק השעשועים נסגר בשעה 17:00 ואחר כך עברנו לעוד שעתיים בפארק המים. מאוד נהננו בשניהם. פארק השעשועים אטרקטיבי מאד וגם יש בו מתחם לילדים קטנים יותר. פארק המים מקורה, המים נעימים והמגלשות והמתקנים שווים מאוד (ברגע שנכנסים לא ניתן לצאת ולהכנס שוב, לכן יש לצאת בזמן).

מטיילים באמסטרדם והסביבה

לאחר מכן, יצאנו לכיוון אמסטרדם, לקמפינג גאספר, הפתוח עד שעה 19:30. הגענו אחרי שעת הקבלה כהרגלנו. יש לצלצל בפעמון בדלת הקבלה ולחכות למושיע. קמפינג נחמד, נקי מאוד ושמור. בבוקר שלמחרת נסענו במטרו למרכז העיר ולכיכר דאם, ביקרנו בבית אנה פרנק (רצוי להזמין כרטיסים באינטרנט) במסגרת סיור של שעה מרגש מאוד ולאחר מכן הלכנו לרייקמיוזיאום (לא עניין את הילדים). משם המשכנו לשוק אלברט (נחמד) ולקמפינג. למחרת ביקרנו בדולפינריום. יש לשים לב להגיע עד שעה 16:00 לחיטורן. מחוץ לעונה בשעה 16:25 כבר אין עם מי לדבר. במקום לשוט בסירה הלכנו ברגל, היה מקסים אך מעייף (עדיף לשוט). ביום זה ישנו בצד הדרך.

הגענו ל - Enkhuizen דרך הסכר הקצר למוזיאון הים הדרומי. חנינו בחניון הרכבת ומשם הפלגנו במעבורת למוזיאון (כלול במחיר הכרטיס ואין דרך אחרת להגיע לשם). ההפלגה היתה נחמדה, המוזיאון קצת פחות (בעונה המוזיאון יותר פעיל ויותר מהנה). משם נסענו ל - Hoorn. טיילנו ברגל בעיר, החנויות היו פתוחות עד מאוחר (מראה נדיר). למחרת ביקרנו בשוק הגבינות באלקמר, שהתגלה כשוק סתמי ולא מעניין. משם המשכנו לאוטרכט מגדל הפעמונים, יש להזמין מקום לסיור במרכז המידע שליד המגדל, היציאה כל שעה עגולה משם. הטיפוס וההסברים היו נחמדים מאוד לילדים והנוף מרהיב. לאחר מכן נסענו לדה אפטלינג ללינה לצד עיירה קטנה.

למחרת הגענו לאפטלינג. לפי דעתי הוא הרבה יותר גדול ואטרקטיבי מהיורו דיסני. רצוי לא להגיע אליו בסוף שבוע וביום שטוף שמש (הינו בשבת והיה עמוס מאוד – מוציא קצת את החשק לעלות למתקנים). משם נסענו לפארק Hoge Veluwe. את הלילה העברנו בשינה בקמפינג Beek and Hei, שנמצא מערבית לפארק, ליד הכניסה. קמפינג זה מומלץ מאד. הוא זול, נקי ונחמד והעלות - 20 יורו. קבלה עד שעה 18:00. לאחר שעת הקבלה יש לצלצל לטלפון 0618885589.

ביום האחרון לטיולנו ירד לנו גשם זלעפות, לכן החלטנו לבטל את השהיה בפארק הואה פלואה, כולל גן הפסלים. קמנו לאיטנו והחלטנו לחזור לגרמניה מוקדם יותר מהמתוכנן. ניקינו את הקרוואן, בעוד הילדים נהנו בקמפינג. למחרת החזרנו את הקרוואן ללא כל בעיות מיוחדות.

טיפים

1. בקמפינגים בהולנד שעות הסגירה הן בין 17:00 ל - 18:00. בעייתי במקצת לעיתים. אם אתם מגיעים לאחר השעות האלו ויש צורך לחפש מישהו שיפתח לכם.
  2. בחודשי הקיץ מתחיל להחשיך בשעה 22:00. קחו זאת בחשבון.
  3. אם מתכננים כביסה בקמפינג יש להגיע בשעות הקבלה כדי לקנות אסימונים. רצוי לקנות אסימון או שניים נוספים למייבש.
  4. רצוי לקחת סל מבד ורצוי שיהיה מתקפל וקבוע בתיק עבור הקניות בסופר (אין שקיות בסופרים).
  5. בהולנד יש המון מצלמות מהירות. שימו לב לא לעבור את המהירות המותרת. אפשר לכוון את ה - GPS שיתריע לפני הגעה למהירות המקסימלית.
  6. מומלץ לתכנן את המסלול מראש, כולל מקומות חניה ודרכי הגעה. היום אפשר לראות הכל ויזואלית ב - Google Earth. חוסך הרבה מאד זמן.

לסיכום: הטיול בקרוואן התאים לנו מאוד. נהננו מהקלות, הגמישות והנוחות שאפשר לנו הקרוואן. הטיול זרם מנקודה לנקודה עם אפשרות לחניה בכל מקום. כמובן שהטיול הבא יהיה באותו סגנון. הוא היה לנו חוויה בלתי רגילה, גיבוש וליכוד משפחתי והזדמנות להכרות מעמיקה יותר.