קרוז לקריביים המזרחים - מרץ 2013 - מדריך מקוצר

תמונה ראשית עבור: קרוז לקריביים המזרחים  - מרץ 2013  -  מדריך מקוצר - תמונת קאבר
קרוז לקריביים - מרץ 2013
אנחנו משפחה 2 + 2 ילדים (בגילאי 11,14) יצאנו במרץ 2013 לקרוז של 7 לילות לקריביים המזרחים. אנסה לפרט קצת מידע מהניסיון החד פעמי שלנו בקרוז. שאני מאמין שיכול להועיל למתכננים יציאה לקרוז.
הזמנת הקרוז
היעד:
משיטוט באתרים השונים התרשמנו כי היעד אינו ממש אקוטי ובכל יעד בקרוז היוצא מפלורידה נהנה. לכן, היעד נקבע בעיקר לאור אילוצי לוחות הזמנים המצומצמים (חופשת פסח).
נקודה אחת למחשבה הם מס' העגינות במהלך השיט – לנו היו 3 עגינות ב 7 לילות – לטעמנו היה עדיף עוד עגינה אחת. כנראה נובע מכך שאנחנו משפחה שבילוי בבריכה או במלון ללא פעילויות חוץ די ממצה עבורנו לאחר יום או מקסימום יומיים. מי שאוהב ונהנה ממנוחה ונופש כמו במלון יסתדר ויהנה אולי אפילו יותר גם רק בשלוש עגינות.
בחירת חברת השייט
מראש החלטנו לבחור באחת מ – 2 החברות העיקריות (קרניבל או רויאל קריבין) כאשר ידענו שרויאל נחשבים "איכותיים יותר" אך מכיוון שזה קרוז ראשון שלנו והוא עם ילדים (כולל חוות דעת טובה מחברים שיצאו לקרוז דומה) החלטנו שפרמטר המחיר יקבע.
אורך השיט וגודל האוניה
יש קשר בין אורך השיט לגודל האוניה. הפלגות של 7 לילות ומעלה בד"כ יוצאות עם אוניות גדולות יותר. שלמיטב ידעתי יציבות יותר ומרשימות יותר (כמובן מכילות הרבה יותר נוסעים).
נמל יציאה
בפלורידה יש 3 נמלים אפשרים: העיקרי ממנו יוצאות רוב ההפלגות הוא מיאמי. כמו כן, ישנו נמל בפורט קנברל (שעה מאורלנדו) ונמל בטמפה (כשעה וחצי מאורלנדו), שהם מתאימים יותר למי שטס ישירות לאורלנדו ולא עובר דרך מיאמי.
בחירת החדר
ישנם מס' פרמטרים בהם יש להתחשב כאשר באים לבחור חדר:
1.סוג החדר – פנימי ללא חלון, פנימי עם חלון פנימה, חדר עם חלון לים, חדר עם מרפסת לים וסוויטה. ההפרשים בין החדרים די גדולים במקרה שלנו הפרש בין חדר עם חלון לים וללא חלון היה כ 200$ לחדר ועם מרפסת פי 2 ממחיר החדר. מבדיקה בחברת רויאל קריבין מצאתי כי חדר עם חלון מחירו כפול מחדר ללא חלון.
מומלץ לבדוק כל קרוז את האפשרויות המחירים וההפרשים בין החדרים משתנים.
2.מיקום החדר – קומה ומיקום בספינה – מבחינת המחיר - ככל שהקומה יותר גבוהה מחיר יותר יקר.
ככל שהקומה יותר גבוהה מרגישים יותר את התנודות, אך בעיקר חדרים הממוקמים בקצוות הספינה ולא במרכזה התנודות בהם מורגשות יותר.
ההחלטה
לאור כל השיקולים שפרטתי הוחלט על הפלגה בספינת קרניבל דרים לקאריבים המזרחיים, לשבעה לילות היוצאת מפורט קנברל (שעה מאורלנדו)– נמל יציאה אשר התאים לנו מכיוון שלא תכננו לבקר במיאמי.
חדר - בחרנו פנימי ללא חלון – החלטנו לא להשקיע בחדר מההנחה שמרבית הזמן לא נהיה בחדר (ואין לנו בעיות קלסטורופוביה). החלטה שעבורנו הצדיקה את עצמה וצמצמה את העלויות.
קומה בחרנו קומה 6 (מתוך קומות 2- 10 בהם יש מגורים) (הפרש זניח לעומת קומה 2) – הצדיק את עצמו היה קרוב לקומות 3-5 בהם חלק גדול מפעילות, הופעות וחדרי האוכל.
ביצוע ההזמנה
ישנם 3 אפשרויות לביצוע הזמנה:
1.דרך סוכן/אתר בארץ – בד"כ יותר יקר (לא תמיד)
2.דרך סוכן בחו"ל באמצעות קבלת הצעות מחיר מאתר http://www.cruisecompete.com/
יתרון אפשר לקבל לעיתים זיכוי של כסף לבזבוזים בספינה. חסרון צריך לבדוק את אמינות הסוכן.
3.הזמנה ישירה מאתר החברה – פשוט קל ונוח ומתחייבים שבעתיד לא יהיה מחיר גבוה יותר.
אנחנו הזמנו ישירות דרך אתר החברה. זאת, לאחר שבירור שערכנו מול סוכן מארה"ב שהומלץ ע"י קודמים שביצעו אצלו הזמנה התברר שכרגע לא נותן זיכוי כספי כלשהו לביזבוז בספינה ולא רצינו לקחת סיכון מול סוכנים אחרים בשביל כ 200$ זיכוי.
תנאי תשלום – כאשר הזמנה מבוצעת זמן רב מראש משלמים בתחילה מקדמה המשתנה בהתאם לעלות הקרוז ומבצעים תקופתיים (אנחנו שילמנו 1000$). לפחות בקרוז שלנו עד 90 יום לפני קרוז היה ניתן לבטל ללא עלות. את היתרה יש לשלם 60 יום לפני היציאה.
כמובן שיש לשם לב לתנאים הספציפים בכל הזמנה.
הכנות לפני הקרוז
לפני יציאה לקרוז יש לתכנן מס' דברים עיקרים (נכונים כמובן לקרניבל):
בחירת אופן ומועד ארוחת הערב – ניתן לבחור באפשרות של ארוחה בשעה קבועה במקום קבוע מידי ערב - או במושב של 18:00 בערב או במושב של 20:15.
או באפשרות של אכול בזמן שמתאים לך ואז אתה מגיע למסעדה ונכנס בהתאם לעומס.
מעבר לכך קיים גם בופה מצומצם יותר (לעומת הצהרים) אליו ניתן ללכת גם בערב בלי הודעה מוקדמת.
אנחנו בחרנו ארוחה בשעה 18:00 . כאשר השיקולים היו: ההופעה המרכזית מתקיימת או ב 20:30 או ב 22:30 ובגלל גיל הילדים העדפנו לראות את המופע המוקדם (הוכיח את עצמו בפועל), שיקול נוסף הנחה שאם ארוחת ערב תיהיה מוקדם יותר באופן טבעי נאכל פחות בארוחת צהרים ובכלל (גם זה הוכיח את עצמו).
אטרקציות במקומות העגינה – אפשר להזמין דרך החברה עצמה (בד"כ יקר משמעותית יחסית להזמנה פרטית) או להזמין ישירות מול המפעילים. ניתן למצוא המלצות רבות דרך האתר הבא http://www.cruisecritic.com/reviews/?src=nav או בטריפ אדוויזר או פשוט בחיפוש פשוט בגוגל.
מכיוון שאנחנו לא משפחה של חובבי אקסטרים או פעילות הקשורה לים, אלו האטרקציות שבחרנו בכל נמל:
Nassau - האי שייך לארה"ב. מכיוון שהיו לנו רק כחמש וחצי שעות - החלטנו פשוט להסתובב בעיר, בשוק המרכזי ובמס' בניני ממשל. ויתרנו על גן החיות הקיים במקום ועל מוזיאון הפיראטים (שנראה לנו מיותר לאחר אורלנדו) או על ביקור באי הנופש הסמוך Atlantis Resort.
סט תומאס – אי בבעלות ארה"ב. החלטנו לקחת מונית לחוף הים המרכזי והמפורסם באי (עלות של 8$ לכל אדם לכל כיוון) Magens Bay (כניסה לחוף בעלות של 4$ מגיל 12 ומעלה). בחוף שכרנו קיאק לשעה (30$ לשעה) ומזרון למים (8$ בלי הגבלת זמן). למרות שהיו הרבה אנשים נהנו מאוד.
ניתן גם לשכור בחוף כסאות ומגבות. במקום קיימת מסעדת מזנון מהיר ומכונות שתיה.
סט מרטין – אי בבעלות משותפת של צרפת והולנד. בחרנו לקחת סיור מובנה עם חברת מוניות. הסיור אורך בין 4-5 שעות ועובר באתרים מרכזים באי ונקרא ISLAND HIGHLIGHTS TOUR (הזמנו מראש באינטרנט – בפועל לא ממש צריך להזמין אפשר פשוט לבוא ולהזמין במקום)
אתר האינטרנט להתרשמות - http://www.taxistmaarten.com/
הסיור עבר תחילה בחלק ההולנדי תוך עצירות להתרשמות מהנוף, אח"כ עצירה בחוף ים פראי ממנו יש גישה רגלית לתוך אי קטנטן בתוך הים (עצירה של חצי שעה נחמד מאוד) לאחר מכן המשכנו לצד הצרפתי עצרנו לכחצי שעה במרכז העיירה Marigot שהינה עיר הבירה של הצד הצרפתי (ניצלנו זאת גם לקניות של מוצרי קוסמטיקה שהיו ב – 20% הנחה למשלמים במזומן). משם המשכנו לחוף הים נפלא שלא זוכר את שמו. (היינו צריכים לעשות עצירה קצרה בו, אך פתאום החל לרדת מבול כך שויתרנו). התחנה האחרונה הייתה Maho Beach שם ממוקם שדה התעופה המיוחד בו נוחתים וממריאים מטוסים ממסלול המראה המתחיל ממש בתחילת החוף (רק כביש מפריד בין המסלול והחוף) חווינו את ההתרגשות שבנחיתה והמראה של המטוסים (מומלץ מאוד).
הסיור גם אם לא עבר בדיוק במקומות שרשמו בתכנית (אולי בגלל אילוצי מזג האויר) היה מוצלח מאוד וקיבלנו הסברים קצרים וממצים ע"י הנהג על המקומות בהם עברנו.
צי'ק אין באינטרנט – מס' שבועות עד ימים לפני היציאה לשיט ניתן לעשות צי'ק אין דרך האינטרנט בו ממלאים פרטים נדרשים ואת מס כרטיס האשראי בו תחוייבו עבור כל האקסטרות והטיפים הכלולים בשיט. רצוי לעשות זאת חוסך זמן בעליה לספינה.
הוצאת תגיות למזוודה – באמצעות האינטרנט מדפיסים תגיות למזוודות. אותם יש להצמיד למזוודות שנלקחות ממכם בעת ההגעה לשיט ומגיעות לאחר מכן לחדר בהתאם לתווית. יש לרשום את מס' החדר על התוויות.
הגעה וחזרה מהנמל – קיימות מס' אפשרויות כגון:שאטל של חברת השיט משדה"ת או מקומות אחרים או ע"י הרכב השכור. כחלק משיקול בבחירת חברת השכרה היה שאטל חינמי לנמל ממקום החזרת הרכב וההיפך. אנחנו שכרנו באלמו, למרות שבחזרה ראינו שלכל החברות היו שאטלים.
בחזרה מקרוז יתכן ויהיה לחץ על השאטלים ותיתכן המתנה של עד חצי שעה.
במקרה והטיסה חזרה סמוכה למועד ההגעה, יש אפשרות להעזר בשרות של הספינה ואז דואגים ליציאה מוקדמת והסעה עד לשדה.
עליה לספינה
שמגיעים לנמל יש הכוונה למקום בהם יש למסור את המזוודות (המזוודות שלנו נמסרו ע"י נהג השאטל של חברת ההשכרה) עם התגים אשר צרפנו להם. לאחר מסירת המזוודות נכנסים לאולם הצי'ק אין. אנחנו הגענו בשעה אחת (כאשר הקרוז יוצא בשעה ארבע). מבצעים את תהליך הקליטה לספינה בו נזדקק לאישור שקיבלנו מהציק אין שעשינו באינטרנט וכמובן לדרכונים (ניתן לעלות לספינה תיקים אישים בדומה לתיק עליה למטוס בהם רצוי לשם בגדי ים וכל דבר הנחוץ לכם ל2-3 הראשונות בקרוז עד שמקבלים את המזוודות בחדר, וכמובן דברי ערך כגון: מצלמה, אייפד, משקפים ועוד.
בתהליך הקליטה (שמתבצע בסדר מופטי וביעילות מדהימה) מוודאים את הפרטים שלנו, מצלמים אותנו (לצורך זיהוי בירידה ועליה מהספינה) ומנפיקים לנו כרטיסים מגנטים לכל אחד המשמשים אותנו לירידה ועליה מהספינה וכאמצעי התשלום בספינה (יש לוודא שכרטיס הילדים לא ניתן לחייב).
לאחר מכן בידוק קצר של התיקים שאנחנו מעלים לספינה ועוד תמונת כניסה (שתוצע לנו אחר כך במחיר של כ 10$) ועולים לספינה.
בתחילה קיבלנו הלם טוטלי מגודל הספינה ומכמות האנשים (9 המעליות הקיימות בשעות הראשונות היו עמוסות) לאחר שאיתרנו את החדר (ועיקלנו את הגודל שלו) עלינו כמובן לארוחת הצהרים ולאחריה שיטוטים להכרת הספינה (לקח לנו כשלושה ימים להכיר את כל חלקי הספינה).
לקראת שעת היציאה מתקיים תדרוך למצב חרום (אצלנו התקיים בתוך חדרי האוכל).
התנהלות בספינה
תחזוקת החדר - לאורך כל הקרוז יש חדרן/ית קבוע לחדר. החדרנים מאוד נחמדים ואדיבים (כמו מרבית הצוות בספינה). מסדרים ומנקים את החדר פעמיים ביום בבוקר ובערב (בערב מחכה כל יום הפתעה בדמות חיה המעוצבת ממגבות.
ארוחות – אוכל יש ובשפע רב ומסוגים שונים ומגוונים. ארוחות מבוקר ועד ערב מוגשות ברצף עד השעה 21:00 ופיצה וגלידה 24 שעות ביממה.
שתיה – השתיה הכלולה במחיר היא לא מוגזת הכוללת :מים, נסתי, ולימונדה. למי שאוהב שתיה תוססת או דיאט מומלץ להשתמש באפשרות של רכישה של שתיה מוגזת חופשית לאורך כל הקרוז בעלות של כ – 40 $ לאדם.
ראינו הרבה אמריקאים שפשוט הגיעו עם עשרות בקבוקי קולה לקרוז.
פעילויות – בספינה פעילויות רבות מסוגים שונים כגון: הופעה מרכזית מידי ערב, הופעות זמר בבארים ומועדונים השונים, מועדוני ריקודים, הופעות סטנד אפ, מועדוני ילדים, ספא למבוגרים בלבד, הקרנת סרט בערב במשטח הבריכה המרכזי, בינגו, קזינו, הרקדות ופעילויות משותפות, אזור קניות הפטור ממכס (בשמים וקוסמטיקה במחירים זולים יותר מארה"ב), מגרש כדורסל, בריכות ומגלשות מים, מיני גולף, שולחן פיג פונג, מס' גקו'זים ועוד.
יציאה וחזרה מהספינה במקומות העגינה – יציאה החל מהשעה הרשומה בתכנון וחזרה עד חצי שעה לפני השעה הרשומה בתכנון. ביציאה עוברים זיהוי ע"י העברת הכרטיס במכונה. בכניסה באי עצמו הטרם נכנסים למתחם הנמל עוברים בידוק בו מציגים את כרטיסי השיט + דרכונים (לכן חשוב מאוד לרדת עם הדרכונים) לאחר מכן שוב עוברים זיהוי הכניסה לספינה באמצעות הכרטיס ובדיקה ביטחונית של תיק היד איתו חוזרים לספינה.
למעוניינים ניתן לצאת ולחזור מס' פעמים.
טיפים – הטיפים משולמים בסוף השיט באופן מרוכז במחיר שנקבע מראש והוא 8.3$ לאדם לכל יום. כלומר שילמנו 8.3$X 7 (ימים)X 4 (בני משפחה). התשלום מבוצע בהתאם לשיטת התשלום שהגדרת מראש (מזומן או כרטיס אשראי שניתן מראש בעת ביצוע הציק אין באינטרנט).
תשלום – התשלום על הרכישות השונות במהלך הקרוז (אחריו אפשר לעקוב און לין כל הזמן במסך הטלויזיה בחדר) יורד אוטמטית מכרטיס האשראי (אלא אם הגדרתם אחרת) קבלה מקבלים לחדר ביום העזיבה.
אם יש עוד שאלות אות הבהרות שמעוניינים לקבל אשמח להוסיף לבלוג באם יועלו.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של דור.ד?