17 יום של טיול חוצה אזורים ממילאנו עד רומא

איטליה ,איטליה כמה יפים הסיפורים על הטיולים מהארץ המקסימה הזו.אחותי הקדימה אותי והעבירה חוייות ואני חיכיתי בסבלנות לתורי. ותורי אכן הגיע.

ההרכב זוג הורים+ילד בן 3.5 .

לתכנון הטיול נעזרנו בשיטוטים בלתי פוסקים בפורום אירופה-איטליה,במטייל ואף באתר גוטרבל ואחרים,בחצי שעה הדרכה בסניף איסתא בו רכשנו את כרטיס הטיסה ואף הדרכה של חצי שעה נוספת ממסי בו עשינו חברות לשנה.כל עזרה התקבלה בברכה וממחשבה של טיול בן7-8 ימים במסלול רומא-טוסקנה זה צמח ל17 יום שבו נכללו גם גארדה והדולמיטים.

שכירות רכב נעשתה דרך ממסי בזכות הנחות שקיבלנו עקב החברות בממסי יצא הכי זול שכרנו פיגו 308 קיבלנו בפועל לנציה גטה דיזל. אין תלונות סיפקה את כל צרכינו 2 מזוודות גדולות ו2 קטנות נכנסו מאחורה והטיולון בספסל האחורי סבבה.

לינות נסגרו מראש למעט לילה אחד באתר בוקינג.

זו היתה הנסיעה הראשונה של ילדינו הקטן לחו"ל ופחדנו מתגובתו הוא לא ילד רגיל (PDD) ואכן ההתחלה לא היתה קלה הבכי הקורע והסרוב העקשני להכנס למטוס לא היו נוחים לסובבים ולנו. גם הכניסה למטוס לאחר נסיעה ברכבי ההסעות והטיפוס במדרגות להבדיל מכניסה דרך שרוול לא הקלו.הדיילים הנחמדים של אל על והקברניט ניסו לעזור ואף נתנו לנו להראות לו במבט חפוף את תא הטייס ,אך הוא עדיין לא נרגע. מה שכן הרגיע את ילדינו ולכך נערכנו מראש ,זה הדיבידי הנייד וסרטוני המיקימאוס שהעלנו על דיסק און קי שהבאנו איתנו ושימש אותנו נאמנה לאורך כל הטיול בנסיעה ברכב,בארוחות במסעדות ולעזרה הטכנולוגית הזו כולנו אומרים תודה.

עזרה טכנולוגית נוספת שעזרה לנו לראשונה בטיול זה היה הגי פי אס ותוכנת IGO שלאחר חבלי לידה ראשונים בתחילת הטיול שירת אותנו נאמנה לאורך כל הטיול.

הצק אין המוקדם שעשינו דרך האינטרנט באתר אל על לא עזר לנו בנתבג למעבר מהיר לדיוטי פרי ועמדנו בתור רגיל התברר ששינו את מספרי הדלפקים לצק מהיר לדלפקים אחרים מבלי לידע אותנו ואנו לא שמנו לב לעינין. לא נורא גם ככה לא תכננו לקנות שם יותר מיד דברים מלבד מייבש שיער לאישה.

לאחר הקדמה ארוכה שכזו אני מניח שאפשר להתחיל בחוייות ותאור מסלול הטיול.

יום 1- הנחיתה בנמל תעופה מלפנזה עברה בשלום ב2315 .והמשימה הראשונה היתה למצוא את חברת ההשכרה ממנה שכרנו את הרכב. חשבונית ההשכרה היתה מאופרן ואני באופן טבעי חישפתי חברת השכרה בשם אופרן לחלופין חיפשתי אלאמו לפי השכרה קודמת מהחברה בארה"ב אך ללא הועיל. גם להגיע לאיזור חברות ההשכרה לא היה קל ומהיר לנו אך זה היה החלק הקל כי מצאנו אחרי רבע שעה את המעלית שיורדת לעבר לקומה בה ממוקמות חברות ההשכרה.
רק אחרי שנכנסנו לאחד מדלפקי חברות ההשכרה התברר שאופרן זה קבלן משנה וחברת ההשכרה שלנו היא למעשה יורוקאר נו מילא. חיכינו בסבלנות לתורנו ולאחר שקיבלנו את מפתחות הרכב מיהרנו למקום בו הוסבר לנו שנמצא הרכב לקחנו בוסטר לילד( לא הכרנו את הבוסטר הנ"ל ולקח לנו זמן להבין איך להניח אותו בצורה נאותה על המושב האחורי גם לא היה מי שיעזור אך בסוף הסתדרנו)התקנו את הדי בי די הנייד על משענת הכסא כדי שהילד יעביר את הזמן בנסיעה הארוכה ויצאנו לקראת שעה אחת בצהריים לעבר יעדינו הראשון העיירה סירמיונה.פרט להפסקה קצרה בדרך באחת מתחנות הדלק לארוחת צהריים לילד לא התברברנו והגענו לקראת השעה 3.5 למלון שלנו בסירמיונה HOTEL GARTEN LIDO.קצת מילים על המלון. המלון מציע חדרים פשוטים יחסית קטנים מיטה זוגית גדולה בה היה מקום גם לילדינו הקטן לישון המיקום מצויין מרחק הליכה קצר לעיר העתיקה ובריכה שנושקת לאגם ארוחת הבוקר היתה סבירה לא יותר.אך עיקר היתרון במלון זה הוא המיקום והחניה חינם.המחיר לא זול- 100 אירו ללילה קצת מנופח ביחס לאיכות החדר בהשוואה למקומות אחרים שביקרנו.
העייפות כבר ניכרה אצל אישתי והיא נשפכה על המיטה ונרדמה. אני והילד שמנו על עצמנו בגדי ים ונכנסנו לבריכה שלך המלון להשתכשכות.

בשעות אחרי צהריים המאוחרות אישתי התעוררה ויצאנו לטייל בעיר העתיקה.הרחובות הצרים הסמטאות החומה מסביב ארוחת ערב פיצה מקומית ובשעת ערב מוקדמת (22:00) נשפכנו לשינה עריבה ומתוקה.
יום 2
הטיול תוכנן כטיול מתגלגל וככזה למחרת ארזנו את חפצינו על האוטו והמשכנו לקראת יום הטיולים הבא. מזג אוויר שמשי ונעים אי אפשר לבקש יותר יצאנו לנסיעה דרך הגדה המזרחית של האגם פישיירה ועצרנו לטיול של שעה בעיירה לזיסה.הסיור בעיירה היה נחמד מאוד הפסקת גלידה והתרעננות.מראש החלטנו לוותר על גארדה לנד עקב גילו הקטן של הילד.מלזיסה המשכנו לעבר מלצסינה והרכבל מונטה בלדו.בנקודה זו אציין כי הנסיעה לאורך הגדה המערבית הינה נסיעה איטית ואם בגוגל מאפ מציינים זמן בשעות אתם יכולים בהחלט להוסיף כ45 דקות עד שעה לזמן המשוער וזה תלוי ביום ובעומס.למונטה באלדו הגענו לקראת הצהריים החניה בתשלום ליד האתר היתה מלאה גם זו שלאחרי ואנו המשכנו עם הרחוב לאתר חנייה חינמי במרחק הליכה של כ10 דקות הליכה מהאתר.
הנוף האדיר הנשקף כשעולים על הרכבל מהמם . גם מזג האוויר והשמים הכחולים שהיו לנו באותו יום תרמו .למעלה על ההר יש מסעדה גם אתר משחקים קטן לילד בהמשך פנינו שמאלה מהרכבל לטיול לאורך הרכס בדרך פינת חי וגן משחקים נוסף לילד. אגם גארדה מלמעלה נצפה במלוא יופיו כך גם מלצסינה למרגלות ההר וריבה דל גארדה שצפונית לו. אתר חובה למבקרים בגארדה.הנוף ממונטה באלדוסירמיונה

ממונטה באלדו ירדנו לסיור בעיירה מלצסינה הרחובות המרוצפים,הבתים הישנים בסגנונם האיטלקי המיוחד מאוד אהבנו אותם קצת התבאסתי שלא סגרתי לינה בעיירה הזו אבל מילא זה איפשר לי את האתגר שליווה אותנו בהמשך היום ולכך אני מגיע עכשיו.

את הלינה בלילה הזה סגרנו בטרמוזין שנמצאת בגדה המערבית של האגם .הנסיעה בגדה המערבית לאחר שעוברים את ריבה דל גארדה מלווה במעבר דרך מנהרות רבות אך הסיפור הוא כביש העלייה לטרמוזין . הכביש הינו כביש מפותל וצר מאוד שבקטעים מסוימים ממנו לא ניתן למעבר ע"י 2 רכבים .מצד אחד יש תהום ומצידו השני של הכביש צלע ההר.כשבא רכב ממול אזי נדרש תמרון מצד שני נהגי כלי הרכב לצורך הנסיעה לא מומלץ לבעלי לב חלש ,לנהגים חדשים ולחסרי סבלנות. צריך בהחלט אורך רוח כדי לעבור את הנסיעה בשלום ולהבין שיש קטעים שצריכים לנסוע שם ברוורס כדי לאפשר לרכב ממול לעבור.כן מומלץ לא לעשות נסיעה זו בחשיכה. הלינה היתה במלון מיראלגו חדר זוגי במחיר של כ70 אירו ללילה.נתנו לנו חדר בקומה 3 ללא מעלית והטיפוס במדרגות לא היה קל אך הנוף שנשקף מהחלון בחדר וממרפסת נוף הנמצאת בסמוך למלון על אגם גארדה מהממת.ארוחת בוקר טובה ובהחלט לאחד כמוני שאוהב נהיגה אתגרית ונופים הלינה במלון הזה היתה שווה את המאמץ להגיע לשם חוויה.

יום 3-את יום זה התחלנו במפלי ורון .ביקור קצר במסלול חמוד קצת התרטבנו מהמפלים נהננו.ממפלי ורון המשכנו צפונה לאגם טאנו -פיקניק צהריים ,השתכשכות באגם נוף מדהים והמשך נסיעה לעבר שמורת מפלי נרדיס בעמק גנובה.הנסיעה הינה בכבישים נופיים לפעמים בתוך חורש טבעי,מצד ימין של הכביש נשקפים מרחוק הרי הדולמיטים.אני כבר מתגעגע.במפלי נרדיס המפלים הראשונים נחזים כבר בתחילת המסלול. אנו המשכנו למפלים השניים .שיפים לא פחות. בואו לא נחתה לאמת הם אינם מרשימים כמו מפלי הניאגרה או מפלי הריין שבשוויץ אך הם יפים והשמורה מענינת ומומלצת למי שנמצא בסביבה .
מהשמורה המשכנו בנסיעה צפונה לכיוון העיירה RABBI מקום הלינה הבא שלנו.
מה שהווה קו מנחה עבורנו בטיול המתגלגל המתוכנן שלנו היה להשתדל להגיע למקום הלינה כשיש עוד אור יום בחוץ כדי שלא נסתבך במציאת הלינה שלא תמיד הגי פי אס הוביל אותנו למקום המדוייק שלה ולעיתים נדרשה עזרה של לשכת התיירות המקומית. כך שיום הטיול שלנו הסתיים בד"כ לקראת 7 בערב.
העיירה רבי מהווה נקודת מוצא טובה לטיולים בשמורת מפלים סמוכה ולמסלולים רגליים שנמצאים בסביבה.בעיירה עצמה אין הרבה מה לעשות קפצנו לארוחת פיצהטעימה מאוד במרכז וחזרנו לישון.

יום 4- החל במסלול רגלי בקרבת המלון ממנו המשכנו דרך עמק נון ומטעי גפנים ועיירות קטנות ודרך מעבר מנדולה לעבר בולזאנו והדולמיטים המזרחיים.
בדולמיטים עשינו עצירה תחילה באגם קארזזה מסלול רגלי מסביב לאגם והמשך על כביש S241 שנקרא במפה V.D.EGA ארוחת צהריים וביקור בעיירה קאנאזאי. זוהי עיירה מרכזית בדולמיטים מרכז תיירות אין בה אטרקציות מיוחדות מלבד זה שממנה ניתן לצאת לטיולי כוכב בדולמיטים אנחנו בחרנו באראבה מכיוון שהלינה בה יותר זולה ובחרנו במלון בשם RESIDENCE LE BATIA מומלץ ביותר כולל סאונה גקוזי ארוחת בוקר במחיר שווה לכל נפש רק שקשה למצוא את המלון הזה זמין. צריך להזמין זמן רב מראש גם לא בשיא העונה.הנסיעה לאראבה עברה דרך מעבר פורדוי הנסיעה בכביש מפותל הנוף מדהים ועוצר נשימה ולמי שמגיע לדולמיטים והמרמולדה סגור ,הרכבל בפורדוי מהווה תחליף ראוי ביותר אפשר גם בנוסף לאלו שהביקור שלהם בדולמיטים אינו קצר.מדהים רוכבי האופניים שרוכבים בצידי הכביש ועוד יותר התופעה שאתה מזדחל במעברים במהירות של 40-50 קמ"ש ופתאום צצים שרשרת רכבי יוקרה מסוג לוטוס ועוקפים אותך במהירות כאילו הסיבובים החדים והעליות לא מרגשים אותם בכלל.

יום 5-נסיעה למרמולדה- התעכבנו לא מעט בדרך בגלל עבודות בכביש כשכבר הגענו הראות לא היתה משהוא עלינו ברכבל יותר נכון 3 רכבלים עד שהגענו לפסגה המושלגת להתלהב מהשלג אך פחות מהנוף שהיה מוגבל מאוד בגלל העננים הרבים אני בטוח שביום בהיר יותר אנשים זוכים שם לצפות ולראות נוף מהמם.אנחנו לא כל כך זכינו.המלצתי היא שאם הראות לקויה לא כדאי לבזבז זמן רב בעלייה עד הפסגה כדי לא לראות כלום מלבד עננים.
מהמרמולדה המשכנו דרך אגם פדאיה דרך מעבר סלה לעמק גרדנה לביקור בעיירה אורטיזי ארוחת צהריים,טיול בעיירה הציורית,כ2-3 שעות ממנה חזרנו לכיוון אראבה דרך קריסטינה וקרברה ללינת לילה במלוננו באראבה.

יום 6-יצאנו מוקדם מהמלון הבוקר התחיל כבוקר מעונן וטפטוף קל התחלנו ללכת במסלול רגלי TRE CHIMME חתכנו באמצע גם בגלל הטפטוף שהתחזק וגם בגלל שהילד התעייף מהר מההליכה הרגלית וביקש שנרים אותו.לא יצאנו עם הטיולון למסלול הזה. בכל אופן מסלול ההליכה הרגלי הזה מומלץ ביותר ולא נראה קשה מידי למרות שלא עשית את כולו.משם המשכנו לקורטינה טיול במדרחוב,ארוחת בוקר סיבוב בחנויות ויציאה מהדולמיטים דרומה לאיזור ונציה.מצאנו לינה במלון בשם גוניור בעיירה קוואטרו די אלטו קצת מפתיע לא שלא לנו בהולידי אין המפורסם שכולם ישנים בעיירה זו אהה! אני יכול להמליץ בחום גם על המלון הזה.

הגענו דווקא בשעהמוקדמת מהמתוכנן למלון בעקבות הקיצור בטיול הרגלי והחלטנו לקפוץ לאאוטלט בעיירה מרכון עפ"י טיפים שהתקבלו במטייל אכן מרכז קניות ענק ,בזבזנו שם לא מעט כסף לא בגלל שממש זול שם אלא יותר מכיוון וזה מרכז הקניות הראשון שהיינו בו אחרי כמעט שבוע של טיולים בעיירות טיולים קטנות והתחשק לאישתי להתפנק.

יום7-ונציה .בבוקר לקחנו מהמלון שאטל לתחנת הרכבת לוונציה הודענו למלון שעת חזרה כדי שידעו מתי לאסוף אותנו חזרה למלון בערב.
ונציה מדהימה בעיני למרות הצפיפות הרבה.אך מה זה היה יום קשה עבורנו זה התחיל מגשם שפתאום נחת עלינו משומקום הסתתרנו בחנות תכשיטים וזה המשיך עם זה שאישתי התעקשה לחפש חנות שמוכרת SIM מקומי כדי להתקשר הביתה זה הספיק ל5 דקות אבל בעיקר היה קשה עם הטיולון לטפס ולרדת מהגשרים השונים .השיטוט בעיר נראה לי לא בנוי לנכים ולטיולונים.התחלנו גטו היהודי,המשכנו משם לריאליטי ברידג ומשם כיכר מרקוס .עם כל הקשיים הסתובבנו בסמטאות השונות ,לראשונה אכלנו צהריים במקדונלדס ולא פסטה או פיצה אך פספסנו ולא יצא לנו לשוט בגונדולה או באחת מהסירות המקומיות ולא ביקרנו באחד מהאיים מוראנו והאחר הקיימים .לא נורא יש סיבה לחזור ואני בטוח מתכנן לחזור לסיבוב נוסף באיטליה נהניתי מכל רגע.חזרנו לקראת ערב יום מאומץ ובסופו של דבר מהנה .

יום 8-לא יודע מה עבר עלי .באותו יום או יותר נכון ערב קודם אישתי קיבלה מהבוס שלה שמטייל הרבה בחו"ל וגם באיטליה המלצה לבקר בעיר רוונה אם כבר באיזור לקפוץ גם לסן מרינו ואחרי זה לנסוע לפירנצה ללינה שסגרנו ליומיים הקרובים.התכנון המקורי היה לקפוץ ישר מפירנצה ולטייל שם יומיים.בפועל יום 7 התבזבז על נסיעות רבות וארוכות מונציה לרוונה עיר נחמדה מדרחוב חמוד יש אולי מה לעשות מעבר אך בלי תכנון מוקדם לא ממש ידענו היכן לטייל ומה לעשות שם משם הגענו בשעת צהריים מאוחרת לסן מרינו השעה המאוחרת ממש זירזה אותנו לזוז אחרי פחות משעה לכיוון פירנצה.אוכל לומר שהבונוס היחיד ביום זה היה בנסיעה מסן מרינו לפירנצה בדרכים הצדדיות הנופיות ובעיקר בנסיעה דרך מעבר מנדריולי בכביש S71 ןS71 עד פירנצה אך בהחלט ניתן לסכם יום נסיעה מעייף ואם הייתי מחזיר את הגלגל אחורה הייתי מונציה נוסע ישירות לפירנצה כי בהחלט היום הז בא ע"ח זמן שהייה מתוכנן בפירנצה.

את הלינה בפירנצה ביומיים הקרובים סגרנו במלון בשם LONDRE HOTEL ממש בקרבת הכניסה לעיר העתיקה ולתחנת הרכבת. בין החדרים המהודרים שהיינו בהם בתקופת הטיול באיטליה ואולי גם היקר יותר בשילוב עלות חניה של 20אירו ללילה. מיקום מצויין ארוחת בוקר מצויינת ניתן למצוא לינה יותר זולה אך אין לי שום מילה רעה להגיד על המלון הזה פשוט מצויין ואני אחזור אליו בביקור הבא שלי בפירנצה

יום 9-פירנצה -טיול בכל הכיכרות המפורסמות בדואומו עליתי אף לתצפית על העיר .אישתי והילד נשארו למטה כי זה היה כרוך בטיפוס של מעל ל400 מדרגות היינו גם במוזיאון היכן שמוצב העתק פסלו של דוד.קרענו ברגליים שלנו את פירנצה העתיקה ואישתי גם מצאה זמן לקנות כמה זוגות נעליים.לא ביקרנו במוזיאון אופיצי ואחרים אך ראינו את רוב מה שתכננו לראות פירנצה יפה מתוירת ויש בה גם חיי לילה מספקים לא פחות רק חבל שעברתי את הגיל ואני מטייל עם ילד בן 4 אווף
יום 10-נסיעה ללוקה ופיזה. התחלנו בלוקה. לוקה העתיקה מוקפת חומה על השביל שמסביב לחומה היתה תערוכת פרחים נחמדה. העיר הזו והכיכרות יפה אך לא ראיתי בה משהוא מיוחד שלא ראיתי בעיירה איטלקית אחרת .מה שאיני יכול להגיד על פיזה. בשלבי תכנון הטיול חשבתי לוותר על פיזה אמרתי לעצמי למה לנסוע שעתיים מפירנצה ואיזור טוסקנה בשביל לראות מגדל עקום? אך כל מי שהתיעצתי איתו אמר לי סע תבקר ,אתר חובה אתה בטוח תתרשם. ואכן בפיזה ראוים מונומנט שלא רואים בכל מקום .אתרים כאלה כמו הקולוסיאום ברומא פנתיאון ומגדל פיזה הם מונומנטים סימבולים לאיטליה ולדעתי חובה לבקר בהם ואכן פיזה והמגדל העקום מרשים ביותר מי יודע כמה זמן ישאר המבנה הזה על תילו.
בסוף היום למקום הלינה שלנו ל3 הלילות הקרובים בעיירה ROSIA שנמצאת דרומית מערבית לסיינה ס10-15 דקות נסיעה מהעיר בדוק. איזה הקלה זה שלא צריכים לפרוק ולהעמיס על האוטו את המזוודות כל יום. זה עיקר היתרון בטיולי כוכב.
יום 11-טיילנו בעיירה סן גמיניאנו עיר המגדלים הידועה והמשכנו לעיר וולטרה על פי המלצה שקיבלנו ממדריך הטיולים בממסי ואכן עוד עיירה מקסימה ששווה ביקור בטוסקנה אני בהחלט ממליץ לחברים לקפוץ לשם אחרי שהם מבקרים בסן גמיניאנו. לקראת אחר הצהריים המשכנו מוולטרה לסיינה לטעימה קטנה וארוחת ערב.

יום 12- התחלנו בעיירות בדרך הקיאנטי קסטלינה וראדה וחזרנו לסיינה להשלמות ולשוטטות נוספת בעיר העתיקה והמקסימה הזו.

יום 13-התקפלנו מטוסקנה ועוברים לביקור טעימה באומבריה הסמוכה. הטעימה התבססה על ביקור ב2 ערים מרכזיות האומבריה פרוגיה ואסיסי.כאשר ל2 העיירות הנ"ל יש מה להציע ומשניהם אהבנו יותר את אסיסי .בסיום הביקור התחלנו
לנסוע דרומה לכיוון רומא.זה הלילה היחיד שלא סגרנו בו לינה מראשהצלחנו להדרים עד טודי ושם לאחר חיפשוים לא רבים מצאנו לינת לילה במחיר סביר ללילה האחרון שלנו מחוץ לרומא

יום 14-לאחר ביקור בוקר בטודי התכנון היה להגיע לרומא ולהחזיר את הרכב עד 12 כדי שלא נחויב ביום שכירות נוסף
בפועל נסיעה בכבישים צדדיים ורצונה של אישתי לבקר באאוטלט מעצבים מפורסם ליד רומא הוביל לכך שנגיע למלון ברומא רק לקראת שעות הצהריים המאוחרות.לא נורא. מה שכן היה בעייתי היה נקודת ההחזרה של הרכב בתחנת הרכבת הראשית ברומא. לא היה קל למצוא אותה או למצוא חניה באיזור חניתי בדבל פרקינג ונכנסתי לתחנת הרכבת לחפש את המשרדים.לאחר כ8 חודשים קיבלתי קנס מהמשטרה על נסיעה אסורה ברומא לא יודע אם זה בגלל החניה או כניסה לנתיב אסור. לך תתוכח עם חברת ההשכרה שילמתי ושתקתי. הכי טוב להחזיר בנמל תעופה זה המסקנה שלי.

את הלינה ברומא סגרנו במלון HIBERIA מיקום מצויין מרכזי די אהבנו את ארוחת הבוקר והיחס מאנשי הצוות והחדר היה גדול ומרווח למעשה זה היה סוויטא של 2 חדרים. במחיר של 180 אירו ללילה. המינוס היחיד שאין אפשרות לבטל אם מתחרטים אך אם סגורים על התאריכים אין סיבה להתחרט המיקום מצויין ואני חושב שהמחיר סביר .בערב הספקנו עוד .לערוך הכרות ראשונית עם סביבת המלון

יום 15-התחלנו בכיכר ונציה המשכנו לפורום ולקולוסיאום,(השארתי את הסיור בפנים ליום אחר) המשכנו לטיול לכיוון מזרקות טרווי הסתובבנו ברחובות מרכזיים ושוטטנו המון אנו ברגל והיל ד בטיולון ממש היה חשש שיעצרו אותנו בעוון שוטטות ,ביקרנו במזרקות טרווי,בפנתיאון,במדרגות הספרדיות בפיאצה נבונה הופתעתי
בהחלט ממה שהספקנו לראות באותו יום
יום 16-ותיקן-
יום 17-היום האחרון חזרנו לקולוסיאום ולפורום הרומי הפעם נכנסנו פנימה והמתנו בתור בסבלנות די מהמם בסיום הביקור נותר לנו זמן עד מועד השאטל מהמלון לנמל התעופה אז ניצלנו אותו לסיבוב קניות באחד מהרחובות המרכזיים ברומא חזרנו לארץ מטיול עמוס באתרים עייפים אך מרוצים

רוצה לעקוב אחר הבלוג של sharoncc?

לכל הפוסטים של sharoncc »